buren ;gevangen tussen wasgoed

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

bekend TS
Infopolitie Gast

buren ;gevangen tussen wasgoed

Ongelezen bericht door bekend »

Ik heb nog een overgebleven probleem betreft voorheen een ruim 5 jaar durende burenoverlast(in de ruimste zin van het woord)

Mijn buurvrouw hangt haar wasgoed aan 2 rekken op. Op zich niet's om je
druk over te maken, zou je denken. Ware het niet dat haar 2 persoons en
1 persoons lakens voor mijn gezichtsveld hangen en mijn uitzicht weg is.
De zon (als ie tenminste schijnt) is ook verdwenen. op mijn balkon vertoeven of zelfs het uitzicht vanuit mijn balkonkamer is zwaar irritant,
vanuit mijn woonkamer kijk ik ook via de balkonkamer(ivb glazen muur)
tegen haar wasgoed aan.

Het feit dat het me ergerd en ze er niets aan wilt veranderen bezorgd me hyperventilatie.

Ik heb haar voorgesteld via een kaartje dat ze een waslijn overdwars zou kopen. ze schreef terug dat ze dan geld wilde voor een waslijn. Nu is het een feit dat ze een waslijn heeft maar daar niets of kleine spulletjes aan ophangt omdat ze waarschijnlijk zelf niet tegen enorme lappen aan wilt kijken. Daarbij hangt ze alles ook nog eens zo dat ik er gewoon bij kan.
Dwz dat het erg verleidelijk is om de boel van haar rek te trekken zodat ik weer iets kan zien.
Om het nog completer te maken, ze laat haar was rustig 5 tot 8 dagen hangen, om te verversen met een nieuwe lading.

Als klap op de vuurpijl werd ik vorige week ook nog eens via het 2e balkon aan de achterkant mijn uitzicht ontnomen door een enorm tapijt dat ze over de balkon reling had gegooid.
gevangen tussen wasgoed, laat maar zeggen.

de woningbouw doet niets. terwijl ik toch op mijn eigen etage van mijn uitzicht mag genieten lijkt me. Ze weet dat het me ergert, en ze blijft het gewoon doen. dus vind ik het treiteren. ze weigert het ook om gewoon dubbel op te hangen...dat zegt genoeg lijkt me. Het moet dus perse voor mijn neus blijven hangen en ik mag er niet aan komen , anders is zij weer boos. Kan ik me op een een of ander artikel beroepen? ik moet er niet aan denken nog tig jaar met dat wasgoed ingebouwd te blijven zitten. fotoos heb ik er al van gemaakt.
Mijn motto is if your not part of the solution your part of the problem.
Maar hun zien het gewoon als mijn probleem. ik zie het als dat ze van hun probleem mijn probleem maken.

Aangezien mijn bovenburen al 5 jaar van mijn leven afgenomen hebben
geloof ik niet meer in erover praten, hun reactie is overduidelijk.

graag zou ik me op een artikelnummer oid willen beroepen en advies willen hoe ik voor eens en altijd van ze verlost wordt. :thumbdown:
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Strafrechterlijk is hier geen artikel voor beschikbaar, dus kom je in het civiele recht. Misschien een gevalletje Rijdende Rechter?
gelderblom
Stamgast
Brigadier
Roepnaam: Jan
Geslacht:
Leeftijd: 71

Ongelezen bericht door gelderblom »

De rijdende rechter zal zich ook op een wet moeten baseren.
Ik denk dat dat staat in het Burgerlijk wetboek artikel 5:37

De eigenaar van een erf mag niet in een mate of op een wijze die volgens artikel 162 van Boek 6 onrechtmatig is, aan eigenaars van andere erven hinder toebrengen zoals door het verspreiden van rumoer, trillingen, stank, rook of gassen, door het onthouden van licht of lucht of door het ontnemen van steun.
Die eigenaar van die bovenwoning zal dezelfde woningbouwvereniging zijn, dus de tegenpartij bij de rijdende rechter is die woningbouwvereniging en niet de bovenbuurvrouw.
Ik denk dat die woningbouwvereniging zich er te makkelijk vanaf maakt en iets meer onder druk gezet moet worden.
thijeleo
In Memoriam
Agent

