Legale zelfverdigings "wapens"??

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Ik zou het bijzonder onverstandig vinden om iemand met een alarmpistool de straat op te sturen.

Je weet nooit hoe mensen er op reageren en je staat flink voor aap als iemand anders daarop een echt wapen trekt.
Hoe nep zo'n ding ook lijkt, het neemt een risico met zich mee. Ik heb wel eens een omgeboued alarm pistool in mijn handen gehad waarom ik echt even moest lachen...totdat ik een scherp patroon tegenkwam in het wapen.

Ik sluit me aan bij Leo.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door foreverblue »

Ik heb zelf wél een alarmpistool maar ik moet er niet aan denken om daar mee over straat te gaan. Het kan gewoon een provocerende werking hebben en dan ben je veel verder van huis, of je komt helemaal niet meer thuis :)
Mohaa TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mohaa »

Natuurlijk ik snap dat je het niet verstandig is. :oops:
Maar hij vroeg wat is een legale wapen voor mijn vriendin.
Ik heb alleen een voostel gedaan wat is toegestaan volgens de letter van de wet.
Ik las wel een fout. ik zei namelijk artikle 3 maar moet zijn catagorie 3 zijn.
wat beschreven staat in artikle 2 lid 1 WWM. :lol:
sunwave TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door sunwave »

Er bestaat ook zoiets als "smurfenspray". Een klein busje, ongeveer als pepperspray, maar dan komt er verf uit wat je op je belager kunt spuiten wat er de komende tijd niet meer vanaf gaat. En ja deze verf is blauw ;)
Gesloten