bestelbus
Moderator: Moderatorteam
- olle-griese
- Roepnaam: Peter
- Facebook: https://www.facebook.com/olle.griese
- Geslacht:
- Leeftijd: 68
-
Wess TS
- Infopolitie Gast
Zolang er geen sprake is van het in gevaar brengen van de veiligheid mag dit tegenwoordig wel. (Of ben ik nu helemaal verkeerd voorgelicht door een collega waarvan ik dacht dat hij het wist??!)
Denk er wel om dat wanneer de douane je controleerd je een probleem hebt. Je krijgt een naheffing voor het belastingvoordeel van je grijs kenteken.
Denk er wel om dat wanneer de douane je controleerd je een probleem hebt. Je krijgt een naheffing voor het belastingvoordeel van je grijs kenteken.
-
appiehappie
- Geslacht:
Welk voordeel?Denk er wel om dat wanneer de douane je controleerd je een probleem hebt. Je krijgt een naheffing voor het belastingvoordeel van je grijs kenteken.
Vanaf 1 januari is dat voordeel meer dan gehalveerd, en vanaf 1 juli wordt het afgeschaft.
Maar laten we het daar aub verder niet meer over hebben, dat ligt nogal gevoelig....
- olle-griese
- Geslacht:
heeft niets met houderschapbelasting te maken maar temeer met BPMappiehappie schreef:Welk voordeel?Denk er wel om dat wanneer de douane je controleerd je een probleem hebt. Je krijgt een naheffing voor het belastingvoordeel van je grijs kenteken.
Vanaf 1 januari is dat voordeel meer dan gehalveerd, en vanaf 1 juli wordt het afgeschaft.
Maar laten we het daar aub verder niet meer over hebben, dat ligt nogal gevoelig....
Als je kunt toeteren , kun je ook remmen.
- The One
- Roepnaam: Conducteeeuur?
- Geslacht:
- Leeftijd: 56
Ik hoop niet dat je een ongeval krijgt, dat zou al reden genoeg moeten zijn om iemands leven niet op het spel te zetten...
Maar in ieder geval denk ik eentje voor het rijden zonder autogordel
(Dan denk ik meteen weer aan het feit dat er ook geen achterbank inzit, dus ik weet niet zeker of dit in dit geval ook opgaat?)
The One
Maar in ieder geval denk ik eentje voor het rijden zonder autogordel
(Dan denk ik meteen weer aan het feit dat er ook geen achterbank inzit, dus ik weet niet zeker of dit in dit geval ook opgaat?)
The One
-
appiehappie
- Geslacht:
Beide onderdelen worden voor de particuliere rijder afgeschaft, dan wel drastisch verhoogd.heeft niets met houderschapbelasting te maken maar temeer met BPM
Tot 1 januari 2005 kon de particulier nog een auto op grijskenteken kopen zonder de BPM, na 1 januari is dat voordeel komen te vervallen en geldt dit alleen nog maar voor de zakelijke rijders.
De wegenbelasting was voor de particulier altijd tegen een laag tarief, nu is dat verhoogt van gemiddeld, €26,- per maand, naar €125,- per maand.
En buiten de volkomen losgeslagen brandstofprijzen, is dit voor de vele gedupeerden een ingrijpende gebeurtenis.
Er zijn vele schrijnende gevallen bekend die door deze maatregel volkomen aan de grond zijn geraakt.
Ook is het voor de mensen die niet voldoende gehandicapt zijn, om in aanmerking te komen voor bijzonder vervoer, een grote strop.
Denk aan mensen met reuma die een rolstoel moeten vervoeren, maar ook gewoon 2 kinderen hebben, dan wordt de Astra station erg klein...
Maar goed, hopeloos off topic, maar u begrijpt, dit is een gevoelig punt.
Ik heb in ieder geval altijd te horen gekregen dat een passagier alleen plaats mocht nemen op de daarvoor bestemde plaatsen. Dit ivm de veiligheid met een aanrijding of noodstop e.d.
