Wat is de gemiddelde leeftijd voor de politie opleiding 3/4?
Moderator: Moderatorteam
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Wat is de gemiddelde leeftijd voor de politie opleiding 3/4?
Hallo,
Ik heb onlangs een korpsgesprek gehad bij Hollands Midden en mag helaas niet verder deelnemen aan de selectie procedure. Tijdens het gesprek kwam naar voren, dat het jammer was dat ik nog geen 18 jaar ben ( ben ik wel wanneer de opleiding start ) en dat het makkelijker was geweest als ik 25 jaar was geweest. Ik moet het over 6 maanden nog maar eens proberen, kreeg ik als advies. Ik vraag me af, of er zowiezo 18 jarigen op de opleiding komen en of het zin heeft om nogmaals te solliciteren of dat ik beter een paar jaar kan wachten.
GR.
Ik heb onlangs een korpsgesprek gehad bij Hollands Midden en mag helaas niet verder deelnemen aan de selectie procedure. Tijdens het gesprek kwam naar voren, dat het jammer was dat ik nog geen 18 jaar ben ( ben ik wel wanneer de opleiding start ) en dat het makkelijker was geweest als ik 25 jaar was geweest. Ik moet het over 6 maanden nog maar eens proberen, kreeg ik als advies. Ik vraag me af, of er zowiezo 18 jarigen op de opleiding komen en of het zin heeft om nogmaals te solliciteren of dat ik beter een paar jaar kan wachten.
GR.
-
Mohaa TS
- Infopolitie Gast
-
Beamer TS
- Infopolitie Gast
leeftijd
18-jarigen (en eventueel 17-jarigen) kunnen tot de opleiding worden toegelaten.
Vaak is het zo dat regio's kijken naar de huidige leeftijdsverdeling in hun korps en dat ze aan de hand daarvan voorkeur hebben voor aspiranten van een bepaalde leeftijd, bijvoorbeeld 25-jarigen. Dat doen ze om te voorkomen dat er gedurende een bepaald aantal jaren opeens een groot deel van hun medewerkers tegelijk of nagenoeg tegelijk de dienst verlaten opgrond van bijvoorbeeld het bereiken van de pensioensgerechtigde leeftijd.
Vaak is het zo dat regio's kijken naar de huidige leeftijdsverdeling in hun korps en dat ze aan de hand daarvan voorkeur hebben voor aspiranten van een bepaalde leeftijd, bijvoorbeeld 25-jarigen. Dat doen ze om te voorkomen dat er gedurende een bepaald aantal jaren opeens een groot deel van hun medewerkers tegelijk of nagenoeg tegelijk de dienst verlaten opgrond van bijvoorbeeld het bereiken van de pensioensgerechtigde leeftijd.
-
Roland TS
- Infopolitie Gast
Ik ben zelf 29. Ze kijken natuurlijk wel hoe je overkomt.
Ik heb een jongen in de klas die niv. 4 doet, die is 18 jaar. Hij is wel heel volwassen.
Ik ken mensen (buiten de politie) die stukken ouder zijn, maar zich gedragen, overkomen, eruitzien als 17, 18 jaar. En dat is gewoon te jong, al ben je bijvoorbeeld 23, 24 jaar.
Het draait hier vooral om geloofwaardigheid en serieus genomen worden.
Ik heb een jongen in de klas die niv. 4 doet, die is 18 jaar. Hij is wel heel volwassen.
Ik ken mensen (buiten de politie) die stukken ouder zijn, maar zich gedragen, overkomen, eruitzien als 17, 18 jaar. En dat is gewoon te jong, al ben je bijvoorbeeld 23, 24 jaar.
Het draait hier vooral om geloofwaardigheid en serieus genomen worden.
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Re: leeftijd
Beamer schreef:18-jarigen (en eventueel 17-jarigen) kunnen tot de opleiding worden toegelaten.
Oké, dat begrijp ik. Maar uit je sollicitatiebrief blijkt hoe oud je bent. Dan begrijp ik niet waarom je voor een korpsgesprek wordt uitgenodigd.
-
Roland TS
- Infopolitie Gast
Re: leeftijd
Lees mijn post boven je eens?Gast schreef:Beamer schreef:18-jarigen (en eventueel 17-jarigen) kunnen tot de opleiding worden toegelaten.
Oké, dat begrijp ik. Maar uit je sollicitatiebrief blijkt hoe oud je bent. Dan begrijp ik niet waarom je voor een korpsgesprek wordt uitgenodigd.
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Gast
Ik zie er gewoon als een gemiddelde bijna 18 jarige uit. Ben wel van het vrouwelijke geslacht. Misschien heeft dit ook meegespeeld.
Hoeveel 18 jarigen zullen eruit zien of zich gedragen als een 25 jarige? Misschien moet men om teleurstelling te voorkomen de minimum leeftijd opschroeven?
Hoeveel 18 jarigen zullen eruit zien of zich gedragen als een 25 jarige? Misschien moet men om teleurstelling te voorkomen de minimum leeftijd opschroeven?
-
Roland TS
- Infopolitie Gast
Re: Gast
Ik ken er wel een aantal die ouder overkomen/ eruit zien/ gedragen.Thaly schreef:Ik zie er gewoon als een gemiddelde bijna 18 jarige uit. Ben wel van het vrouwelijke geslacht. Misschien heeft dit ook meegespeeld.
Teleurstelling voor wie?
Of je man/ vrouw, Nederlander/ allochtoon, hetro/ homo, lesbisch, bi bent speelt zeker mee, alleen ligt het voordeel hier bij de vrouw/ allochtoon/ lesbienne,bi-sexueel, homofiel.
En daar maken de korpsen helemaal geen geheim van.
-
Beamer TS
- Infopolitie Gast
-
Roland TS
- Infopolitie Gast