zonnebloemolie

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

rfo00457 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door rfo00457 »

@ikinks: :thumright:
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

ik denk dat die meneer snel de anwb kan gaan bellen!
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

En waarom dan?
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

gvdbor schreef:En waarom dan?
Post van Donmarcello op pagina 2

daarom
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

is toch vaag... en hoe moeten agenten er achter komen dat het om zonnenbloemolie gaat.. er kan ook iets zijn met de uitlaat!!
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door foreverblue »

kim schreef:is toch vaag... en hoe moeten agenten er achter komen dat het om zonnenbloemolie gaat.. er kan ook iets zijn met de uitlaat!!
Bij twijfel waarschuw je gewoon de douane, die hier over gaat :)
willem schouten TS
Infopolitie Gast

zonnebloemolie

Ongelezen bericht door willem schouten »

Vandaag het bewijs gehad dat het volkomen legaal is om op SVO te rijden.

Ik was onderweg naar mijn werk en reed op de A1 richting Amsterdam, al geruime tijd zag ik een Politie voertuig mij in de gaten aan het houden. Ging ik naar links ging die ook naar links , ik had gewoon een Politie schaduw.. ze reden een paar keer voorbij en ik zag dat ze mijn Caddy aan het bestuderen waren. Ik dacht al bijmezelf die gaan mij stoppen... en warempel.. op de ring A10 thv de Rai..

Stop Politie

Volgen

Ok ik dus netjes volgen.. Mag ik Uw kenteken en rijbewijs zien? Ja hoor ik dus alle paperassen erbij halen,

Wij wachten even totdat onze collega's arriveren die hebben er meer verstand van..zegt die agent tegen mij..

Ik: waarom dan? is er wat mis met mijn voertuig?
Agent: hmm (stilte)
Collega's kwamen eraan... stonden achter de Caddy.. Dikke KLPD VOlVO..
Ze stapten uit maakten een praatje met de andere collega's en keken naar mijn
Fel Oranje brandstoftank in de laadbak. Ze klom in de laadbak om het beter te bestuderen, en vroeg is dit een benzine of diesel voertuig?
Ik: Dit is diesel.
Agente: waarom is deze tank zo geconstrueerd? heb je geen normale tank?
ik: Ja hoor die heb ik..
Agente: wat zit er in de tank?
Ik: daar zit diesel in.. en de tank is een gecertificeerde brandstoftank die bestand is tegen overdruk.. hij zit prima vast.
Agente : maar waarom deze tank dan?
Ik: Nou zei ik: ik rij op zonnebloemolie?
Agente en de rest van de collega's: Huh

Je had hun blik moeten zien...
Agente: ja maar dan moet je toch naar de RDW voor herkeuring?
ik: Nee hoor ,dat heb ik (bedankt Ruben Geerse ) geinformeerd? en dat hoefde niet..
Agente :Ow...
Toen liepen ze allemaal terug naar de Volvo en zag ze rommelen met telefoontjes en de computer.. ennuh dikke glimlach op hun gezicht.. van schaamte..
Goed dit duurde dus een kleine 45min.. en even later kwam de Agent die mij tot stilstaan had bevolen naar me toe met de papieren..
Het is allemaal in orde meneer... prettige reis verder..

Yessssssssss dacht ik... beter bewijs kan je niet hebben naar de legaliteit van rijden op SVO.. Dus kan het iedereen aanbevelen..

Wel baal ik van het feit dat ik mijn digicam niet mee had... had wat leuke plaatjes kunnen schieten van de verbaasde agenten.. hahaha..

Opm. ..::Frans::..

tbv leesbaarheid overtollige tekst verwijderd.
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Klopt... De politie doet hier verder niets mee...

Aangezien het (in eerste aanleg) geen zaak van het klpd was, en het uberhaupt geen zaak voor de politie is, ben ik maar weggegaan...

Ik heb wel een 'kennisgeving' richting belastingdienst ingestuurd...

Wellicht hoort u daar nog van...

Just kidding, just kidding...

Ik zorg wel dat ze het alsnog regelen... :lol: :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door zijlvaart67 op 09 apr 2005, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Dat de politie hier niks mee doet is geen bewijs dat het legaal is.

Als een agent je aanhoudt voor een blaastest en een remlichtje is kapot en ze laten je doorrijden is het ook geen bewijs dat rijden met een kapot remlicht legaal is...

Daarnaast is het ook geen zaak van de politie maar van de douane, aangezien je accijns ontduikt.
Dusty
Deskundige
Geslacht:

Ongelezen bericht door Dusty »

Ik heb (ondertussen) het vermoeden dat het wel degelijk is toegestaan om met koolzaadolie rond te rijden. 8)
KLIK hier maar eens........ :flower:
donmarcello
Stamgast
Roepnaam: marcel
Geslacht:
Leeftijd: 68

Ongelezen bericht door donmarcello »

nou lekker is dat als er een belasting ambtenaar te vroeg wakker schiet (5 voor 4) en toevallig 2 keer een artikel in de krant leest(over koolzaadolie) werk hij de volgende dag wel een belasting type uit dat koolzaadolie belast met het kwartje van kok en nog 95 % onzinnige belasting en dan kan je bij de aldi een liter kopen voor 1.31 euro (of zoiets ) en verdient hij vervolgens weer een week slaapwerk tijdens de werkuren

(of breng ik ze nou op een idee) :lol: :lol: :lol: :wink:
Mag ik u tegen u zeggen ...ik heb moeite met de L
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

donmarcello schreef:nou lekker is dat als er een belasting ambtenaar te vroeg wakker schiet (5 voor 4) en toevallig 2 keer een artikel in de krant leest(over koolzaadolie) werk hij de volgende dag wel een belasting type uit dat koolzaadolie belast met het kwartje van kok en nog 95 % onzinnige belasting en dan kan je bij de aldi een liter kopen voor 1.31 euro (of zoiets ) en verdient hij vervolgens weer een week slaapwerk tijdens de werkuren

(of breng ik ze nou op een idee) :lol: :lol: :lol: :wink:
Ik snap er niks meer van :scratch:
Vanaf de eerste zin al niet meer....
donmarcello
Stamgast
Roepnaam: marcel
Geslacht:
Leeftijd: 68

Ongelezen bericht door donmarcello »

koolzaadolie is toch veel goedkoper dan diesel ,er zit toch geen belachelijke belasting op van ????????????? %
Mag ik u tegen u zeggen ...ik heb moeite met de L
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

Dat snap ik wel, maar als men eens punten en komma's zou gebruiken, zou het een stuk overzichtelijker zijn.

Dat was alles! ;)
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

donmarcello schreef: Nou, lekker is dat. Als een belasting ambtenaar te vroeg wakker schiet (5 voor 4) en toevallig 2 keer een artikel in de krant leest (over koolzaadolie), werkt hij de volgende dag wel een belastingtype uit dat koolzaadolie belast met het kwartje van kok en nog 95 % onzinnige belasting. Dan kun je bij de aldi een liter kopen voor 1.31 euro (of zoiets). Hij verdient vervolgens weer een week slaapwerk tijdens de werkuren.

(of breng ik ze nou op een idee)
Zoiets?
Gesloten