bescherming zoon

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

vader TS
Infopolitie Gast

bescherming zoon

Ongelezen bericht door vader »

stel je zoon rijd op een brommer die harder gaat dan normaal,politie gaat hem achterna om aan te houden,hoever mag de politie gaan,mogen ze bewust tegen hem aanrijden,of neer trappen(motor) wat zijn de regels hieromtrend ??uit ervaring ook gehoord dat zelfs met de auto bewust tegen de bromfiets gereden word...wat mag nu wel en niet ?? besef terdege dat een opgevoerde brommer niet mag ,maar mogen agenten zulke akties ondernemen???
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

Een agent zal ver gaan om iemand aan.staande te kunnen houden wanneer dat gewenst is, echter zal daarbij steeds eigen en andermans veiligheid afwegen. Als iemands kenteken bekend is zal men ook naderhand naar het woonadres kunnen rijden etc.etc. Het is dus een afweging die de agent zal maken op het moment dat het gebeurd....maar neem van me aan dat men niemand een dwarslaesie zal rijden om hem een bonnetje mee te kunnen geven van 30,- voor het rijden zonder helm.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Die grenzen zijn niet zo strikt vastgelegd.

Ikzelf ben motorrijder en propageer op ons team dat men met auto's niet achter bromfietsen aan moet gaan jagen.
Toevallig had ik vorige week nog zo'n slimmerd;

terwijl ik op de motor naast hem stilstond en hem vertelde dat hij even op het trottoir moest gaan staan schoot hij ertussenuit en haalde nogal wat toeren uit om bij me weg te komen.

Ik ben een tijdje achter hem blijven rijden, met een tussenafstand van zo'n 30 meter. Op het moment dat hij op een wat rechter stuk reed, en niet meer zigzaggend door paadjes heen kon ik hem vastrijden.

Zou hij er echter voor gekozen hebben om een winkel-voetgangersgebied in te rijden dan kan ik niet uitsluiten dat ik hem ervan afgetrapt zou hebben.
Je moet keuzes maken en dan gaat de veiligheid van het winkelend publiek VOOR op de veiligheid van die bromfietser.
Ik was echter blij dat hij toch stopte. Zijn bromfiets is hij een paar dagen kwijt geweest voor technisch onderzoek en met een boete van 125 euro mocht hij hem weer meenemen.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:

Ik zal nu niet meer antwoorden gijs...;-)
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

lijkt me een goed plan Frans. Overigens is dat bonnetje voor rijden zonder helm 55 euro.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:

gvdbor schreef:lijkt me een goed plan Frans. Overigens is dat bonnetje voor rijden zonder helm 55 euro.
was maar een voorbeeldje gijs...;-)
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
PJ TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door PJ »

Ik zie zo mooi het kopje bescherming zoon boven aan staan.

De bescherming van je zoon begint bij het feit dat hij zijn brommer niet opvoert. Als ik vroeger mijn brommer zou opvoeren dan wist ik dat mijn pa er eigenhandig een pakketje schroot van zou maken. Ik liet het dus wel uit mijn kop om dat ding op te voeren. (Ik had toch een hoop uurtjes voor mijn brommer gewerkt) :?

Vaak hoor ik ouders zeggen ja ik wist dat mijn zoon zijn brommer had opgevoerd en ik vond het levensgevaarlijk. Kom op pak gereedschap en schroef het een en ander van de brommer. Wie is nu de baas in het ouderlijk huis. :wink:
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Kort samengevat:
Het optreden van de politie(ambtenaar) zal in verhouding moeten staan tot de aard van de gepleegde overtreding en de mate waarin deze overtreding (direct) gevaar voor de maatschappij (dus anderen dan de overtreder) oplevert of op kan gaan leveren.
Stay safe out there.
Bouwe1 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bouwe1 »

PJ schreef:Ik zie zo mooi het kopje bescherming zoon boven aan staan.

