camper

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
thomas TS
Infopolitie Gast

camper

Ongelezen bericht door thomas »

hallo
ik had en vraagje
ik heb en camper oude mercedesbus uit uit 1973 ongeveer 6 meter lang lekker omgebouwd
omdat ikzelf op en pad woont kan de bus niet voor de deur staan nu staat hij achter in de straat bij het buurthuis
waar genoeg plaats is mag ik hem daar laten staan niet voor de winter maar voor tussen door zo maand af en toe voor verbouwen en klaar te zetten voor de vacantie hij staat niet voor iemand zijn huis of zo

groetjes thomas
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

Ook deze vraag is pasgeleden beantwoord. In het kort dus: De camper en andere caravans en aanhangers mogen in de regel slechts maximaal 3x24 uur aaneengesloten geparkeerd staan binnen de bebouwde kom. Een en ander is geregeld in de APV van uw woonplaats. Deze is gratis in te zien bij uw gemeentehuis of bibliotheek, of (vaak tegen betaling) op te vragen bij uw gemeente. Als u hier vermeldt om welke gemeent ehet gaat kan het ook nog eens zijn dat een van de bezoekers hier toevallig deze APV heeft om hetjuiste artikel op te zoeken.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

De meeste Algemene Plaatselijke Verordeningen hebben een bepaling, dat lijkt op:
<ol><li>Het is verboden een woonwagen, kampeerwagen, caravan, camper, magazijnwagen, aanhangwagen, keetwagen of ander dergelijk voertuig dat voor de recreatie dan wel anderszins uitsluitend of mede voor andere dan verkeersdoeleinden wordt gebezigd:
<ol type=a><li>langer dan gedurende drie achtereenvolgende dagen (binnen de bebouwde kom) op de weg te plaatsen of te hebben;

<li>op een door het college van burgemeester en wethouders aangewezen plaats te parkeren, waar dit naar hun oordeel schadelijk is voor het uiterlijk aanzien van de gemeente. </li></ol>

<li>Het college kan ontheffing verlenen van het in het eerste lid, aanhef en onder a, gestelde verbod.

<li>Het in het eerste lid gestelde verbod geldt niet voor zover de Provinciale caravan- en tentenverordening, het Provinciaal wegenreglement of de Provinciale landschapsverordening van toepassing is.</li></ol>
Hirmee wordt dus bepaald dat een kampeerwagen (camper) max. 3 dagen op de weg mag staan.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:

:D

Zelfde minuut leo, zelfde minuut.......

;-)
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Ik begin je in te lopen frans, ik haal je ook nog een keer in.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:

:D
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
thomas TS