hey mense ik heb ff een vraag.
weten jullie de onderwerpen die in een korpsgesprek voor komen?
ik heb m donderdag a.s.
alvast bedankt!!
korpsgesprek
Moderator: Moderatorteam
-
foreverblue TS
- Infopolitie Gast
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Re: korpsgesprek
heb ik vandaag ook gedaan alleen mij account is nog niet geactiveerd daarom probeerheb het even zo
-
foreverblue TS
- Infopolitie Gast
Motivatie
• Waarom solliciteert u naar deze functie?
• Wat zijn volgens u de positieve maar ook de negatieve aspecten van het beroep?
• Kunt u aantal taken van de politie noemen?
• Kunt u een normale werkdag van een politieambtenaar beschrijven?
• Hoe heeft u zich georiënteerd op de functie?
• Waarom solliciteert u bij het korps Rotterdam-Rijnmond?
• Wat kunt u vertellen over dit korps?
Maatschappelijke kennis
• Bent u op de hoogte van verschillende nieuwsfeiten, zowel nationaal als internationaal?
• Kunt u een aantal voorbeelden opnoemen die van belang zijn voor de politieambtenaar en waarmee hij mogelijk iets met betrekking tot de dagelijkse werkzaamheden kan doen?
• Als u zelf op dit moment agent zou zijn in uw eigen woonwijk, wat zou u dan aanpakken en hoe zou u dat doen?
• Wat zijn volgens u de grootste problemen in de politieregio Rotterdam-Rijnmond, waar de politie zich extra voor inspant of wat veel politiecapaciteit vraagt?
Persoonlijke kenmerken
• Goede en minder goede eigenschappen
• Goed kunnen werken in teamverband
• Overtuigingskracht
• Samenwerken met anderen
• Omgaan met agressiviteit en agressie (van anderen en van uzelf)
• Omgaan met stress en paniek
• Sociale vaardigheden
Deze informatie komt van de wervingssite van het korps Rotterdam Rijnmond af, maar is in principe te gebruiken voor alle korpsen. Doe er je voordeel mee
• Waarom solliciteert u naar deze functie?
• Wat zijn volgens u de positieve maar ook de negatieve aspecten van het beroep?
• Kunt u aantal taken van de politie noemen?
• Kunt u een normale werkdag van een politieambtenaar beschrijven?
• Hoe heeft u zich georiënteerd op de functie?
• Waarom solliciteert u bij het korps Rotterdam-Rijnmond?
• Wat kunt u vertellen over dit korps?
Maatschappelijke kennis
• Bent u op de hoogte van verschillende nieuwsfeiten, zowel nationaal als internationaal?
• Kunt u een aantal voorbeelden opnoemen die van belang zijn voor de politieambtenaar en waarmee hij mogelijk iets met betrekking tot de dagelijkse werkzaamheden kan doen?
• Als u zelf op dit moment agent zou zijn in uw eigen woonwijk, wat zou u dan aanpakken en hoe zou u dat doen?
• Wat zijn volgens u de grootste problemen in de politieregio Rotterdam-Rijnmond, waar de politie zich extra voor inspant of wat veel politiecapaciteit vraagt?
Persoonlijke kenmerken
• Goede en minder goede eigenschappen
• Goed kunnen werken in teamverband
• Overtuigingskracht
• Samenwerken met anderen
• Omgaan met agressiviteit en agressie (van anderen en van uzelf)
• Omgaan met stress en paniek
• Sociale vaardigheden
Deze informatie komt van de wervingssite van het korps Rotterdam Rijnmond af, maar is in principe te gebruiken voor alle korpsen. Doe er je voordeel mee