ex man

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Erna D. TS
Infopolitie Gast

ex man

Ongelezen bericht door Erna D. »

Even een vraagje voor het geval dat..........Het is namelijk zo dat mijn toenmalige man in 2003 onverwachts naar Engeland ( zijn thuisland) vertrok mij en zijn 3 kids achterlatend om daar met een vriendin een nieuw leven te beginnen. Nu heeft hij mij met ALLE schulden achtergelaten en ben hier dus nu alleen voor aansprakelijk. Via de WSNP ben ik deze schulden aan het betalen. Nu is mijn vraag of, zou mijn inmiddels ex man, ineens aan de deur staan of ik dan de politie kan bellen om hem op te laten pakken voor die nog openstaande schulden?
Mohaa TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mohaa »

Ik snap het probleem.
Maar volgens mij is dit een civiele aangelegenheid en dus eigelijk geen taak voor de politie.
Dit zou je eigelijk met een advocaat moeten bespreken zodat er voor jou eeen rechtelijke uitspraak kan komen. Mocht die er zijn ook al is deze civielrechtelijk kan de politie wel iets doen.
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

Mohaa schreef:Ik snap het probleem.
Maar volgens mij is dit een civiele aangelegenheid en dus eigelijk geen taak voor de politie.
Dit zou je eigelijk met een advocaat moeten bespreken zodat er voor jou eeen rechtelijke uitspraak kan komen. Mocht die er zijn ook al is deze civielrechtelijk kan de politie wel iets doen.
Spijker op de kop!
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Mohaa schreef:Ik snap het probleem.
Dit kan korter worden geformuleerd in "Nee". Ook in een civiele zaak met of zonder vonnis heeft de politie geen enkele (officiele) bemoeienis.
Mohaa TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mohaa »

SWAT schreef:Dit kan korter worden geformuleerd in "Nee". Ook in een civiele zaak met of zonder vonnis heeft de politie geen enkele (officiele) bemoeienis.

Ik ben het hier niet helemaal mee eens.
In civiel aangelegenheden komt wel degelijk een politie agent aan te pas.
een simpel voorbeeld.
Een persoon betaald een aantal maanden geen huur. De wooncooperatie gaat een uitzettingsproceduren starten. (wat dus civiel rechtelijk is)
Mocht het zo zijn dat de rechter inderdaad heeft besloten dat iemand op die grond het huis uit gezet moet worden. Komt hier ten alle tijden een HOVJ ter plaatsen dus een inspecteur van politie!

Ander voorbeeld is als iemand civielrechtelijk een straat verbod aanvraagd en de ander negeert dit komt hier de politie altijd ter plaatsen.

Weer een voorbeeld twee ouders zijn gescheiden. Ze hebben een kind. De rechter spreekt (civielrechtelijk) een omgangsregeling uit. Mocht 1 van de ouders zich daar niet aanhouden is het de politie die het kind dan moet ophalen.

Dus zoals als mijn voorbeelden aangeven is het niet toegestaan om een rechtelijke uitspraak te overtreden. als is deze civiel of strafrechtelijk.
Mijn advies is gewoon ga naar een advocaat en probeer met dfeze het één en ander op papier te krijgen en vraag advies.
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Mohaa schreef:
SWAT schreef:Dit kan korter worden geformuleerd in "Nee". Ook in een civiele zaak met of zonder vonnis heeft de politie geen enkele (officiele) bemoeienis.

Ik ben het hier niet helemaal mee eens.
In civiel aangelegenheden komt wel degelijk een politie agent aan te pas.
een simpel voorbeeld.
Een persoon betaald een aantal maanden geen huur. De wooncooperatie gaat een uitzettingsproceduren starten. (wat dus civiel rechtelijk is)
Mocht het zo zijn dat de rechter inderdaad heeft besloten dat iemand op die grond het huis uit gezet moet worden. Komt hier ten alle tijden een HOVJ ter plaatsen dus een inspecteur van politie!
De HOvJ heeft geen echte actieve rol bij de ontruiming. Hij is er voor het geval bij de ontruiming de sterke arm nodig is. Dus als de bewoner die het veld moet ruimen zich (met geweld) tegen de ontruiming verzet.
Mohaa schreef: Ander voorbeeld is als iemand civielrechtelijk een straat verbod aanvraagd en de ander negeert dit komt hier de politie altijd ter plaatsen.
Niet geheel correct op een civielrechtelijk straatverbod ziet de politie niet toe. De politie kan hoogstens constateren dat een persoon wel of niet in de straat is. Het rapport dat daarvan wellicht wordt opgemaakt mag echter niet door degene die het verbod heeft aangevraagd worden gebruikt. Als de persoon die het (civiele) straatverbod negeert daarbij ook nog strafbare feiten pleegt dan kan de politie wel wat doen.
Mohaa schreef: Weer een voorbeeld twee ouders zijn gescheiden. Ze hebben een kind. De rechter spreekt (civielrechtelijk) een omgangsregeling uit. Mocht 1 van de ouders zich daar niet aanhouden is het de politie die het kind dan moet ophalen.
Ook niet geheel correct. De politie is geen kind ophaalservice. Het kan anders zijn indien het kind aan de ouderlijke macht wordt onttrokken. Dat kan soms het geval zijn als een ouder zich niet aan de omgangsregeling houdt. Is echter niet in elke zaak van toepassing. De in gebreke blijvende ouder moet dan geen ouderlijke macht of een zeer beperkt voogdijschap hebben.
Mohaa schreef: Dus zoals als mijn voorbeelden aangeven is het niet toegestaan om een rechtelijke uitspraak te overtreden. als is deze civiel of strafrechtelijk.
Mijn advies is gewoon ga naar een advocaat en probeer met dfeze het één en ander op papier te krijgen en vraag advies.
Inderdaad mag zowel een strafrechtelijk als een civielrechtelijk vonnnis niet genegeerd worden. Echter de politie komt niet in actie als een civielvonnis niet wordt nageleefd. Daar heb je advocaten en deurwaarders voor.
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Spijker op de kop SWAT.. :D
gelderblom
Stamgast
Brigadier
Roepnaam: Jan
Geslacht:
Leeftijd: 71

Ongelezen bericht door gelderblom »

De man is inmiddels de ex. Er zal dus een scheiding zijn geweest, maar ook een boedelscheiding (of heeft die nog niet plaatsgevonden?). De vraag is wat bij de boedelscheiding is bepaald.
Daarnaast: Engeland is niet het eind van de wereld. Ook in Engeland zijn rechtbanken. Als er genoeg gronden zijn om de ex aansprakelijk/ verantwoordelijk te stellen voor de schulden dan houdt dit niet op bij de Nederlandse grens.
MarcH
Jurist/Advocaat
Vademecum
Roepnaam: Marc
Geslacht:

Ongelezen bericht door MarcH »

Daarnaast kunnen we hier ook nog wel eens wat voordelen hebben met de Europese Unie. Als het lukt hem juridisch in Nederland te laten veroordelen tot betaling dan kan een dergelijk vonnis ook in Engeland tenuitvoergelegd worden, op dat punt kan een advocaat dienst doen (liefst wel een die wat weet van internationaal privaatrecht).
Gesloten