Hoe lang kan de accc.giro onderweg zijn?
Moderator: Moderatorteam
-
Marjolein TS
- Infopolitie Gast
Hoe lang kan de accc.giro onderweg zijn?
Hallo,
Ik ben op 19 december 2004 geflitst, en ik denk dat ik ruim 30 km/h te hard reed. Ik heb tot op de dag vandaag echter geen bekeuring ontvangen van het CJIB.... Kan iemand mij uitleggen hoe dat precies in zijn werk gaat. In nov. van dat jaar reed ik op een provinciale weg 7 km/h te hard en die boete heb ik kort daarna ook ontvangen en betaald.
Groetjes,
Marjolein
Ik ben op 19 december 2004 geflitst, en ik denk dat ik ruim 30 km/h te hard reed. Ik heb tot op de dag vandaag echter geen bekeuring ontvangen van het CJIB.... Kan iemand mij uitleggen hoe dat precies in zijn werk gaat. In nov. van dat jaar reed ik op een provinciale weg 7 km/h te hard en die boete heb ik kort daarna ook ontvangen en betaald.
Groetjes,
Marjolein
-
Bert TS
- Infopolitie Gast
-
marjolein TS
- Infopolitie Gast
Bij het CJIB vertelde ze me een tijd geleden dat het binnen 4 maanden binnen moet zijn na de dag van de overtreding, maar kan er verschil in zitten als ik iets harder reed dan binnen de grens van 30 km/h?Bouwe1 schreef:Kan oplopen tot een maand of 6, afhankelijk van de drukte.
Dus, dat als het voor moet komen dat er dan een andere weg bewandelt wordt?
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Ik vind het zo genant als het daadwerkelijk voor moet komen omdat ik nog nooit zo hard heb gereden. Ik was in aan het halen en tja eenmaal op de goede baan was mijn snelheid nog veel te hoog en daar was de flits. Balen, ik rijd wel eens 10 km/h te hard maar nooit harder dan die 30km/h grens. Komt het bij 30 of meer altijd voor?..::Frans::.. schreef:4 maanden is standaard, maar er zijn al gevallen bekend waar het tot een jaar kan oplopen.....
Meestal (!!!) heb je de acceptgiro echter binnen een week of 6 binnen.
Nee, maakt niet uit of je meer of minder dan 30 te hard hebt gereen. Ook de schikking van het OM komt vrij snel hoor, daar hoef je (meestal) geen maanden op t ewachten. Nadeel is wel dat, ALS ie op de mat valt je maar een absurd korte tijd hebt om te betalen (ik hoorde hier op het forum al binnen 10 dagen !)
- olle-griese
- Roepnaam: Peter
- Facebook: https://www.facebook.com/olle.griese
- Geslacht:
- Leeftijd: 68
persoonlijk zou ik als de boete meer dan 3 maanden op zich laat wachten hier niet mee accoord gaan.
Een boete is tenslotte om je er op pijnlijke wijze op te wijzen dat je iets fout hebt gedaan.
Ik kan me , als het meer dan 3 maanden geleden is niet meer herrinderen wat ik fout heb gedaan dus de boete mist zijn doel n.m.m.
(pssttt , ben zo al eens van een boete afgekomen
)
Een boete is tenslotte om je er op pijnlijke wijze op te wijzen dat je iets fout hebt gedaan.
Ik kan me , als het meer dan 3 maanden geleden is niet meer herrinderen wat ik fout heb gedaan dus de boete mist zijn doel n.m.m.
(pssttt , ben zo al eens van een boete afgekomen
Als je kunt toeteren , kun je ook remmen.
- olle-griese
- Roepnaam: Peter
- Facebook: https://www.facebook.com/olle.griese
- Geslacht:
- Leeftijd: 68
Klopt olle-griese, en dat cynisme is gebaseerd op ervaring. Tegenwoordig kom je niet zo heel erg snel meer "onder een bon" uit. Da's geen cynisme, da's keiharde ervaring. Is ook wel logisch, alle verhalen die mensen ooit konden ophanfgen zijn intussen al meer dan 100x verteld.....
Dus ja, ik geloof je dat je zo ooit onder een bon bent uitgekomen.....maar ik zou het je nog eens willen doen. Dat er verschil is, natuurlijk, vroeger geloofde ik altijd mensen die vertelden dat ze met spoed naar het ziekenhuis moesten.....nu niet meer...eerst zien dan geloven.... Zo ook met het OM, vroeger wel, nu niet gemakkelijk meer....
