fout parkeren

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
job TS
Infopolitie Gast

fout parkeren

Ongelezen bericht door job »

hallo
ik woon op een woonerf en heb vaak last van fout geparkeerde autos, omdat deze vooral mijn kinderen met spelen in de weg staan(ik ben bang voor schade aan deze autos).Als ik de politie bel omdat de fout parkeerders na mijn verzoek om de auto te verzetten daar niet op in gaan, treden sommige agenten wel op en andere zeggen dat het wel meevalt, en treden niet op.Hoe zit dat nou, als een auto fout geparkeerd (buiten de vakken op een woonerf) staat en een burger heeft daar duidelijk last van. moet de politie dan niet optreden?( met de klemtoon op moet) en hoe kan het zijn dat de ene keer wel en de andere keer niet wordt opgetreden?
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Omdat iets verboden is, is de politie nog niet verplicht om op te treden. Dergelijke wetgeving kent men wel in Duitsland, maar niet hier...

Een agent mag dus (tot een bepaalde hoogte) zelf beslissen of hij een bon uitschrijft of niet...

Een goede oplossing is echter wel om een brief naar de chef van het desbetreffende bureau te sturen. Hierdoor vraagt u op beleidsmatig niveau aandacht voor het probleem en dan heeft u een grote kans dat er 'beleid' voor wordt opgesteld en dan komt er hopelijk een wat 'definitievere' aanpak van het probleem.... :wink:

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Copper TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Copper »

Indien een parkeergelegenheid, aangeduid met een van de verkeersborden E 4 tot en met E 13 van bijlage 1, is voorzien van parkeervakken, mag slechts in die vakken worden geparkeerd.
Het is bestuurders van een motorvoertuig verboden binnen een erf te parkeren anders dan op parkeerplaatsen die als zodanig zijn aangeduid of aangegeven.
Maar...
Bestuurders van een motorvoertuig of bromfiets en de naast hen gezeten passagiers moeten gebruik maken van de voor hen beschikbare autogordel.
Wat ik met de laatst genomde duidelijk wilde maken is het feit dat er nog "enkele" regels zijn die bekeuringswaardig zijn maar...
Een agent mag dus (tot een bepaalde hoogte) zelf beslissen of hij een bon uitschrijft of niet...
Louis/8916 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Louis/8916 »

de politie moet niets, dit bepalen zij ter plaatse zelf, maar voor de burger zal het wel beter te begrijpen zijn als ze op deze locatie zelfde uniform optreden. dan word het ook duidelijker voor de fout parkeerder, let op ook hier krijg je een bon als je buiten de vakken parkeerd.
RaSa TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door RaSa »

Leg de situatie eens voor aan de wijkagent, misschien dat het probleem met zijn bemoeienis verholpen wordt.
Mohaa TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mohaa »

Inderdaad wat RaSa zegt.
Bespreek dit met de wijkagent.
Je kan ook na gaan of er meer mensen in jou wijk deze overlast hebben.

Maak gewoon zo vaak mogelijk en met zoveel mogelijk mensen melding bij deze overlast situatie.
Hoe meer meldingen en hoe meer klachten kan de politie daar meer mensen op zetten en mensen vrij voor maken.
Zo werkt het teminste bioj ons in het district. Wij adviseren ook mensen als zij in dergelijke situaties last hebben dit dan ook zo vaak mogelijk te melden.

En inderdaad eigelijk is het ook zo de agent bepaald of hij wel of niet en waarvoor hij schrijft.
Mooi voorbeeld kijk eens wat vaker naar wegmisbruikers. Hierin zie je ook dat een persoon bijvoorbeeld 5 overtredingen maak en dat de verbalisant diegene maar 2 bekeuringen geeft.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

ik woon op een woonerf en heb vaak last van fout geparkeerde autos, omdat deze vooral mijn kinderen met spelen in de weg staan(ik ben bang voor schade aan deze autos)
Uiteraard is het zo dat je de politie kunt bellen en uiteraard zullen deze (meestal) wel even langskomen. IK persoonlijk zal echter ook NOOIT bekeuren in dit soort situaties. Ervaring leert namelijk dat burenruzies, buurtirritaties en inrichtingsfactoren vaak worden uitgespeeld over de rug van de politie die inderdaad NIET verplicht is om op te treden (lees: te bekeuren) Als agent zul je heel erg vaak merken dat, indien je bij deze bestuurders aanbelt er veel meer speelt dan alleen maar even je auto fout parkeren. Als u zo verschrikkelijk vaak last heeft van die geparkeerde auto's kunt u natuurlijk ook schrijven naar de wegbeheerder om meer parkeerplaatsen, waar schijnbaar een tekort aan is. Bovendien leef je in een woonerf wel in harmonie met het verkeer. Het enige verschil is dat uw kinderen er evenveel rechten hebben als auto's, maar in ieder geval NIET meer rechten, wat dus betekent dat auto's er misschien niet geparkeerd mogen staan, maar ook uw kinderen zullen moeten beseffen dat spelen in de buurt van auto's "gevaar voor beschadiging" als risico kent.

Kortom, u heeft maar voor een (heel klein) deel gelijk. Steek de hand eens in eigen boezem, spreek de buren eens aan over het probleem en kijk naar andere speelmogelijkheden. Tevens is het van belang om de wegbeheerder (de gemeente meestal) in te lichten over de situatie en vraag vervolgens om een oplossing voor alle partijen, waarbij het dus nog steeds zo zal zijn dat d eauto's terecht (nieuwe parkeervakken) of onterecht (buiten de vakken) geparkeerd zullen staan...
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gesloten