aanranding
Moderator: Moderatorteam
-
monique TS
- Infopolitie Gast
aanranding
wat moet ik doen angifte of niet
kort:
mijn vriendin haar man kroop bij mij in bed toen ik ziek was en zat aan mij te klooien ik was stijf van agst en heb nix gedaan alleen heel stil gelegen wachtend tot hij wegging mijn vriendin belt dagelijks waar ik blijf voor boodschappen bakkie doen ik durf haar niet onder ogem te komen en hem helemaal niet
kort:
mijn vriendin haar man kroop bij mij in bed toen ik ziek was en zat aan mij te klooien ik was stijf van agst en heb nix gedaan alleen heel stil gelegen wachtend tot hij wegging mijn vriendin belt dagelijks waar ik blijf voor boodschappen bakkie doen ik durf haar niet onder ogem te komen en hem helemaal niet
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
Monique,
Contact opnemen met jeugd en zeden van de politie in jouw woonplaats en vragen om een (intake) gesprek. Zij kunnen je vertellen hoe te handelen en hoe het verder gaat.
Dit is gewoon ongewenst en dus moet dat even aangepakt worden.
Je kan ook je vrienden gewoon de waarheid vertellen en zien of jullie met zijn 3-en tot een oplossing komen. Maar 1 ding is zeker: hij had met zijn handen van je af moeten blijven.
OP je vraag of je aangifte moet doen:
Volg wat je gevoel je ingeeft en wees niet bang voor je vriendin of haar partner. Want dan zou geen enkele man die zulke dingen flikt gestrafd worden omdat de aangeeftser uit angst niks onderneemt.
Contact opnemen met jeugd en zeden van de politie in jouw woonplaats en vragen om een (intake) gesprek. Zij kunnen je vertellen hoe te handelen en hoe het verder gaat.
Dit is gewoon ongewenst en dus moet dat even aangepakt worden.
Je kan ook je vrienden gewoon de waarheid vertellen en zien of jullie met zijn 3-en tot een oplossing komen. Maar 1 ding is zeker: hij had met zijn handen van je af moeten blijven.
OP je vraag of je aangifte moet doen:
Volg wat je gevoel je ingeeft en wees niet bang voor je vriendin of haar partner. Want dan zou geen enkele man die zulke dingen flikt gestrafd worden omdat de aangeeftser uit angst niks onderneemt.
-
monique TS
- Infopolitie Gast
hallo walter
ik ben 40 ik kan niet naar jeugd zedenpolitie gaan
ik heb het tegen mijn man gezegt .
het viel hem op dat ik s nachts niet slaap en beneden achter de pc zit .
en dat ik overdags niet meer naar buiten gaat ik sluit mij op in de slaapkamer zodra iedereen weg is.
ik heb gevraagt voor andere sloten op de voor en achterdeur omdat hun altijd voor mijn katten zorg dat heeft hij gedaan
hij is met hem gaan praten en hij zei was en vergissing en dat was het.
ik slaap slecht gaat niet meer naar buiten en weet niet wat ik verder moet doen praten met mijn man maar die zeg wat wil je nou dus ik weet het niet meer
groetjes monique
ik ben 40 ik kan niet naar jeugd zedenpolitie gaan
ik heb het tegen mijn man gezegt .
het viel hem op dat ik s nachts niet slaap en beneden achter de pc zit .
en dat ik overdags niet meer naar buiten gaat ik sluit mij op in de slaapkamer zodra iedereen weg is.
ik heb gevraagt voor andere sloten op de voor en achterdeur omdat hun altijd voor mijn katten zorg dat heeft hij gedaan
hij is met hem gaan praten en hij zei was en vergissing en dat was het.
ik slaap slecht gaat niet meer naar buiten en weet niet wat ik verder moet doen praten met mijn man maar die zeg wat wil je nou dus ik weet het niet meer
groetjes monique
-
theo TS
- Infopolitie Gast
Aanranding
Aangifte doen
zoek ook profesionele hulp zoals maatschappelijk werk
zoek ook profesionele hulp zoals maatschappelijk werk
-
monique1 TS
- Infopolitie Gast
hoi theo
dan moet ik naar buiten en heb al telefonische hulp gevraagt
maar als ik op hang is het ff rustig maar dan bij elk gehoor zit ik weer opgesloten zelfs bij inkomen van de katten door het luik schrik ik
mijn kat neemt namelijk het hele deurtje mee maakt verschrikkelijk veel herrie maakt nix uit als mijn zoon thuis komt en ik ben boven ben ik al van streek
heb er met dokte rover gehad en die wou ij diazepan of oxepan aan smeren
groetjes monique
dan moet ik naar buiten en heb al telefonische hulp gevraagt
maar als ik op hang is het ff rustig maar dan bij elk gehoor zit ik weer opgesloten zelfs bij inkomen van de katten door het luik schrik ik
mijn kat neemt namelijk het hele deurtje mee maakt verschrikkelijk veel herrie maakt nix uit als mijn zoon thuis komt en ik ben boven ben ik al van streek
heb er met dokte rover gehad en die wou ij diazepan of oxepan aan smeren
groetjes monique
-
paul3 TS
- Infopolitie Gast
Monique1 : probeer onderstaande link eens. Dan hoef je in ieder geval niet de deur uit !
zie : http://www.interapy.nl/Public2/
zie : http://www.interapy.nl/Public2/
-
Ankie TS
- Infopolitie Gast
Beste Monique,
Besef heel goed dat je onschuldig bent en je nergens voor hoeft te schamen.
Je kunt inderdaad via internet hulp zoeken maar je zou ook slachtofferhulp kunnen bellen. Leg daarin dan ook uit dat het wel helpt maar dat je een tijdje later weer bang bent.
