auto

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

....... TS
Infopolitie Gast

auto

Ongelezen bericht door ....... »

Bij ons staat een vw geparkeerd op de Bosplaat, niet verzekerd, geen apk, en geen wegenbelasting betaald. HY10KS
Mag dit
andre TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door andre »

Hmm, apk vervaldum 5-juli-2005!

Hoe kwam u erbij dat de auto geen apk heeft.
Dus de verzekering en wegenbelasting zullen ook wel in orde zijn.
k a TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door k a »

lijkt mij niet, ik heb altijd begrepen dat een auto om op de openbare weg te mogen staan gekeurd, verzekerd en "belast" moet zijn.
maar als bij mij in de straat zo'n auto staat en ik kan zelf nog parkeren dan lig ik daar niet wakker van, lekker laten staan.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Re: auto

Ongelezen bericht door Frans »

....... schreef:Bij ons staat een vw geparkeerd op de Bosplaat, niet verzekerd, geen apk, en geen wegenbelasting betaald. HY10KS
Mag dit
Andre schreef:apk vervaldum 5-juli-2005!
Nooit oordelen over iets wat je niet zeker weet, .........(ik zeg maar gast, ...... is ook maar een beetje....) U weet dus ook al helemaal niet of hij is verzekert en er wel/geen wegenbelasting is betaald.....
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
andre TS
Infopolitie Gast

Re: auto

..::Frans::.. schreef:
....... schreef:Bij ons staat een vw geparkeerd op de Bosplaat, niet verzekerd, geen apk, en geen wegenbelasting betaald. HY10KS
Mag dit
Andre schreef:apk vervaldum 5-juli-2005!
Nooit oordelen over iets wat je niet zeker weet, .........(ik zeg maar gast, ...... is ook maar een beetje....) U weet dus ook al helemaal niet of hij is verzekert en er wel/geen wegenbelasting is betaald.....
Tsja, wat is zeker. IK ging er gewoon vanuit de gast het kenteken van de betreffende auto meldde. En dat voertuig is volgens de RDW nog goedgekeurd.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:

Hmmm, misschien verkeerde zinsbouw Andre, de opmerking was zeker niet tegen jou gericht. ;-)
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
andre TS
Infopolitie Gast

..::Frans::.. schreef:Hmmm, misschien verkeerde zinsbouw Andre, de opmerking was zeker niet tegen jou gericht. ;-)
OK, het is je vergeven...... Als je PV's maar iets duidelijker zijn :twisted:
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:

Ik hoor er de laatste tijd heel weinig over....... :twisted:
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Mohaa TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mohaa »

ik wil niet de collega's tegen spreken of crigeren maar ik denk niet dat wij dit soort gegevens mogen/kunnen geven over wat wij zien in de RDW register. :oops:
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door foreverblue »

Wat voor gegevens Mohaa? De apk vervaldatum is namelijk door iedereen op te vragen op de website van het RDW. Net als de voertuiggegevens.
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Mohaa TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mohaa »

oke sorry voor mijn laatse bericht dan ik wasniet op de hoogte dat, dat mogelijk was.

Ik hoop dat ik niemand beledigd heb met mijn bericht, mijn internet kennis is namelijk nog niet zo groot.
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Dat geeft toch niet. Daar is dit forum juist voor :D
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

Gebeuren overigens heel veel leuke dingen met dat publieke kentekenregister van de RDW.

Op een willekeurige motorwebpagina lees ik dat per datum xx-yy-zzzz een motorrijwiel gestolen is met het kenteken: @@-BB-xx.

De voormalig eigenaar vraagt vriendelijk naar deze motor van het type Honda Pan European ST-1100 uit te kijken en hem te verwittigen wanneer je het apparaat ergens spot.

Met de cijfercombinatie eens in het publieke RDW register zitten kijken en wat schetst mijn verbazing: voertuig is op datum xx-yy-zzzz plus 21 dagen weer op naam gezet.

Bellen met betrokkene (blijkt politieagent te zijn :wink: ) die hogelijk verbaasd samen met mij op internet een en ander ziet. Hij belt met collega's (bureau) dat een of ander snoodaard kennelijk zijn gestolen motor heeft weten te registreren een kleine drie weken nadat hij bij hem uit de garage gejat was. 'Wie o Wie' was die nieuwe houder!!

Dat bleek zijn verzekeringsmaatschappij te zijn, die kennelijk het kenteken van de gestolen motor op naam van de verzekeringsmaatschappij had laten zetten. Kan ook wel kloppen, want na vergoeding van de de diefstalschade, verkrijgt de verzekeringsmaatschappij het economisch recht over het verzekerde object.

Kortom, niet alles is zoals het lijkt.

Misschien een nuttig stukje info voor hen die op meldkamers zitten en die met een dergelijk geval van'rechercherende burgers' te maken krijgen.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Zijn inderdaad leuke feitjes!

Al verbaast het me wel, dat juist in deze zware tijden van privacywetgeving, dit soort dingen opeens wel kunnen en mogen... :shock:

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Gesloten