- olle-griese
- Geslacht:
Ik ken het hele verhaal A.H , heb zelf ook een "grijze"bus en ben vrij actief daarin. (lees bijzonder actief)
Zolang je je bus niet naar geel laat omkeuren hoef je niet bang te zijn dat je BPM hoeft te betalen, echter wanneer je personen vervoert in de ruimte die alleen maar mag worden gebruikt voor vervoer van goederen, of je zet je DC naar achteren voldoe je niet meer aan de eisen voor het grijze kenteken (die regels blijven namelijk gewoon gehandhaaft) en zul je worden aangeslagen voor een fikse boete + dat je de resterende BPM moet betalen.
Bovendien begrijp ik de reaktie niet van de agenten.
Afgezien van het douane verhaal mag je niet zomaar een bankje met gordel in de laadruimte plaatsen.
Alles wat je structueel aan de auto verandert zijn eisen aan verbonden,
ook wel typegoedkeuring genaamd.
Dus ga je er mee naar de RDW zit je ten eerste weer met die BPM maar ook zal de RDW allerlei testen gaan doen (denk aan breektesten) om er een typegoedkeuring bij te krijgen.
Zolang je je bus niet naar geel laat omkeuren hoef je niet bang te zijn dat je BPM hoeft te betalen, echter wanneer je personen vervoert in de ruimte die alleen maar mag worden gebruikt voor vervoer van goederen, of je zet je DC naar achteren voldoe je niet meer aan de eisen voor het grijze kenteken (die regels blijven namelijk gewoon gehandhaaft) en zul je worden aangeslagen voor een fikse boete + dat je de resterende BPM moet betalen.
Bovendien begrijp ik de reaktie niet van de agenten.
Afgezien van het douane verhaal mag je niet zomaar een bankje met gordel in de laadruimte plaatsen.
Dus ga je er mee naar de RDW zit je ten eerste weer met die BPM maar ook zal de RDW allerlei testen gaan doen (denk aan breektesten) om er een typegoedkeuring bij te krijgen.
Als je kunt toeteren , kun je ook remmen.
-
Mohaa TS
- Infopolitie Gast
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
'Vroeger' was het verplicht dat men op een geschikte zitplaats moest kunnen zitten (of zoiets) maar die bepaling bestaat niet meer...
Die regel komt, zoals Swat aangeeft, waarschijnlijk wel weer terug en de belangrijkste aanleiding daartoe was het ongeval in Nieuw-Vennep waarbij kindertjes in de aanhanger van een tractor zijn omgekomen.
Die regel komt, zoals Swat aangeeft, waarschijnlijk wel weer terug en de belangrijkste aanleiding daartoe was het ongeval in Nieuw-Vennep waarbij kindertjes in de aanhanger van een tractor zijn omgekomen.
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
-
Wess TS
- Infopolitie Gast
We hebben het ook niet over aanpassingen in de bak van een grijs kenteken auto zoals het plaatsen van banken etc...olle-griese schreef:Bovendien begrijp ik de reaktie niet van de agenten.
De vraag was of er personen los achterin vervoerd mogen worden.
Dit mag van de politie dus wel. Is onveilig etc.. maar is nog niet tegen op te treden. Dat het onverstandig is lijkt mij duidelijk.
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Dat het "van de politie zou mogen...." vindt ik wat eufomistisch omschreven. We treden er niet tegen op omdat er geen regel is die het verbied.Wess schreef:We hebben het ook niet over aanpassingen in de bak van een grijs kenteken auto zoals het plaatsen van banken etc...olle-griese schreef:Bovendien begrijp ik de reaktie niet van de agenten.
De vraag was of er personen los achterin vervoerd mogen worden.
Dit mag van de politie dus wel. Is onveilig etc.. maar is nog niet tegen op te treden. Dat het onverstandig is lijkt mij duidelijk.
Overigens mag je best een rapportje van je constateringen maken en die naar de douane sturen. Voor de toepassing van de belastingwetgeving is dat meer dan voldoende.