HELP!
Mijn broertje heeft (is) een groot probleem, in het kort:
hij is 21 jaar, is aan de drugs, is een tijd uit huis geweest (woonde toen in een carvan, maar daar bevroor hij van het winter bijna), mn ouders hebben hem weer naar huis gehaald, en nu herhalen de problemen zich weer opnieuw: Hij slaat mn zusje in elkaar, bedreigd mn ouders, sloopt spul, mijn ouders en zusje (en ik) zitten met de handen in het haar, want dit gaat binnenkort uit de hand lopen, en ik ben bang met grootte gevolgen, volgens de politie kunnen ze hier niets aan doen omdat hij niet vrijwilleg mee wil werken.
Wat moeten we doen??
Nou, dat is dus het wrange, ze hebben dus geen aangifte gedaan, en waarom? Ik weet het niet, misschien om dat het haar broer is en hun zoon.
Ik woon namelijk zelf niet meer thuis, en kan hier dus ook niet veel mee doen.
En een maatschappelijk werker kan alleen wat doen als hij zelf mee wil werken, en dat wil die niet want volgens hem is er niets aan de hand.
Dat heb ik gedaan, en dit gaat ook snel gebeuren.
Maar volgens m'n ouders wint hij dan weer.
Voor m'n zusje is dit het beste ook omdat ze in haar examenjaar zit.
Bedankt voor je reacties.
Wat betreft je vraag is het heel moeilijk. de politie kan je broertje wel aanhouden op de gronden huiselijk geweld maar je ouders/ zusje zouden ook verder actie moeten ondernemen.
Stel dat dat je broertje voor moet komen bij een RC. Dan kan hij doormiddel van en geschortste bewaring weer opstraat worden gezet.
Je zus zou echt moeten verwoorden hoe zij zich voelt in zijn buurt.
Dus ook moeten aangeven dat zij zich bedreigd voelt door hem. Ik denk ook dat er een gesprek moet komen tussen je ouders en de rest van de (inwonende familie).
De hoofdbewoners bepalen wie wel of niet ingeschreven staan in een woning.
Ik weet ook niet hoe je ouders hier tegen over staan.
ik wens je heel veel sterkte toe en vooral je zus.