gordels wie verantwoordelijk

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Jan Oostrom schreef:Was het vroeger niet zo dat als de passagier geen gordel droeg de bestuurder van het voertuig ook een bon kreeg?
Vroeger was dat inderdaad zo.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Jan Oostrom schreef:@ Rich,

Toch vind ik dat een "rare" benadering zeker als men, zoals u, weet dat bij een aanrijding de politie vaak al eerste de gevolgen onder ogen krijgt en daarna vaak pas de andere hulpverleners.

Ik mag aannemen dat als jullie opgeroepen worden voor een aanrijdijng dat jullie liever iemand in de gordels zien dan door de voorruit?

mvg
Jan
we zien inderdaad liever iemand in de gordels, maar dat staat daar denk ik een beetje los van.
funkyduck
Toplid
Hoofdagent

Ongelezen bericht door funkyduck »

gvdbor schreef:
Roland schreef:. Ik zou dus helemaal niet gaan rijden met zo iemand.
En waarom niet? de verantwoordelijkheid ligt immers bij de passagier zelf. Ik wijs mensen in mijn auto er altijd op dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor het niet dragen van de gordel of eventuele consequenties ervan.
Ik neem ook geen passagiers mee die de gordel niet willen dragen. Dit heeft ook in eerste instantie met mijn veiligheid te maken. Ik heb een hekel aan losse projectielen in mijn voertuig. Enig idee wat er kan gebeuren als degene achterin over mijn hoofd heen komt zeilen bij een frontale? :?
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Tuurlijk kan ik mij daar allemaal in vinden.

Kijk, de mensen die met mij meerijden die dragen toch allemaal een gordel maar ik ga me bij een aanrijding niet druk maken of iemand wel of geen gordel heeft gedragen want achteraf kan je daar toch niets aan veranderen.
Als iemand dan toch met zijn hoofd door een ruit is gegaan dan kan ik alleen maar blij zijn dat het mijn hoofd niet was.

Ik ben alleen tegen de stelling dat het onveilig is om geen gordel te dragen want dat zou betekenen dat het onveilig is in het verkeer en als dat het geval is dan blijf ik liever binnen zitten.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
k a TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door k a »

ik wijs de menen die bij mij instappen altijd op het feit dat een gordel verplicht is en veiliger, zelf doe ik de gordel altijd om, deed ik dit niet dan had ik hier misschien niet meer gezeten, als een passagier een vlucht door mijn voorruit wil maken dan is dat zijn keuze, ik kan ze wel dwingen door niet te gaan rijden maar in hun eigen auto doen ze ook wat ze willen.
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door foreverblue »

k a schreef:ik wijs de menen die bij mij instappen altijd op het feit dat een gordel verplicht is en veiliger, zelf doe ik de gordel altijd om, deed ik dit niet dan had ik hier misschien niet meer gezeten, als een passagier een vlucht door mijn voorruit wil maken dan is dat zijn keuze, ik kan ze wel dwingen door niet te gaan rijden maar in hun eigen auto doen ze ook wat ze willen.
Ik dwing mensen wel om een gordel te dragen bij mij in de auto. Ten eerste vind ik dat een beetje je morele plicht als aspirant/agent zijnde, ten tweede zou ik het zonde van mijn voorruit vinden.
Roland TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Roland »

foreverblue schreef:Ten eerste vind ik dat een beetje je morele plicht als aspirant/agent zijnde, ten tweede zou ik het zonde van mijn voorruit vinden.
Ook als burger vindt ik dat je dat moreel verplicht bent, maar als politiemedewerker inderdaad helemaal!

Rich, rijdt jij toevallig motor? :twisted:
k a TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door k a »

als het kinderen betreft dan sta ik erop dat een gordel omgedaan wordt, maar als een man van 40 zijn gordel niet wil omdoen dan is dat zijn keuze, zonde van de voorruit is het zeker, maar na een flinke aanrijding heb je wel weinig aan een voorruit als de rest in de prak ligt. maar ik begrijp heel goed dat er mensen zijn die dit hun morele plicht vinden, heb ik ook respect voor.
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Rich, rijdt jij toevallig motor?
Ik rijd inderdaad motor maar dan draag ik geen gordel...
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

rich schreef: Ik rijd inderdaad motor maar dan draag ik geen gordel...
Dan heb je in elk geval geen BMW C1 :wink:
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
Bouwe1 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bouwe1 »

De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik meer zonder gordel om rijd dan met gordel.

Niet omdat ik geen fouten maak, niet omdat anderen geen fouten maken.

Ik vind de gordel gewoon niet prettig.
Daarbij, volgens mijn vrouw en kinderen rijd ik 'ruiger en onveiliger' met gordel om dan zonder gordel (vals gevoel van veiligheid?).

Wel ben ik zo
slim
om de gordel om te doen als ik ergens in de verte een agent traceer.

De argumenten waarom ik de gordel wel zou moeten dragen zijn mij bekend.
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Ik zal ook nooit 'belerend' tegen mensen zijn als ze iets 'gezonds' categorisch weigeren... Roken en drinken doen we tenslotte ook...

Een boete en klaar. Niemand zit tenslotte te wachten op het 'boze vingertje'...

We zijn allemaal 3 X 7 geweest en hopelijk volwassen genoeg... Al vind ik het wel vervelend als 'onnodig' zwaargewonden op mijn kosten in het ziekenhuis en de revalidatiekliniek liggen... Maar ja, zolang ze dan zelf maar ook premie betalen...

Want mocht dat ook nogeens niet het geval zijn zijn, dan heb ik toch wel een andere mening...

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Bouwe1 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bouwe1 »

Ja koen,

De premie betaal ikzelf.
Als ik bij een ander in de auto stap doe ik altijd wel om, gek eigenlijk he.

Overigens, in alle jaren nog maar 1 bon voor gekregen.
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Zo uit mn hoofd, wordt er 25 % van de uitkering in mindering gebracht...

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Gesloten