tactische recherche
Moderator: Moderatorteam
-
michelle TS
- Infopolitie Gast
tactische recherche
hallo,
ik heb een vraagje.. op jullie site heb ik kunnen vinden wat je allemaal moet doen om bij de technische recherche te komen. ik wil graag weten hoe je bij de tactische recherche kan komen, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. alvast bedankt.
groetjes Michelle
ik heb een vraagje.. op jullie site heb ik kunnen vinden wat je allemaal moet doen om bij de technische recherche te komen. ik wil graag weten hoe je bij de tactische recherche kan komen, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. alvast bedankt.
groetjes Michelle
- Maaike
- Roepnaam: Maaike
- X: @mama_maaike
- Facebook: MDJ1980
- Geslacht:
- Leeftijd: 45
BronTactische recherche
Ondertussen is de tactische recherche ook aan het werk geweest. De technische recherche zoekt alleen maar naar sporen, de tactische recherche probeert via andere manieren om achter de verdachte te komen. In de tijd dat de technische recherche bezig is met het zoeken naar sporen, gaat de tactische recherche bijvoorbeeld in de buurt rondom jullie woning vragen of iemand misschien wat heeft gezien. De tactische recherche gaat ondertussen ook kijken of er in de nacht van de inbraak in jullie woning nog meer is gebeurd.
Als via de vingerafdruk de verdachte bekend is, komt de tactische recherche weer aan de beurt. De tactische recherche gaat onderzoeken of er in het verleden misschien inbraken liggen, die op dezelfde manier zijn gepleegd, maar nog niet zijn opgelost. De kans is groot dat die inbraken ook door die verdachte zijn gepleegd.
Dit is een onderdeel van de technische recherche dus ik denk dat je de zelfde opleiding moet volgen en daarna voor de tactische recherche kiest
-
markie TS
- Infopolitie Gast
@Maaike:
Technische recherche is heel wat anders dan tactische recherche.
De technische recherche houdt zich bezig met het zoeken naar sporen die kunnen leiden tot een verdachte. Denk hierbij aan vingersporen, maken van foto's, video, eigenlijk alles wat nodig is voor het bij elkaar sprokkelen van sporen.
De tactische recherche zoekt ook naar sporen, maar doet dit op een heel andere manier, namelijk door buurtonderzoek, vergelijkingen maken, horen van getuigen, horen van aangever, en uiteindelijk het horen van verdachten. Zij worden hierbij ondersteunt door de sporen die door de technische recherche zijn gevonden.
Technische recherche is heel wat anders dan tactische recherche.
De technische recherche houdt zich bezig met het zoeken naar sporen die kunnen leiden tot een verdachte. Denk hierbij aan vingersporen, maken van foto's, video, eigenlijk alles wat nodig is voor het bij elkaar sprokkelen van sporen.
De tactische recherche zoekt ook naar sporen, maar doet dit op een heel andere manier, namelijk door buurtonderzoek, vergelijkingen maken, horen van getuigen, horen van aangever, en uiteindelijk het horen van verdachten. Zij worden hierbij ondersteunt door de sporen die door de technische recherche zijn gevonden.
Hoe nutteloos een vraag ook lijkt, iemand stelt hem omdat hij/zij juist dat wil weten. We zijn hier in het gastendeel van mening dat we deze vragen dan ook respecteren en proberen te beantwoorden. Hou het daar dan ook bij.....markie schreef:Sorry voor dit nutteloze antwoord, maar als je zo graag recherche wilt worden en je daar ook aanleg voor hebt had je dit toch ook ergens op kunnen zoeken![]()
-
markie TS
- Infopolitie Gast