voorrang 30km zone
Moderator: Moderatorteam
-
moeder TS
- Infopolitie Gast
voorrang 30km zone
hallo,
mijn vraag is: een fietspad loopt parallel aan een 30km zone weg. Dit fietspad hoort bij de 30km zone en komt op deze weg uit. Heb jedan als fietser voorrang op het verkeer van links? Je komt dus van een fietspad af!
mijn vraag is: een fietspad loopt parallel aan een 30km zone weg. Dit fietspad hoort bij de 30km zone en komt op deze weg uit. Heb jedan als fietser voorrang op het verkeer van links? Je komt dus van een fietspad af!
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Re: voorrang 30km zone
In deze situatie kom je als fietser op een kruispunt uit en moet dan oversteken.moeder schreef:hallo,
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
okee, sorry voor het laatste berichtje en bedankt voor de moeite. Op dit punt stopt echt geen één auto terwijl de fietsers m.i. ook voorrand hebben.Julio schreef:Dan geldt m.i 'geef je verstand voorrang' en voeg zo veilig mogelijk in.Anonymous schreef:
nee er staan geen haaietanden en de weg is geen voorrangsweg.
-
Bouwe1 TS
- Infopolitie Gast
Als het fietspad recht van de weg gelegen is, heeft u m.i. weinig problemen.moeder schreef:hallo,
Als het fietspad links van de weg gelegen is, steekt u eerst de weg over om deze vervolgens na een bocht te vervolgen.
m.a.w. u gaat links af.
Tevens wil ik opmerken dat u vanaf een pad een weg opgaat. Dus heeft u m.i. geen voorrang.
Waar is dat dan geregeld?Bouwe1 schreef:[Tevens wil ik opmerken dat u vanaf een pad een weg opgaat. Dus heeft u m.i. geen voorrang.
Art. 15 RVV heeft het nergens in een uitzondering dat een pad geen voorrang zou behoeven.
-
Mofkap TS
- Infopolitie Gast
Precies. Iedere punt waar wegen of paden samenkomen is een kruispunt, zelfs waar een trambaan een weg kruist.gvdbor schreef:Waar is dat dan geregeld?Bouwe1 schreef:[Tevens wil ik opmerken dat u vanaf een pad een weg opgaat. Dus heeft u m.i. geen voorrang.
Art. 15 RVV heeft het nergens in een uitzondering dat een pad geen voorrang zou behoeven.
Op (gelijkwaardige) kruisingen zijn bestuurders van rechts voorrangsgerechtigd. De uitzonderingen hierop vormen de onverharde weg, de tram en als de voorrang op andere wijze geregeld is.
-
Bouwe1 TS
- Infopolitie Gast