Geachte Mevrouw/Mijnheer;
Onlangs kreeg ik tot mijn grote verbazing een verbaal voor het verkeerd parkeren van mijn voertuig. Daar deze bekeuring naar mijn mening onterecht is wil ik gaarne uw mening
hierover.
Het volgende voorval heeft zich voorgedaan;
Onlangs parkeerde ik mijn auto (citroen Berlingo-grijs kenteken) half op het trottoir op een parkeergelegenheid zoals hieronder is afgebeeld (met onderbord uitsluitend personenauto’s)
(bord) met auto half op trottoir
(onderbord) Uitsluitend personenauto’s
Op de bekeuring staat de tekst: parkeren op parkeergelegenheid terwijl voertuig niet tot aangegeven categorie of groep voertuigen behoort.
Naar mijn mening val ik in dezelfde categorie als hierboven wordt aangeduid, zeker als dit bord gerefereerd wordt met E8 zoals het RVV aangeeft.
Wat is Uw mening in deze?
Ik ben erg benieuwd wat Uw antwoord op deze vraag is.
Bij voorbaad dank.
Met vriendelijke groet,
N. van Zon
Email: nvz AT home PUNT nl
parkeren
Moderator: Moderatorteam
-
PJ TS
- Infopolitie Gast

U praat over bovenstaand bord. Naar mijn mening wordt hier niet gesproken over soort voertuig maar over een wijze waarop te parkeren.
Het onderbord spreekt over personenauto's en een Berlingo valt volgens mij onder de definitie van personenauto's. Berlingo is ook als niet grijskenteken te verkrijgen.
Ook ik kan het misschien mis hebben.
Laatst gewijzigd door PJ op 15 apr 2005, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: parkeren
Was het misschien zo dat hier alleen met een parkeervergunning (bijvoorbeeld alleen 'binnenstadbewoners') op het (onder)bord genoemd werden?N. van Zon schreef:Op de bekeuring staat de tekst: parkeren op parkeergelegenheid terwijl voertuig niet tot aangegeven categorie of groep voertuigen behoort
Ik weet het natuurlijk niet............ het is maar een ideetje.
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Nee, een bedrijfsauto is immers geen personenauto. De Berlingo met grijs kenteken zou bijvoorbeeld in Duitsland dus ook niet op zondag mogen rijden terwijl de Berlingo met geel kenteken dit weer wel zou mogen.gvdbor schreef:bij het onderbord stond: Uitsluitend personenauto's.
De Berlingo was met grijs kenteken, ergo bedrijfsauto. Of zit ik nou op een heel vreemd spoor.
-
k a TS
- Infopolitie Gast
een berlingo is wel degelijk als grijs kenteken te verkrijgen, je ziet ze juist vaker grijs dan geel, de personenuitvoering is de berlingo multispace, deze is uitgebracht na de bestelvariant.PJ schreef:
U praat over bovenstaand bord. Naar mijn mening wordt hier niet gesproken over soort voertuig maar over een wijze waarop te parkeren.
Het onderbord spreekt over personenauto's en een Berlingo valt volgens mij onder de definitie van personenauto's. Berlingo is ook als niet grijskenteken te verkrijgen.
Ook ik kan het misschien mis hebben.