Ik heb even zitten spitten. Ik weet niet of ik goed zit maar ja ik leer er ook weer van. Volgens mij dit het aantal wat je aan munitie voorhanden mag hebben.
Het aantal stuks munitie dat een verlofhouder (en een jachtaktehouder) voorhanden mag hebben wordt in beginsel beheerst door de milieuwetgeving. Ingevolge het Inrichtingen- en vergunningenbesluit op de Wet milieubeheer, mag de verlofhouder (jachtaktehouder) zonder vergunning 10.000 stuks metaalpatronen voorhanden hebben (nederleggen).
Verder staat hier iets over het gebruik van verenigingswapens buiten de vereniging.
6.2.1.3. Gebruik van verenigingswapens buiten de vereniging
Het beoefenen van de schietsport met verenigingswapens, door leden van die vereniging, buiten de accommodatie van de eigen schietvereniging (bijvoorbeeld het deelnemen aan een schietwedstrijd elders) kan op de volgende wijzen plaatsvinden:
<ol><li>De beheerder van de verenigingswapens begeleidt het desbetreffende lid naar die andere schietvereniging of schiet- plaats, alwaar hij hem het wapen ter beschikking stelt. Het lid schiet dan onder toezicht van de beheerder. Na afloop van de wedstrijd of de schietoefening neemt de beheerder het wapen weer in ontvangst; of
<li>Eén of meerdere verenigingswapens worden door de beheerder uitgeleend aan een lid van de vereniging ter medeneming naar elders. De duur van de uitlening dient in een redelijke verhouding te staan tot het gebruik dat het betrokken lid van dat vuurwapen buiten de vereniging maakt.</li></ol>
Met andere woorden, hij mag het wapen niet voor langere perioden onder zich houden of thuis voorhanden hebben maar dient het steeds binnen redelijke termijn na gebruik weer aan de beheerder terug te geven. De beheerder mag niet meer wapens tegelijkertijd aan één persoon uitlenen dan deze redelijkerwijze voor gebruik buiten de eigen vereni- ging nodig heeft.
Bij gebruikmaking van deze mogelijkheid dient aan de volgende voorwaarden te worden voldaan:
<ol><li>het lid dient tenminste een jaar lid te zijn van de schietvereniging;
<li>het lid dient in het bezit te zijn van een op zijn naam gesteld verlof tot het voorhanden hebben en tot het vervoer van die verenigingswapens (maximaal 6), waarover hij met goedvinden van het bestuur buiten de accommodatie van de vereniging mag beschikken, en
<li>de beheerder dient een register bij te houden waarin hij, bij uitlening van een verenigingswapen, aantekening doet van de volgende gegevens:
<ol><li>het merk, type, kaliber en nummer van het uitgeleende verenigingswapen;
<li>naam, adres en verlofnummer van de persoon die het wapen leent;
<li>de datum van uitlening;
<li>de datum waarop het wapen wordt teruggegeven.</li></ol></li></ol>
De beheerder is op grond van artikel 47, derde lid, WWM, verplicht van deze bescheiden inzage te verlenen aan ambtenaren belast met het toezicht op de naleving van de wapenwetgeving (zie onderdeel A 1.2).
En dan tot slot het vervoer hier staat dat vrijstelling wordt verleend aan de persoon die gerechtigd is dat wapen voorhanden te hebben. Mijn inziens is jou partner dat voor jou wapen niet. Dus dan zal jij zelf in dat voertuig aanwezig moeten zijn.
Artikel 44
<ol><li>Van het verbod van artikel 22, eerste lid, van de wet wordt vrijstelling verleend aan sportschutters en jagers voor het vervoeren van wapens en munitie die zij gerechtigd zijn voorhanden te hebben.
<li>De vrijstelling in het eerste lid geldt uitsluitend:
<ol><li>voor het vervoeren tussen de woning en de schietbaan, de erkende wapenhandelaar en, na daaraan voorafgaande toestemming van de politie, het bureau van politie, alsmede, voorzover het jagers betreft, het jachtveld; en
<li>langs de weg en binnen het tijdsbestek welke redelijkerwijs voor het vervoer geboden zijn.</li></ol></li></ol>
Ik hoop dat ik goed zit en anders dan ben ik ook benieuwd wat Rich hier van zegt.
groetjes Kale