Vaak hoor ik ouders zeggen ja ik wist dat mijn zoon zijn brommer had opgevoerd en ik vond het levensgevaarlijk. Kom op pak gereedschap en schroef het een en ander van de brommer. Wie is nu de baas in het ouderlijk huis. :wink:
Gereedschappakken ja,
Originele onderdelen eraf halen?
Wat voor illegaals moet ik aanschaffen om de snelheid naar beneden te krijgen?
Het apparaat rijdt langzaam maar zeker sneller.
Er wordt niet aan gesleuteld, max ligt inmiddels boven de 80.
Nog even en de ring is versleten en wordt dan pas vervangen, we blijven niet bezig.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Bouwe1 schreef:Er wordt niet aan gesleuteld, max ligt inmiddels boven de 80..
Als de snelheid boven de 80 ligt is er aan gesleuteld en flink ook.
Dat komt niet door simpelweg slijtage van een ring in de uitlaat.
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Ik vermoed van GvdBor bedoelt, dat de bromfietser op een trap krijgt juist om te voorkomen, dat hij het winkelgebied ingaat. Voor die tijd dus.
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

Jan Oostrom schreef:
gvdbor schreef:Die grenzen zijn niet zo strikt vastgelegd.

Ikzelf ben motorrijder en propageer op ons team dat men met auto's niet achter bromfietsen aan moet gaan jagen.
Toevallig had ik vorige week nog zo'n slimmerd;

terwijl ik op de motor naast hem stilstond en hem vertelde dat hij even op het trottoir moest gaan staan schoot hij ertussenuit en haalde nogal wat toeren uit om bij me weg te komen.

Ik ben een tijdje achter hem blijven rijden, met een tussenafstand van zo'n 30 meter. Op het moment dat hij op een wat rechter stuk reed, en niet meer zigzaggend door paadjes heen kon ik hem vastrijden.

Zou hij er echter voor gekozen hebben om een winkel-voetgangersgebied in te rijden dan kan ik niet uitsluiten dat ik hem ervan afgetrapt zou hebben.
Je moet keuzes maken en dan gaat de veiligheid van het winkelend publiek VOOR op de veiligheid van die bromfietser.
Ik was echter blij dat hij toch stopte. Zijn bromfiets is hij een paar dagen kwijt geweest voor technisch onderzoek en met een boete van 125 euro mocht hij hem weer meenemen.

Het klinkt wel heel stoer dat "Ik trap hem eraf" maar je zou ook kunnen kiezen voor "laat maar gaan het is voor het winkelende publiek ook veiliger als ik hem niet verder achtervolg"
En wat gebeurd er na een "ik trap hem eraf" geval indien betreffende persoon voor zijn leven gehandicapt is?? Eigen schuld dikke bult??

Je moet inderdaad keuzes maken maar die kan ook zijn voordat zo iemand het winkelgebied nadert "laat maar gaan"

mvg
Jan
u mag van mij aannemen dat de Politie in Nederland goed getrained is in dit soort dingen, en prima de afweging achtervolgen\stoppen kan maken.
We zijn hier niet in Amerika.

Voor mij zou de afweging zijn; simpel rijden zonder helm, dan laten gaan als het richting een winkelgebied gaat.
Mocht het echter niet een verkeersovertreding zijn, maar een beroving of diefstal dan denk ik ook dat ik in uw woorden "stoer" ben en iemand er ook af trap.

Dan nog iets, u vraagt in uw eerste post wat de regels omtrent het staande houden van brommers zijn.
Er zijn hier mensen die burgers in de gelegenheid stellen om vragen te stellen en in eigen tijd antwoord geven op die vragen NAAST hun werk bij de politie.

Als u zich niet kunt vinden in het antwoord, dan hoeft u diegene die eerlijk antwoord geeft niet af te schilderen als een stoere motoragent zonder verantwoordelijkheids gevoel.
Laatst gewijzigd door Guido op 17 apr 2005, 12:19, 2 keer totaal gewijzigd.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Als u reageert op mijn berichten dan gaarne op hetgeen ik schrijf en niet op hetgeen wat u DENKT wat ik schrijf.

U doet het voorkomen alsof ik indien hij richting winkelgebied zou rijden hem er af zou trappen.

Ik schreef heel duidelijk:
"dan kan ik niet uitsluiten dat ik hem ervan afgetrapt zou hebben.
Je moet keuzes maken en dan gaat de veiligheid van het winkelend publiek VOOR op de veiligheid van die bromfietser"

Oftewel, het gaat erom waar op dat moment de veiligheid ligt: Jaagt hij met 80 tussen de voetgangers door of kapt hij ermee en kiest voor iets anders, andere snelheid of andere weg oid.

En als de keuze is; of die bromfietser voor zijn leven gehandicapt of mogelijk een aantal voetgangers of ikzelf dan ligt de keuze bij die bromfietser. Eigen schuld dikke bult.

En inderdaad kan een keuze zijn "Laat maar gaan" in veel gevallen zal dat ook de voorkeur genieten.
Gesloten