Nachtdienst!

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gast TS
Infopolitie Gast

Nachtdienst!

Ongelezen bericht door Gast »

Hey mensen,

Ik overweeg om te solliciteren bij de politie.
Het grote minpunt van de politie lijkt mij de nachtdiensten.

Is dit goed te combineren met je prive leven? Of krijg je een omgekeerd dag-nacht ritme.

En hoe vaak heb je per maand/week eigenlijk een nachtdienst.
Hoe werken die diensten. De ene dag een nachtdienst, de volgende dag weer een dagdienst ofzo?
Doggieman TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Doggieman »

Gast,

Je moet het er uiteraard goed over hebben binnen je privé leven. Over het algemeen werk je weekend-op-weekend-af. Daarnaast draai je je ochtend-. avond-, en nachtdiensten. Maar daar kies je voor. Ik werk nu 14 jaren in de onregelmatigheid en ik wil niet meer anders.
Hoeveel nachtdiensten je per periode draait is voor een ieder verschillend, dus daar kan ik niets over vermelden.
Maar waarom ga je niet een keer langs een bureau, of maak er een afspraak, zodat de collega's je een beetje kunnen vertellen.

Doggieman 8)
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Voordeel van nacht- en weekenddiensten is dat je doordeweeks vrij bent op dagen dat een ander aan het werk is.
Gast TS
Infopolitie Gast

Waarom is dat een voordeel. Juist op die dagen kun je niet iets ondernemen met vrienden of kennissen omdat die dan aan het werk zijn.
Dus lijkt het me meer een nadeel.
Of zie ik dat verkeerd?
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Daar kom je vanzelf achter als je ineens een dinsdag of woensdag vrij bent. Je zult zien dat dat een genot is.
T-nus TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door T-nus »

Waarom is dat een voordeel. Juist op die dagen kun je niet iets ondernemen met vrienden of kennissen omdat die dan aan het werk zijn.
Dus lijkt het me meer een nadeel.
Of zie ik dat verkeerd?
Dat is dus iets wat je goed moet overwegen, voordat je gaat solliciteren. Zoals al is gezegd, is het ook lekker om door de weeks eens vrij te zijn. En gezellige dingen kun je ook in de avonduren, wanneer de meeste vrienden wel vrij zijn, doen. Je zult een beetje moeten schipperen in je prive leven. :wink:
Roland TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Roland »

Anonymous schreef:Waarom is dat een voordeel.
Het is een stuk rustiger in de stad, op het strand, in het zwembad of waar je ook naartoe wilt. En op de weg natuurlijk.
andre TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door andre »

Roland schreef:
Anonymous schreef:Waarom is dat een voordeel.
Het is een stuk rustiger in de stad, op het strand, in het zwembad of waar je ook naartoe wilt. En op de weg natuurlijk.
Dat laaste durf ik te betwijfelen. Want de ellende op de weg is doordeweeks meestal het ergste. Met uitzondering van de geeigende weekeinden.
Bouwe1 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bouwe1 »

andre schreef: En op de weg natuurlijk.

Dat laatste durf ik te betwijfelen. Want de ellende op de weg is doordeweeks meestal het ergste.
Buiten de spits kun je heerlijk doorrijden. Pas wel op voor de "flitsers" :lol:
Laatst gewijzigd door Bouwe1 op 12 apr 2005, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Ik zou niet anders meer willen dan onregelmatighied. Door ziekte heb ik een tijdlang alleen maar door de weeks van 9 tot 5 mogen werken. Ik vond het een ramp en werd er helemaal niet goed van.

AFgelopen weekend had ik vroeg-nacht-nacht,
oftewel zaterdag 7-15 en dan 23-07 en van zondag op maandag opnieuw 23-07.
Morgen heb ik een vrije dag.

Als ik eens iets bijzonders moet hebben, denk aan kleding of anders, regel ik dat lekker doordeweek in plaats van op een drukke zaterdag of vrijdagavond.

Morgenmiddag ga ik gezellig met mijn vrouw naar de bieb. Vanmiddag even bij mijn moeder op de koffie geweest.

Sociaal leven in het weekend is weleens wat puzzelen maar ikh eb het nooit een probleem gevonden.

Gemiddeld heb ik 4 nachtdiensten per 4 weken. De meesten daarvan 23-07. De horecadienst in het weekend van 21-05
appiehappie
Lid
Geslacht:

Ongelezen bericht door appiehappie »

Door dit soort diensten heb je doordeweeks meer tijd om bijvoorbeeld allerlei ambtelijke zaken te regelen, zoals een paspoort e.d. Ook kun je met je auto naar de garage of met de vrouw op stap.

In mijn geval heb ik ontzettend veel tijd met mijn kinderen door kunnen brengen toen ze nog niet op school zaten.

Er zijn enorm veel voordelen van de doordeweekse vrije dag.

Maar er zijn helaas ook enorm veel nadelen aan nachtdiensten en weekend diensten.

Bijvoorbeeld je sociale leven wordt minder of anders. Teamsporten gaat slecht in je eentje..

Dit hoorde ik van een Shell medewerker: "Wanneer je tot je 65ste vol-continue loopt, dan is jouw levensverwachting....69!!"
'Maar wanneer je tot je 55ste vol-continue loopt, dan is je levensverwachting gemiddeld, dus rond de 80"'

Dat vond ik toch wel een vervelende mededeling. Het kwam trouwens uit een onderzoek.

Hier moet ik wel bij aan tekenen dat ik maar 32 uur per week werk in een 5 ploegendienst in de haven van Rotterdam.

Dit zijn regelmatige diensten, alleen over 365 dagen per jaar uitgesmeerd. Bij de politie zit geloof ik helemaal geen regelmatigheid in het rooster.
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

In de scandinavische landen zijn ze erg ver met dit soort onderzoeken.

Het oude rooster wat de politie draaide (alles door elkaar) zou ons 10 jaar van onze levensverwachting kosten...

Nu een voorwaarts roterend rooster verplicht is geworden, zal dit wellicht iets beter zijn, maar van jouw uitspraak schrik ik wel, hoor! :shock:

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

appiehappie
Lid
Geslacht:

Ongelezen bericht door appiehappie »

Ik schrok er zelf ook van, het geeft je te denken... :?

Ik weet niet hoe het bij de politie is, maar bij ons schijn je vanf 55 jaar of onder bijzondere omstandigheden, uit de ploegendienst te mogen.

Dan werk je geen nachten en weekends meer, alleen nog maar dag en avond dienst.

Ik heb mezelf stellig voorgenomen om op mijn 50ste te stoppen met de ploegendienst, maar zoals met alle goede voornemens zal dit ook wel weer niet lukken. :cry:
Gast TS
Infopolitie Gast

EN hoe doen jullie dat met slapen?
Lukt het jullie een beetje om overdag te slapen, als het licht is, buiten een stuk drukker is op straat en er beneden in huis nog familieleden met elkaar praten?
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

De een gaat er beter mee om dan de ander.

Ik slaap bijzonder slecht en ik moet blij zijn met 4 uurtjes slaap na een nachtdienst. Ik ken collega's die de 10 uur met gemak halen.

Na 3 nachtdiensten heb ik dan ook meestal wel even een off-day en dan trek ik wel weer bij.

Je kan er zelf ook wel wat aan doen.
- oordopjes
- verduisteringsgordijnen

Deze opties heb ik nog niet geprobeerd maar ik weet eigenlijk wel zeker dat dit mij 2 uurtjes slaap zou schelen.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
Gesloten