Daarom kwam ik ook met "civiele recht".
andre TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door andre »

Staat er niets in het huurcontract. Bij een vriend van me staat in het huurcontract dat de bewoners niets buiten hun balkon mogen laten hangen. Misschien het contract nog eens goed doorlezen.
Mo TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mo »

Deze zaken zijn meestal geregeld in de huisreglementen oftewel de huurvoorwaarden die je meekrijgt bij ondertekening huurcontract. Vraag deze anders even op bij je woningbouwvereniging (of als het eigen huis is bij je eigen VVE).

In vele gevallen is het zo geregeld dat wasgoed of helemaal niet buiten mag hangen of dusdanig dat het niet over de ballustrade mag hangen of dusdanig dat het geen buren mag hinderen.

Mocht het huisreglement geen uitkomst bieden dan kunt u voor deze zaken terecht bij de Woonbond (mits lid of anders kunt u bij de FAQ's kijken op deze site: http://www.woonbond.nl/ ). En anders een bewonersorganisatie die u verder kan helpen in deze.

Voor dit soort woonzaken bestaat geen landelijke nog gemeentelijke wetgeving (hooguit richtlijnen die gehanteerd zouden kunnen worden, die misschien bij de Vereniging van Nederlandse Gemeente op te vragen zijn) omdat dit door de woningbouw of VVE zelf in huurvoorwaarden geregeld dient te worden.

Gr Mo
olle-griese
Superlid
Roepnaam: Peter
Facebook: https://www.facebook.com/olle.griese
Geslacht:
Leeftijd: 68

Ongelezen bericht door olle-griese »

moet wel lachen om jullie inventiviteit maar kan me voorstellen dat je je er aan gaat ergeren.
Wat je ook doet, het blijven je buren, en die zijn toch min of meer een onderdeel van je sociale leven.
Persoonlijk zou ik aanbellen bij haar en vragen of ze tijd heeft om even te praten en precies jou probleem aan haar verteld terwijl je elkaar in de ogen kijkt, dus niet via briefjes.
9 van de 10 keer dat dit veel meer indruk maakt.
Als je kunt toeteren , kun je ook remmen.
funkyduck
Toplid
Hoofdagent

Ongelezen bericht door funkyduck »

Ik zou inderdaad geen tegenreactie doen in de vorm van aan iemands wasgoed te gaan zitten. Ik denk dat de ergenis alleen maar erger zal worden.
T-nus TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door T-nus »

Het feit dat het me ergerd en ze er niets aan wilt veranderen bezorgd me hyperventilatie
Dat praten is inderdaad een eerste oplossing, maar dat is volgens mij al gebeurd en de buren willen er niks aan doen. :wink:
Botje
OnTroerend goed
Agent

Ongelezen bericht door Botje »

Volgens mij is de gemakkelijkste en enig nodige stap de stap naar de woningbouwvereniging. Je huurt immers niet alleen een woning maar ook woongenot.
Voorts ben ik van mening dat er een einde moet komen aan de figuur Zwarte Piet.
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Botje schreef:Volgens mij is de gemakkelijkste en enig nodige stap de stap naar de woningbouwvereniging. Je huurt immers niet alleen een woning maar ook woongenot.
En daar sluit ik mij 100% bij aan.
thijeleo
In Memoriam
Agent

Alle goed bedoelde adviezen, welke voor topicstarter de zaak alleen maar slechter kunnen maken zijn door mij verwijderd. Dit forum heeft voor dergelijke adviezen geen plaats.

Vragen graag serieus beantwoorden.
k a TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door k a »

oke ik zal er voortaan op letten, excuses
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

waarom registreer jij eigenlijk niet k a ??????
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
k a TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door k a »

..::Frans::.. schreef:waarom registreer jij eigenlijk niet k a ??????
dat is inderdaad een goed idee, ik ben hier toch bijna elke dag, even proberen :)
Gesloten