autogordel
Moderator: Moderatorteam
-
ronald TS
- Infopolitie Gast
autogordel
heb bekeuring gekregen voor het niet dragen van een autogordel .maar ik ben niet staande gehouden ,ik heb de copie van de bekeuring via de post toegezonden gekregen samen met een interne memo van de polite.
mag dit?
mag dit?
Dat kun je nou wel zeggen Frans, maar dat verbaast me zeer...::Frans::.. schreef:Ja.
Bij gordels is het voorschrift dat staandehouding plaatsvindt.
Immers kan ook sprake zijn van heupgordel of ontheffing.
Ik vind het iets te makkelijk om het af te doen met het gegeven dat dat wel kan om gordel op kenteken te bekeuren.
Het mag en kan ontegenzeggelijk wel gijs.....dat ook dit niet de schoonheidsprijs verdient ben ik wederom met je eens.....Maar het mag en kan wel dus...en DAT was de vraag.gvdbor schreef:Dat kun je nou wel zeggen Frans, maar dat verbaast me zeer...::Frans::.. schreef:Ja.
Bij gordels is het voorschrift dat staandehouding plaatsvindt.
Immers kan ook sprake zijn van heupgordel of ontheffing.
Ik vind het iets te makkelijk om het af te doen met het gegeven dat dat wel kan om gordel op kenteken te bekeuren.
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Doch indien de kentekenhouder niet de bestuurder was op het moment van constateren zal bij een eventueel bezwaar de beschikking zeer waarschijnlijk vernietigd worden.
Ook bij het mobiel "bellen" kan in theorie op kenteken geschreven worden maar ook die wordt niet geaccepteerd.
Het zou anders kunnen zijn als de betreffende verbalisant de bestuurder van gezicht kent en hem ook heeft herkent.
Ook bij het mobiel "bellen" kan in theorie op kenteken geschreven worden maar ook die wordt niet geaccepteerd.
Het zou anders kunnen zijn als de betreffende verbalisant de bestuurder van gezicht kent en hem ook heeft herkent.
Stay safe out there.
- olle-griese
- Roepnaam: Peter
- Facebook: https://www.facebook.com/olle.griese
- Geslacht:
- Leeftijd: 68
-
Digibert TS
- Infopolitie Gast
Frans, ik kan wel een situatie bedenken wanneer je iemand niet staande houdt maar op kenteken schrijft. Bijvoorbeeld als je hem geen stopteken kan geven door de drukte, of je bent op de fiets
etc.......
Hoewel ik moet toegeven dat ik het eigenlijk nooit doe omdat ik het bekeuringsgesprek opvoedkundig net zo belangrijk vind als de bekeuring.
Maar het kan juridisch wel.............
Hoewel ik moet toegeven dat ik het eigenlijk nooit doe omdat ik het bekeuringsgesprek opvoedkundig net zo belangrijk vind als de bekeuring.
Maar het kan juridisch wel.............
Maar SWAT, er bestaat toch ook nog zoiets als de plicht om te melden wie de bestuurder was? Feitelijk is dit hetzelfde als door rood rijden en geflitst worden, dan maakt het ook niet uit of de eigenaar de bestuurder is.Doch indien de kentekenhouder niet de bestuurder was op het moment van constateren zal bij een eventueel bezwaar de beschikking zeer waarschijnlijk vernietigd worden.
-
Bouwe1 TS
- Infopolitie Gast
-
Bouwe1 TS
- Infopolitie Gast
Mwah, als het touwtje van de driepunstgordel strak langs de middenstijl hangt...thijeleo schreef:Bekeuren op autogordel zonder staande houden is niet mogelijk. Meneer droeg een heupgordel en die kun je in het voorbijgaan niet zien.
Er staat me in de verte iets bij dat een driepuntsgordel niet als heupgordel gebruikt mag worden.