Marktterrein

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Jan F Hollander TS
Infopolitie Gast

Marktterrein

Ongelezen bericht door Jan F Hollander »

Goedemiddag, een vraag met betrekking tot geparkeerde voertuigen op een marktterrein als zodanig aangewezen.

Van 06.00 tot 18.00 is de X. straat markterrein.
Nu wil het probleem zich voordoen dat voor 06.00 daar nog p.a. geparkeerd staan en die vanwege de opbouw van de markt verwijderd (moeten) worden (worden door sleepbedrijf verplaatst.
De aanwezige bebording is duidelijk en juridisch juist.
Kan er op grond van R 584 verbaliseert worden? na 06.00 uur
Frans
Beheerder
Agent-BD
Developer
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

R584 is inderdaad de gemakkelijkste om te gebruiken. Maar ook R395B of zelfs A kan, indien aantoonbaar hinder wordt veroorzaakt gebruikt worden. Bij R384 is de aantoonbare hinder wat moeilijker en zul je niet zo gemakkelijk kunnen slepen...
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Dat de bebording juist is wordt wel vaker beweerd,

Niet dat ik deskundigheid in twijfel wil trekken, toch ben ik benieuwd welke borden er dan staan.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Developer
Brigadier
Geslacht:

gvdbor schreef:Dat de bebording juist is wordt wel vaker beweerd,

Niet dat ik deskundigheid in twijfel wil trekken, toch ben ik benieuwd welke borden er dan staan.
Gijs, zelfs indien er GEEN bebording staat en slechts in de APV is opgenomen da top woensdag dat gedeelte Marktterrein is is dat genoeg om te slepen, en dat dit erg l*llig is voor betrokkene ben ik met je eens, maar gebeurt vaak, zo niet heel vaak. Meestal word het met een E1 met onderbord aangegeven. Ben in deze benieuwd welke en of er überhaupt borden staan.....
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

daarom dus. Heb al vaker creatieve oplossingen gezien, die dus niet rechtsgeldig waren en waar je dus niks mee kan.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Developer
Brigadier
Geslacht:

Een marktterrein wordt als zodanig als plaats aangewezen in de APV en op de in de APV genoemde plaats en tijd (markt dus) kan er ALTIJD gesleept worden gijs, zonder bebording, zonder extra aangeven aan de burger etc.etc. Zoals ik al zei is het erg l*llig, maar elke burger wordt geacht ook deze wet te kennen.......
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

En dus wordt de burger geacht te weten dat op dinsdag in plaats A op Plein Z de markt gehouden wordt en op woensdag in plaats B op plein Y.

Het zal wettelijk wel geregeld zijn maar het klopt niet. Ik denk ook dat een advocaat hier wel iets mee zou kunnen.
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Ik ga toch ook met Gijs mee... Je mag 'redelijkerwijs' tenslotte niet van een 'willekeurige burger' verwachten dat hij weet op welke dagen er markt is in een willekeurig dorp... En al helemaal niet als dit niet dmv bebording wordt aangegeven...

Aan de andere kant; Als de bebording in orde is, dan kan het natuurlijk... Maar ja, wat is 'in orde?' :wink:

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

zijlvaart67 schreef:Ik ga toch ook met Gijs mee... Je mag 'redelijkerwijs' tenslotte niet van een 'willekeurige burger' verwachten dat hij weet op welke dagen er markt is in een willekeurig dorp... En al helemaal niet als dit niet dmv bebording wordt aangegeven...

Aan de andere kant; Als de bebording in orde is, dan kan het natuurlijk... Maar ja, wat is 'in orde?' :wink:
Toch heeft Frans gelijk. Als je naar een bepaalde stad gaat zal je je als bezoeker, op de hoogte dienen te stellen van de plaatselijke regels.

Als je op vakantie gaat naar het buitenland kan je je ook niet beroepen op het feit dat je niet wist dat een bepaalde gedraging in dat buitenland verboden was.
Bouwe1 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bouwe1 »

Swat,

Ik wil mij best op de hoogte, laten, stellen van bepaalde regels.
Als ik van te voren moet cvragen wanneer er waar markt is, ik ook nog moet zien te traceren waar ik wellicht ga parkeren, hoe kan ik dan nog op een openbaar parkeerterrein de auto ergens parkeren.

B.t.w. Bij de meeste grote parkeerterreinen zie ik nergens een naam, laat staan dat ik dan kan weten of en zo ja wanneer daar dan een markt o.i.d. zal zijn.

Normaliter zie je wel iets van niet op donderdag van .. tot .. wegens ...

In het buitenland wordt het helemaal leuk. Soms kan ik de taal wel lezen maar niet begrijpen, dan gok ik maar wat.
Als anderen er staan, durf ik dat ook wel. ;-)
Gesloten