Uit onmacht geflitst, iets tegen te doen?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Olivier TS
Infopolitie Gast

Uit onmacht geflitst, iets tegen te doen?

Ongelezen bericht door Olivier »

Ik ben een tijd terug geflitst in mijn woonplaats Tilburg door een mobiele radarcontrole langs de weg. Nu staat er 20 meter daarvoor een vaste Gatso-paal dus te hard rijden is daar uit den boze en ben me daar ook zeer van bewust.

Nu is het geval dat de mobiele controle na een parkeerhaven stond.
Andere kant (linkerkant) van de weg is een uitgang van een zorgcentrum en daar kwam een grote vrachtwagen uitgedraaid. Deze zag mij niet en draaide half op mijn wegdek. Ik reed 70 km/u dus remmen zou ik niet gehaald hebben, i.p.v. hiervan gaf ik een gas bij en ontweek de vrachtwagen over de parkeerhaven en ging vervolgens gelijk de weg weer op...maar daar stond de flitser dus en toen werd ik geflitst met 8 km/u te hard.

Is hier iets tegen te doen? Ik ben van mening dat dit buiten mijn macht was, maar bezwaarschriften worden tegenwoordig zo snel afgewezen...vandaar dat ik het hier eerst vraag!

Mvg,

Olivier
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door foreverblue »

Het enige wat u kunt doen is een bezwaarschrift indienen met zoveel mogelijk uitleg en eventueel geillustreerde uitleg.
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

foreverblue schreef:Het enige wat u kunt doen is een bezwaarschrift indienen met zoveel mogelijk uitleg en eventueel geillustreerde uitleg.
Ja ik kan foto's maken van de situatie.

Maar mijn vraag is ook of boetes door deze redenen kwijt gescholden kunnen worden?
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

Het enige wat u kunt doen is toch bezwaar aantekenen. Dat u geflitst bent met een snelheid >70 km/h is terecht (u reed ook harder) echter u zegt een geldige reden te hebben gehad. Dat is een uitzondering die per situatie bekeken moet worden en waarvoor juist de bezwaarporcedure in het leven is geroepen. Let dus wel: De bekeuring is niet onterecht, de reden dat u te hard reed is echter (in uw ogen) ook legitiem. Laat daar een uitspraak over doen....

En ja, inderdaad, niet veel bezwaarschriften worden nog toegewezen....maar proberen kan altijd...toch ?

Succes....
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Olivier TS
Infopolitie Gast

Ok bedankt!

Ik ben me er ook zeker van bewust dat ik te hard reed, dus de flits in mijn binnenspiegel was terecht! :D

Maar ik ga het gewoon proberen!
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:

Welke straat was het in Tilburg ?? Ringbaan ?
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

..::Frans::.. schreef:Welke straat was het in Tilburg ?? Ringbaan ?
Nee, Bredaseweg!

Exact voor Amarant
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:

:twisted:

Bekende plekkie....;-)
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Olivier TS
Infopolitie Gast

Ze stonden trouwens ook stiekem achter een ZELF geplaatst houten bord....mag dit trouwens wel?
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:

Olivier schreef:Ze stonden trouwens ook stiekem achter een ZELF geplaatst houten bord....mag dit trouwens wel?
Sinds ze ook in containers mogen kruipen zou ik geen reden kunnen verzinnen waarom ze niet achter een houten bord mogen staan....
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
appiehappie
Lid
Geslacht:

Ongelezen bericht door appiehappie »

Dat is het spel. Via de radio horen we ook waar de controles staan, dus de politie moet ook creatiever worden.

Niet al te creatief trouwens !:?
andre TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door andre »

appiehappie schreef:Dat is het spel. Via de radio horen we ook waar de controles staan, dus de politie moet ook creatiever worden.

Niet al te creatief trouwens !:?
Bij sommige zenders is ook die informatie niet echt betroubaar te noemen hoor.
Skipperje
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Brigadier
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door Skipperje »

Bij 70 km/h sta je na 23m stil als je hard remt. Ik reken geen reactietijd want die heb je ook nodig om gas te geven. Ik geloof dus niet dat je in die 23 meter wel voldoende kunt accelereren om ergens nog voorlangs te komen en niet meer kunt stoppen. Het verhaal dat je uitwijkt en via een parkeerhaven de vrachtauto kunt ontwijken is redelijk, maar dat je daardoor te snel gaat rijden....
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Roland TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Roland »

Nu we het toch over bezwaarschriften hebben, bij een muldertje maakt een spelfout niets uit, een verkeerde datum is geen probleem, maar hoe zit het met een verkeerde feitcode?

Ik ben bekeurd voor stilstaand niet de rijbaan gebruiken (4 wielen op de stoep) terwijl ik voor een (mijn) garageboxuitrit stond. Aangezien je over dat stuk heen mag rijden (volgens de definitie van het RVV is het een rijbaan) klopt die feitcode dus niet.
Laatst gewijzigd door Roland op 13 apr 2005, 22:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:

maakt ook niets uit.....
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gesloten