Daarbij heeft de verbalisant niet geconstateerd dat mijn auto voor een uitrit stond (wat ook niet mag natuurlijk
Uit onmacht geflitst, iets tegen te doen?
Moderator: Moderatorteam
-
Roland TS
- Infopolitie Gast
Maar de constatering van de verbalisant is toch onjuist? Als ik iemand opschrijf voor door rood rijden terwijl hij niet stopt voor een VOP, dan gaat de beschikking gewoon door?
Daarbij heeft de verbalisant niet geconstateerd dat mijn auto voor een uitrit stond (wat ook niet mag natuurlijk
)
Laatst gewijzigd door Roland op 13 apr 2005, 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Mohaa TS
- Infopolitie Gast
Dat zelfde zat ik me dus ook te bedenken.p.kortstra schreef:Bij 70 km/h sta je na 23m stil als je hard remt. Ik reken geen reactietijd want die heb je ook nodig om gas te geven. Ik geloof dus niet dat je in die 23 meter wel voldoende kunt accelereren om ergens nog voorlangs te komen en niet meer kunt stoppen. Het verhaal dat je uitwijkt en via een parkeerhaven de vrachtauto kunt ontwijken is redelijk, maar dat je daardoor te snel gaat rijden....
Die 8 km te hard is na correctie dus de werkelijk afgelezen snelheid zal daar nog 10 km boven zitten.
Dus er werd door bestuurder rekening gehouden met de flitspaal. Dus afgelezen snelheid was toen 70 km/h terwijl er a.d.h.v. het verhaal in 23 meter geaccelleerd kon worden naar een afgelezen snelheid van tegen de 90 km/h.
Aan de andere kant kon er na de acceleratie doorgereden worden en was de vrachtauto geen gevaar meer. Terwijl als je stil staat na het remmen, de vrachtwagen nog op je in kan rijden.
Alles is uit te leggen op elke manier.
-
Kale TS
- Infopolitie Gast