dienstwapens

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gast TS
Infopolitie Gast

dienstwapens

Ongelezen bericht door Gast »

het drama wat zich in H''sum heeft afgespeelt .......vreselijk...:( zou dit ook gebeurd zijn als het dienstwapen niet meer mee naar huis genomen mag worden?............zouden zulke dingen voorkomen kunnen worden...
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67

Re: dienstwapens

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

Anonymous schreef:het drama wat zich in H''sum heeft afgespeelt .......vreselijk...:( zou dit ook gebeurd zijn als het dienstwapen niet meer mee naar huis genomen mag worden?............zouden zulke dingen voorkomen kunnen worden...
Er zijn helaas voorbeelden te over waarbij complete gezinnen om het leven zijn gebracht zonder dat daar een dienstwapen aan te pas kwam.

Ik denk dat dat er feitelijk dus niet toe doet. Triest is en blijft het!
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
maurice (agent) TS
Infopolitie Gast

Re: dienstwapens

Ongelezen bericht door maurice (agent) »

Anonymous schreef:het drama wat zich in H''sum heeft afgespeelt .......vreselijk...:( zou dit ook gebeurd zijn als het dienstwapen niet meer mee naar huis genomen mag worden?............zouden zulke dingen voorkomen kunnen worden...
Het is idd een drama, klote dat dit soort dingen gebeuren. Er is nog niet duidelijk of het met een dienstwapen gebeurd is.
Dus nog niet te voorbarig. Als het dienstwapen naar huis word meegenomen dan moet het, wat mij betreft, in een kluis en dan moet het wapen in de diverse groepen uiteen genomen zijn zodat het niet direct gebruiksklaar is.
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Er is inderdaad niet eens bekend of het een dienstwapen betrof of een prive wapen en daarmee vind ik de conclusies dus wat voorbarig.

Er zijn zat dienders die ook een prive wapen hebben en daar kan je dezelfde dingen mee doen.
Als je geen wapen hebt, zijn er voldoende andere middelen waarmee je dezelfde schade aan kunt richten.
Tevens is het zo dat de korpsen al een hele tijd het beleid voeren dat de dienstwapens aan het bureau blijven maar dit kan wegens omstandigheden niet altijd.

Deze agent is niet tot deze daad gekomen omdat hij toevallig een wapen tot zijn beschikking had.

Het is in het verleden ook al eens voorgekomen dat een diender zichzelf van het leven heeft beroofd tijdens een pauze. Zou de volgende stap dan zijn dat je tijdens je pauze je wapen in moet leveren?
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
Bouwe TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bouwe »

Wat Rich al zegt, het is niet eens duidelijk waarmee hij heeft geschoten, niet op de zaken gaan vooruit lopen.
NOS schreef: Het is onduidelijk of de man heeft geschoten met zijn dienstwapen.
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Maar ook al zou het een dienstwapen zijn dan vind ik dit een onzinnige discussie. De dienders onder ons weten allemaal hoe de zaken geregeld zijn.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
TheLightEd TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door TheLightEd »

Als iemand dit van plan is en bij de politie werkt, heeft hij altijd de beschikking over zijn wapen. Hij kan hem meenemen wanneer hij wil, of tijdens de dienst naar huis rijden en dit soort dingen doen als hij dat wil. De vraag of een dienstwapen thuis of op het werk hoort maakt volgens mij geen fluit uit. Het gaat erom dat dit in het hoofd heeft gespeeld van iemand, helaas een collega. Ik bedoel te zeggen dat het op het werk houden van een wapen zo'n incident gewoonweg niet uitsluit.

Alle sterkte voor een ieder die bij het gebeuren danwel direkt danwel indirekt betrokken is.
Gesloten