Rijbevoegdheid.
Moderator: Moderatorteam
-
Marcel R. TS
- Infopolitie Gast
Rijbevoegdheid.
Hallo,
Mijn linkeronderbeen zit in het gips, wordt gek van het fietsen, mag ik autorijden ????
Groeten,
Marcel R.
Mijn linkeronderbeen zit in het gips, wordt gek van het fietsen, mag ik autorijden ????
Groeten,
Marcel R.
-
foreverblue TS
- Infopolitie Gast
Re: Rijbevoegdheid.
In een automaat wel ja.Marcel R. schreef:Hallo,
Groeten,
Marcel R.
-
Mofkap TS
- Infopolitie Gast
U vraagt wij draaien.
Het rijbewijs kan op grond van art. 130 worden ingevorderd.
Regeling maatregelen rijvaardigheid en geschiktheid:
Artikel 2
Vermoeden van onvoldoende rijvaardigheid of geschiktheid
1.
Een vermoeden als bedoeld in artikel 130, eerste lid, van de wet wordt gebaseerd op feiten of omstandigheden als genoemd in de bij deze regeling behorende bijlage 1.
Bijlage 1
B. Geschiktheid
Lichamelijke geschiktheid
f.
stoornis in het gebruik van één of meer ledematen;
i.
lichamelijk gebrek of functieverlies terwijl op het rijbewijs niet is vermeld dat betrokkene slechts
een motorrijtuig mag besturen dat aan bijzondere eisen voldoet die zijn gericht op dat gebrek of functieverlies
Het rijbewijs kan op grond van art. 130 worden ingevorderd.
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Om nou een '130 verhaal' voor een gebroken been te maken?
Ik vind het nogal 'vergaand'....
En ik neem ook aan dat het cbr dit ook niet met 'functieverlies' bedoelt, want als iedereen met een gebroken been eerst medisch gekeurd moet worden en zich een aangepaste auto moet laten aanmeten...
Ik proef ook hier een behoorlijke 'radicalisering'....

Ik vind het nogal 'vergaand'....
En ik neem ook aan dat het cbr dit ook niet met 'functieverlies' bedoelt, want als iedereen met een gebroken been eerst medisch gekeurd moet worden en zich een aangepaste auto moet laten aanmeten...
Ik proef ook hier een behoorlijke 'radicalisering'....
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
-
Mofkap TS
- Infopolitie Gast
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
-
CrashDuck TS
- Infopolitie Gast
- olle-griese
- Roepnaam: Peter
- Facebook: https://www.facebook.com/olle.griese
- Geslacht:
- Leeftijd: 68
[off-topic modus]zal ik jou eens laten zien dat je met 1 arm/hand prima van Groningen naar A-dam kan rijden? en nog veilig ook2cv schreef:Toch hebben mensen zonder aangepaste auto echt 2 armen nodig om te rijden. 1 om te sturen en 1 om te schakelen.
Als je kunt toeteren , kun je ook remmen.
- rai
- Geslacht:
Als je af en toe kijkt hoe mensen in de auto zitten, zijn er mensen bij die het nog lukt zonder gebruik te maken van hun handen.olle-griese schreef:[off-topic modus]zal ik jou eens laten zien dat je met 1 arm/hand prima van Groningen naar A-dam kan rijden? en nog veilig ook2cv schreef:Toch hebben mensen zonder aangepaste auto echt 2 armen nodig om te rijden. 1 om te sturen en 1 om te schakelen.[/ of-topic modus]
Want ze moeten gelijktijdig de big-mac, de krant, de mobiele telefoon en het liefst nog de agenda vasthouden en tussendoor ook nog het een en ander aan lichaamverzorging doen.
En sturen doen we dan maar met de knieën.
-
Bouwe1 TS
- Infopolitie Gast
De ene hand is voor de peuk.
De andere hand is voor de koffie.
Cruise control doet de snelheid.
Ruitewisser staat op automaat.
1 voet voor de rem.
en van het andere been gebruik je de knie om te sturen.
Soms, heel soms, gebruik je beide handen om de veters van je schoenen weer te strikken.
Mis ik alleen nog een voorziening die de auto keurig tussen de lijntjes houdt. 2 camera's of zo.
Wat mij betreft mag TS in een automaat best wel rijden.
Met 1 arm in het gips in de automaat mag wat mij betreft ook.
Aangezien ik toch altijd vroeg vertrek zal ik er weinig last van hebben. TS rijdt toch achter mij.
De andere hand is voor de koffie.
Cruise control doet de snelheid.
Ruitewisser staat op automaat.
1 voet voor de rem.
en van het andere been gebruik je de knie om te sturen.
Soms, heel soms, gebruik je beide handen om de veters van je schoenen weer te strikken.
Mis ik alleen nog een voorziening die de auto keurig tussen de lijntjes houdt. 2 camera's of zo.
Wat mij betreft mag TS in een automaat best wel rijden.
Met 1 arm in het gips in de automaat mag wat mij betreft ook.
Aangezien ik toch altijd vroeg vertrek zal ik er weinig last van hebben. TS rijdt toch achter mij.