opsporen in het buitenland !!!

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Burger TS
Infopolitie Gast

opsporen in het buitenland !!!

Ongelezen bericht door Burger »

Nou word een goeie vriend van ons vermist , wat al heel erg is.
sinds 29 maart is hij weg en zit waarschijnlijk in het buitenland(duitsland) nou wil de Duitse politie niet mee werken om zijn mobiletelefoon op te sporen wegens praivecischending(ofzo) hoe kan je dan toch regelen dat ze het doen hij is nou al meer dan 14 dagen weg..HELP !!!! :cry: :cry:
Mohaa TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mohaa »

Ik weet niet of er al aangifte is gedaan van vermissing persoon.
Op het moment dat gedaan is, is het wel mogelijk om deze persoon internationaal te laten registreren.

Nu wordt er natuurlijk wel gekeken of het iemand boven of onder de 18 jaar is.

Het verzoek om hem op te sporen via zijn GSM moet via een verzoek komen van de Nederlandse justitie.

Mijn advies: doe aangifte (indien dit nog niet gedaan is) en laat je op de hoogte houden via het bureau waar je aangifte heb gedaan.
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Als er geen aanwijzing is dat er sprake is van een misdrijf waardoor de betreffende persoon thans vermist is lijkt mij de reactie van de Duitse collega's volkomen correct.
Wij in Nederland zouden in dat geval ook weigeren.
Als een persoon (naar alle waarschijnlijkheid) vrijwillig is vertrokken dan is het aan die persoon zelf om te bepalen wanneer hij weer contact op wil nemen.
Stay safe out there.
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

SWAT schreef:Wij in Nederland zouden in dat geval ook weigeren.
Als een persoon (naar alle waarschijnlijkheid) vrijwillig is vertrokken dan is het aan die persoon zelf om te bepalen wanneer hij weer contact op wil nemen.
Als het vrijwillig is deel ik je mening. Als het in overspannen toestand is dan is er heel veel mogelijk. En dat weet ik gelukkig uit de meestal positieve ervaringen met de providers. Creatitief zijn en overredingskracht zijn de key words....;-)
Mohaa TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mohaa »

Maar dan blijft het feit staan er moet aangifte gedaan worden van vermissing persoon.
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

@Mohaa - er zijn meer wegen die naar Rome leiden.

Maar mocht je meer willen weten hoe eea werkt PB me dan maar ff.
Gesloten