verklaring intrekken
Moderator: Moderatorteam
-
Guido TS
- Infopolitie Gast
-
Roland TS
- Infopolitie Gast
-
wanhopig TS
- Infopolitie Gast
geen kaartje
heb geen kaartje gehadGuidoweb5 schreef:maar ben je ook echt bedreigd?wanhopig schreef:Het heeft te maken met drugs en ik weet niet waartoe de man, die boven deze jongen staat, in staat is. Dus daarom heb ik nu een groot probleem.Guidoweb5 schreef:TS, waarom ben je zo bang geworden dan.
Eerst heb je het gewoon getekend maar nu ben je bang.
Is er iets gebeurd is de tussenliggende tijd>
Misschien hoef je wel eens niet echt bang te zijn.
Misschien is die man wel geschrokken en weet hij ook dat als hij jou wat doet de Politie meteen in de gaten heeft wie het gedaan heeft.
ik denk dat je wel een kaartje gekregen hebt van de politie man of vrouw die met je gesproken hebt.
Bel hem of haar nog eens op, en vertel waarom je bang bent.
Misschien kunnen zij je gerust stellen.
-
wanhopig TS
- Infopolitie Gast
ff een paar vraagies
kan ik nou wel of niet mijn verklaring intrekken? Zou ik anders nog via een of andere manier kunnen zorgen dat ik anoniem blijf? Of dat de advocaat de namen niet mag vertellen?
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Nee, een eenmaal afgelegde verklaring kan niet worden ingetrokken tenzij je bij vervolgverklaring verklaart dat je eerste verklaring vals was.
Anoniem kan je alleen blijven als je daar VOOR het afleggen van de verklaring daarom had gevraagd en je door een rechter-commissaris als BEDREIGDE GETUIGE zou zijn aangemerkt.
Nee de advocaat van de verdachte kan geen beperking worden opgelegd.
Anoniem kan je alleen blijven als je daar VOOR het afleggen van de verklaring daarom had gevraagd en je door een rechter-commissaris als BEDREIGDE GETUIGE zou zijn aangemerkt.
Nee de advocaat van de verdachte kan geen beperking worden opgelegd.
Stay safe out there.
-
Bert TS
- Infopolitie Gast
Omdat de verdachte waarschijnlijk verklaard heeft dat zijn eerdere verklaring niet conform de waarheid was. Dat wil echter niet zeggen dat de eerdere verklaring dan van tafel is en niet meer bekeken wordt. Die wordt namelijk gewoon meegenomen in het verhaal en door de rechters gewogen.Bert schreef:Waarom hoor je dan regelmatig op het nieuwe "De vardachte heeft later zijn verklaring weer ingetrokken"??
.
Ook dat zal niet helpen omdat daarmee de eerdere verklaring niet van tafel is. Die zal gewoon in het dossier gaan naast de tweede verklaring waarin de eerste herroepen wordt. De rechters zullen dan uitmaken aan welke verklaring zij de meeste waarde hechten maar in de tussentijd heeft de advocaat van de verdachte de beschikking over beide verklaringen. De kans is overigens aanwezig dat die twee verschillende verklaringen vragen op zullen roepen waardoor de getuige naar de rechtbank moet om een verklaring af te legggen. Een verdachte hoeft niet mee te werken aan zijn eigen veroordeling en mag dus liegen dat het gedrukt staat, een getuige moet de waarheid vertellen en kan gestraft worden als hij dat niet doet.Bert schreef:Dan kan Wanhopig zich daar misschien op beroepen ??
Justitie heeft over die getuige het een en ander op zijn website gezet:
http://www.justitie.nl/themas/slachtoff ... etuige.asp
-
Martin TS
- Infopolitie Gast
Ik kan me voorstellen dat je bang bent. Neem eens contact op met de privacy functionaris van het korps of als het pv is ingezonden met de privacy funktionaris van het Openbaar Ministerie. Ik denk dat er afhankelijk van de zaak nog wel wat mogelijkheden zijn. Ovirigens kunnen we nooit helemaal uitsluiten dat je naam onbekend blijft. Maar er zijn CIE-trajecten waardoor dit behoorlijk wordt afgeschermd. Ook geeft de Wet bescherming persoonsgegevens wel wat mogelijkheden alhoewel die heel erg beperkt zijn.
-
wanhopig TS
- Infopolitie Gast
niet meer wanhopig
hey mensen ik ben van de week op het bureau geweest en ze zeiden daar dat er geen zaak komt.
Er is onvoldoende bewijs. Omdat alleen ik en een maatje een verklaring af hebben gelegd. En als er een zaak komt dan is dat pas over 2 jaar. In ieder geval bedankt voor de informatie en jullie hulp.
:D:D:D:D:D:D