Meeloopdag?
Moderator: Moderatorteam
Erik12, ik ben het niet helemaal met je eens.
Tijdens een open dag krijg je al helemaal niet veel te zien. Het enige wat je krijgt te zien zijn demostratie's e.d. en weet je niet wat het beroep precies inhoudt.
Als je een dienst meeloopt weet je wat een agent allemaal moet doen, en dat zie je op de open dag niet.
Je ziet daar niet dat een diender daar nog een verbaal moet uitwerken. Of iemand nog moet overhoren.
Tijdens een open dag krijg je al helemaal niet veel te zien. Het enige wat je krijgt te zien zijn demostratie's e.d. en weet je niet wat het beroep precies inhoudt.
Als je een dienst meeloopt weet je wat een agent allemaal moet doen, en dat zie je op de open dag niet.
Je ziet daar niet dat een diender daar nog een verbaal moet uitwerken. Of iemand nog moet overhoren.
-
Erik12 TS
- Infopolitie Gast
Ik weet niet naar wat voor open dag jij bent geweest, maar wij kregen echt een hele lading info, boekjes en uitleg over wat het beroep inhoudt. Op de open dag kreeg ik 1 demo te zien, en dat was de arrestatie van een overvaller van een supermarkt.
Een dienst mee lopen is leuk, maar je wordt alleen meegenomen naar dingen waar het verantwoord is om mee te gaan, en zo krijg je niet echt een objectief beeld.
Mahja iedereen bereidt zich op een andere manier voor, en als iemand door een meeloopdag een beter beeld krijgt, dan ben ik blij voor hem, maar ik zie niet zo'n meerwaarde van n meeloopdag, je kan hier dan net zo goed een vraag stellen van:"hoe ziet de dag van een agent er uit?". En dat soort vragen staan er ook in boekjes, met een uitgebreid antwoord er op.
cya
ERIK
Een dienst mee lopen is leuk, maar je wordt alleen meegenomen naar dingen waar het verantwoord is om mee te gaan, en zo krijg je niet echt een objectief beeld.
Mahja iedereen bereidt zich op een andere manier voor, en als iemand door een meeloopdag een beter beeld krijgt, dan ben ik blij voor hem, maar ik zie niet zo'n meerwaarde van n meeloopdag, je kan hier dan net zo goed een vraag stellen van:"hoe ziet de dag van een agent er uit?". En dat soort vragen staan er ook in boekjes, met een uitgebreid antwoord er op.
cya
ERIK
-
Thijs TS
- Infopolitie Gast
Erik,Erik12 schreef:Ik weet niet naar wat voor open dag jij bent geweest, maar wij kregen echt een hele lading info, boekjes en uitleg over wat het beroep inhoudt. Op de open dag kreeg ik 1 demo te zien, en dat was de arrestatie van een overvaller van een supermarkt.
cya
ERIK
Ik vind dat het, tot op zekere hoogte, net zo informatief of leuk kan zijn als je het zelf maakt. Als je op een open dag komt dan kun je ook meerdere mensen aanspreken om wat meer te weten te komen. Zo kun je op een meeloopdag ook in de briefing aangeven dat je met de noodhulp mee wilt, dat heb ik ook gedaan. En als ze dan naar een bankoverval ofzo moeten, ja dan moet je maar uit de auto en terug lopen, helaas.
Je moet misschien net de mensen hebben die je de juiste info geven, maar die moet je soms ook wel eens zelf zoeken.
Als je een dienst van een politieagent meeloopt, dan maak je dus hetzelfde mee als hij in zijn dienst. Is toch best een eerlijk beeld lijkt me zo.
Groetjes,
Thijs
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
-
andre TS
- Infopolitie Gast
-
Wouter1987 TS
- Infopolitie Gast
-
andre TS
- Infopolitie Gast
De open dag was landelijk. Dus zo'n beetje ieder politiebureau was open en er werden demo's gegeven. De 3 Gelderse Regio's hadden tesamen hun open dag georganiseerd in het Open Luchtmuseum in Arnhem.Sietse schreef:8 oktober is de landelijke opendag, afgelopen jaar was die in het openluchtmuseum, erg mooi trouwens. ik weet niet waar het dit jaar wordt gehouden
Dus je kan tegen die tijd de informatie wel weer op internet vinden over, wie, wat, waar
-
Erik12 TS
- Infopolitie Gast
hej
Bij mij had de decaan van school iets georganiseerd met andere decanen, ik weet ook niet meer precies hoe het zat is alweer anderhalf jaar geleden, maar toen kregen we in een klein clubje alles van politiebureau utrecht te zien en lading uitleg erbij.
Daarnaast was ik (ook via school) naar de Politieschool in Leusden geweest, dat is wel iets anders dan de academie, ik geloof dat die politieschool alleen voor niveau 2 en 3 is en alle andere niveaus gaan naar de politie academie.
Eigenlijk waren het een soort VIP open dagen, alleen wij waren er, en verder niemand. Verder ook geen demo's enzo, we liepen een leslokaal in en dan keken we daar hoe er les werd gegeven, op het bureau waren ze bezig met pepperspray oefeningen, enz enz. Het was niet 'zomaar' een open dag. En de overige informatie uiteraard.
Ey Julio: Ik ga toch maar even informeren bij het dichtsbijzijnde politiebureau, mijn vader ziet er net als jij wel nut in, en ik heb mijn achtergrond mee
Erik
Bij mij had de decaan van school iets georganiseerd met andere decanen, ik weet ook niet meer precies hoe het zat is alweer anderhalf jaar geleden, maar toen kregen we in een klein clubje alles van politiebureau utrecht te zien en lading uitleg erbij.
Daarnaast was ik (ook via school) naar de Politieschool in Leusden geweest, dat is wel iets anders dan de academie, ik geloof dat die politieschool alleen voor niveau 2 en 3 is en alle andere niveaus gaan naar de politie academie.
Eigenlijk waren het een soort VIP open dagen, alleen wij waren er, en verder niemand. Verder ook geen demo's enzo, we liepen een leslokaal in en dan keken we daar hoe er les werd gegeven, op het bureau waren ze bezig met pepperspray oefeningen, enz enz. Het was niet 'zomaar' een open dag. En de overige informatie uiteraard.
Ey Julio: Ik ga toch maar even informeren bij het dichtsbijzijnde politiebureau, mijn vader ziet er net als jij wel nut in, en ik heb mijn achtergrond mee
Erik