Het is niet niks wat je hebt meegemaakt, en het zal ook wel even zijn tijd nodig hebben voordat je er overheen bent.
Succes.
Besef heel goed dat je onschuldig bent en je nergens voor hoeft te schamen.
Je kunt inderdaad via internet hulp zoeken maar je zou ook slachtofferhulp kunnen bellen. Leg daarin dan ook uit dat het wel helpt maar dat je een tijdje later weer bang bent.
Het is niet niks wat je hebt meegemaakt, en het zal ook wel even zijn tijd nodig hebben voordat je er overheen bent.
Succes.
-
Rodebloesem TS
- Infopolitie Gast
Ik lees met verbazing je verhaal , Monique.
Was die man dan bij je op ziekenbezoek?
En heeft hij je daadwerkelijk verkracht , want dan moet je echt aangifte gaan doen hoor.
De mensen bij de zedenpolitie zijn erg vriendelijk en weten echt wel hoe moeilijk het voor je is.
Was je zo bang voor hem , dat je het zo liet gebeuren?
Kun je je vriendin niet in vertrouwen nemen, het is toch niet voor niets je vriendin.
En ik denk dat ze het eigenlijk ook moet weten , dat haar man zoiets heeft gedaan .
Was die man dan bij je op ziekenbezoek?
En heeft hij je daadwerkelijk verkracht , want dan moet je echt aangifte gaan doen hoor.
De mensen bij de zedenpolitie zijn erg vriendelijk en weten echt wel hoe moeilijk het voor je is.
Was je zo bang voor hem , dat je het zo liet gebeuren?
Kun je je vriendin niet in vertrouwen nemen, het is toch niet voor niets je vriendin.
En ik denk dat ze het eigenlijk ook moet weten , dat haar man zoiets heeft gedaan .
-
monique TS
- Infopolitie Gast
nee hij was niet op ziekebezoek
hij kwam inschrijf formulier brengen zodat ik dat mee kon nemen s avonds
ik heb vanavond met mijn vriendin en mijn man gepraat maar dat liep op nix en ruzie uit
.he twas mijn eigenschuld wat doe ik op bed als hij komt ik wis niet dat hij kwam en ik daag hem altijd uit zei zij dus ja dat was het dan wel weer
mijn man zei laten we maar gaan word er niet beter op dus naar huis. gegaan en dat was het .
nee hij heeft mij niet verkracht maar aangerand geen penetratie laat ik het zo zegen
maar ik moet het zelf op zien te lossen en dat word en moeilijke opgave maar zal mijn best doen.
bedankt voor jullie advies monique
hij kwam inschrijf formulier brengen zodat ik dat mee kon nemen s avonds
ik heb vanavond met mijn vriendin en mijn man gepraat maar dat liep op nix en ruzie uit
.he twas mijn eigenschuld wat doe ik op bed als hij komt ik wis niet dat hij kwam en ik daag hem altijd uit zei zij dus ja dat was het dan wel weer
mijn man zei laten we maar gaan word er niet beter op dus naar huis. gegaan en dat was het .
nee hij heeft mij niet verkracht maar aangerand geen penetratie laat ik het zo zegen
maar ik moet het zelf op zien te lossen en dat word en moeilijke opgave maar zal mijn best doen.
bedankt voor jullie advies monique
Ik kan me voorstellen dat dit een erg vervelende ervaring is geweest. Wat mij opvalt is dat je stil bent blijven liggen. Betekend dit dat je niet hebt laten merken dat het ongewenst was?
In dat geval zal aangifte waarschijnlijk weinig uithalen.
Wat inderdaad wel naar mijn mening een goede stap zou kunnen zijn is bureau slachtofferhulp. Deze is op het internet te vinden op http://www.bureauslachtofferhulp.nl
In dat geval zal aangifte waarschijnlijk weinig uithalen.
Wat inderdaad wel naar mijn mening een goede stap zou kunnen zijn is bureau slachtofferhulp. Deze is op het internet te vinden op http://www.bureauslachtofferhulp.nl
-
ochtendgloren TS
- Infopolitie Gast
Ik snap dit ook niet hoor.
Je ligt in bed als die man komt , vervolgens laat je het gebeuren.
Waarom dan?
En je man waarom doet die niets , kan hij niet eens gaan "praten", met de grijpgrage man?
En nu zit je met een opgelopen trauma , ik denk dat je meer geholpen bent met een assertviteitstraining.
assertviteit
Waarom dan?
En je man waarom doet die niets , kan hij niet eens gaan "praten", met de grijpgrage man?
En nu zit je met een opgelopen trauma , ik denk dat je meer geholpen bent met een assertviteitstraining.
assertviteit
-
foreverblue TS
- Infopolitie Gast
Een beetje nuance en voorzichtigheid in uw formulering zou geen kwaad kunnen. Het kan namelijk best zijn dat een slachtoffer zo angstig wordt, of zo verbaasd is van het gebeuren, dat hij/zij geen enkele actie meer kan/durft te ondernemen.ochtendgloren schreef:Ik snap dit ook niet hoor.
Waarom dan?
assertviteit
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Kan me alleen maar bij Julio en Foreverblue aansluiten...
Voordat je het weet, zit je een slachtoffer te beschuldigen omdat die 'er niets tegen gedaan heeft' en zo werkt het gelukkig niet...
Dat is een denkfout die we ook absoluut niet moeten volgen...
Voordat je het weet, zit je een slachtoffer te beschuldigen omdat die 'er niets tegen gedaan heeft' en zo werkt het gelukkig niet...
Dat is een denkfout die we ook absoluut niet moeten volgen...
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'