Dus ja, ik geloof je dat je zo ooit onder een bon bent uitgekomen.....maar ik zou het je nog eens willen doen. Dat er verschil is, natuurlijk, vroeger geloofde ik altijd mensen die vertelden dat ze met spoed naar het ziekenhuis moesten.....nu niet meer...eerst zien dan geloven.... Zo ook met het OM, vroeger wel, nu niet gemakkelijk meer....
-
marjolein TS
- Infopolitie Gast
Fout is fout, maar het is wel zuur dat je net wordt geflitst na een inhaalmaneuvre omdat het me gewoon niet meezat om nog ergens op tijd aan te komen. Ik ben een pittige rijdster, maar nooit 10 km/h boven de max. snelheid en toch zeker niet binnen de bebouwde kom of op provinciale wegen op snelwegen wil ik nog wel eens doorkarren. Ik let gewoon heel erg op want ik vind boetes zonde geld!! Vroeger reed ik vaker te hard, dat wel en ben toen nooit bekeurd.
Het enige waar ik enorm mee zit is dat het evt. voor moet komen.
Een bon is een bon en hoe hoog dan ook die moet ik gewoon betalen.
Ik was gewoon fout!
Maar voor zover ik nu van jou, Frans, begrijp is het niet altijd zo dat je voor moet komen boven de 30 km/h?! Wie of wat bepaalt dat? Dus hoelang moet ik nog in onzekerheid zitten?
Kan ik het ergens navragen?
Marjolein
Het enige waar ik enorm mee zit is dat het evt. voor moet komen.
Een bon is een bon en hoe hoog dan ook die moet ik gewoon betalen.
Ik was gewoon fout!
Maar voor zover ik nu van jou, Frans, begrijp is het niet altijd zo dat je voor moet komen boven de 30 km/h?! Wie of wat bepaalt dat? Dus hoelang moet ik nog in onzekerheid zitten?
Kan ik het ergens navragen?
Marjolein
Boven de 30 km/h zal je een schikkingsvoorstel krijgen (die zijn meestal behoorlijk pittig) Eigenlijk krijg je dus een "op maat gesneden boete" welke afhankelijke is van een aantal factoren. Daarom kan hier ook niemand zeggen hoe hoog deze boete zal zijn. Als je deze acceptgrio binnen hebt kun je betalen en ben je klaar OF kun je niet betalen en dan mag je "voorkomen".
Voor allerlei informatie over het Centraal Justitieel Incasso Bureau, voor u de gemakkelijkste weg om te achterhalen of u nu wel of niet bent bekeurd, kunt u het beste even onze pagina met veelgestelde vragen over het CJIB doorlezen. Die is te vinden via:
http://www.infopolitie.nl/verkeer/diverse/cjib_faq.php
Voor allerlei informatie over het Centraal Justitieel Incasso Bureau, voor u de gemakkelijkste weg om te achterhalen of u nu wel of niet bent bekeurd, kunt u het beste even onze pagina met veelgestelde vragen over het CJIB doorlezen. Die is te vinden via:
http://www.infopolitie.nl/verkeer/diverse/cjib_faq.php
-
marjolein TS
- Infopolitie Gast
Ik heb zojuist even met het CJIB gebeld en daar stond mijn boete (nog) niet bekend..... De dame aan de telefoon achte het zeer onwaarschijnlijk dat ik alsnog de boete zou krijgen.
Ookal zou het strafrechtelijk zijn. Jammer genoeg kan niemand me dus vertellen hoelang het nog zou kunnen gaan duren.
Hoogstwaarschijnlijk ben ik door de mazen van het net gekropen.
Voor mij natuurlijk toch best een opluchting want het zou een pittige bekeuring zijn geworden, maar ik heb mijn lesje wel geleerd.
Laat je niet opfokken in het verkeer!!!!!!!!!
En kom je buiten je schuld om, te laat.... dan is dat maar zo.
Ik heb liever geen boetes en dus geld wat je gewoon in de maas gooit.
Kun je zoveel leuke andere dingen voor doen.
Marjolein
Ookal zou het strafrechtelijk zijn. Jammer genoeg kan niemand me dus vertellen hoelang het nog zou kunnen gaan duren.
Hoogstwaarschijnlijk ben ik door de mazen van het net gekropen.
Voor mij natuurlijk toch best een opluchting want het zou een pittige bekeuring zijn geworden, maar ik heb mijn lesje wel geleerd.
Laat je niet opfokken in het verkeer!!!!!!!!!
En kom je buiten je schuld om, te laat.... dan is dat maar zo.
Ik heb liever geen boetes en dus geld wat je gewoon in de maas gooit.
Kun je zoveel leuke andere dingen voor doen.
Marjolein