ik heb een auto gekocht van iemand,dit was de laatste eigenaar,maar kan ik er ook achter komen wie daarvoor de eigenaar is geweest?
Dit wil ik graag weten omdat ik het niet helemaal vertrouw .
vorige eigenaar van een auto
Moderator: Moderatorteam
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Dat is afhankelijk van 'het vermoeden' wat u heeft...
Als dit met 'publieke' strafbare feiten te maken heeft, (ex-diefstal, etc) dan kan de politie daarin alles betekenen...
Als het te maken zou hebben met kilometerstanden ed, dan is dit meer een civielrechtelijke kwestie en wordt dit voor u heel moeilijk, zoniet onmogelijk..
Mocht het met allerlei 'technische of papieren toestanden' te maken hebben, dan kan de Dienst Wegverkeer (ook voor u) nog wel wat betekenen...
U zult iets duidelijker moeten zijn...
Als dit met 'publieke' strafbare feiten te maken heeft, (ex-diefstal, etc) dan kan de politie daarin alles betekenen...
Als het te maken zou hebben met kilometerstanden ed, dan is dit meer een civielrechtelijke kwestie en wordt dit voor u heel moeilijk, zoniet onmogelijk..
Mocht het met allerlei 'technische of papieren toestanden' te maken hebben, dan kan de Dienst Wegverkeer (ook voor u) nog wel wat betekenen...
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
bedankt voor de reactie,zijlvaart67 schreef:Dat is afhankelijk van 'het vermoeden' wat u heeft...
ik zou wel duidelijker willen zijn maar dat durf ik niet aan zo in het openbaar,het is een nogal ingewikkelde kwestie waar ik niet teveel in wil duiken,het was meer voor mezelf als bevestiging van mijn vermoedens,maar ik wil u bedanken voor de uitspraak onder aan het bericht over het troebele water......
ik denk dat ik me daar maar bij neer leg,het zal hoop ik vanzelf wel helder worden,
nogmaals bedankt.
- ThunderSTreak
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Als u twijfel heeft ten aanzien van de kilometerstand van uw voertuig, dan biedt de Nationale Autopas (NAP) wellicht uitkomst.
Kijk op deze webpagina voor meer info
Met vriendelijke groet,
ThunderSTreak
drive safe4safety
ThunderSTreak
drive safe4safety
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
bedankt voor de tip,ThunderSTreak schreef:Als u twijfel heeft ten aanzien van de kilometerstand van uw voertuig, dan biedt de Nationale Autopas (NAP) wellicht uitkomst.
ik heb voor de zekerheid toch even gekeken,en de gegevens in gevoerd maar het pasnummer is onbekend en het nummerbord is ook onbekend ,wat dit betekent weet ik niet,maar wel erg raar,
maar nogmaals bedankt voor de tip
Bron:www.autopas.nl1) Waarom kan ik geen inzage krijgen via telefoon of de website?
Inzage in de Nationale Auto Pas is alleen mogelijk door NAP deelnemende bedrijven. Deze dienen eerst zelf de afgelezen kilometertellerstand in te voeren, voordat het systeem de opgeslagen historie laat zien. U kunt dus voor wat betreft het nagaan van de kilometerhistorie het beste naar een NAP aangesloten bedrijf rijden om daar te kilometer historie inzichtelijk te krijgen.
Heb ook even op de site gekeken en de gegevens zijn alleen op te vragen door bedrijven aangesloten bij NAP
-
rfo00457 TS
- Infopolitie Gast
www.rdw.nl schreef:Hoe vraagt u als particulier gegevens op?
Als particulier kunt u -binnen zekere grenzen- gegevens uit het kentekenregister opvragen. Het tarief voor het aanvragen van gegevens vindt u op de tarievenpagina. Vraagt u informatie aan over meerdere kentekens of eigenaar/houders, dan moet u dus een veelvoud van dit bedrag overmaken. Een aanvraag doet u door het verschuldigde bedrag over te maken op giro 322 75 97 van de RDW in Veendam, onder vermelding van:
het kenteken/de kentekens;
de reden van uw aanvraag;
eventueel de datum of periode waarover u de informatie wilt.
Toestemming geregistreerde eigenaar/houder
Als het bedrag is ontvangen vraagt de RDW aan de geregistreerde eigenaar/houder of de gegevens mogen worden verstrekt. Daarbij meldt de RDW ook naam en adres van de aanvrager en de reden van de aanvraag.
Geen toestemming geregistreerde eigenaar/houder
De RDW vraagt geen toestemming aan de geregistreerde eigenaar/houder als u gegevens opvraagt over een voertuig waarmee bij een aanrijding schade aan uw voertuig is aangebracht. Dit moet blijken uit een proces-verbaal van de politie. U moet een kopie van het proces-verbaal meesturen met uw aanvraag.
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
wat zijn jullie allemaal aan het zoekenJulio schreef:Ik zat ook al te zoeken
maar ik denk dat ik niet verder kom en wacht rustig af wat er gaat komen,ik had voor mezelf gewoon de behoefte om iets te doen aan dit probleem,want dat is het zeker,maar ja soms is het niet anders,en moet je rustig afwachten,
maar in iedergeval bedankt voor de moeite,echt waar toppie!!!!
groetjes van "gast"