groene garage kentekenplaten
Moderator: Moderatorteam
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
groene garage kentekenplaten
ze zijn voor garage bedrijven (ook tegenwoordig schade bedrijven),
om een auto te verplaatsen waar nog geen kenteken voor is, of die in de voorraad van het garagebedrijf staan en niet zijn verzekerd zijn maar waarmee dan een potentiele klant mag proefrijden.
afgelopen zondag was het weer raak. ik rij op de rijksweg om 18.00u en ik zie er weer een rijden, een auto met groene platen.
raar tijdstip voor een proefrit niet??
wat zijn nu de eisen die verbonden zijn aan het rijden met groene platen??
want het is natuurlijk wel leuk om zo prive te rijden.
om een auto te verplaatsen waar nog geen kenteken voor is, of die in de voorraad van het garagebedrijf staan en niet zijn verzekerd zijn maar waarmee dan een potentiele klant mag proefrijden.
afgelopen zondag was het weer raak. ik rij op de rijksweg om 18.00u en ik zie er weer een rijden, een auto met groene platen.
raar tijdstip voor een proefrit niet??
wat zijn nu de eisen die verbonden zijn aan het rijden met groene platen??
want het is natuurlijk wel leuk om zo prive te rijden.
http://81.4.68.197/forum/phpbb2/viewtopic.php?t=4890
Deze zelfde vraag is al eens gesteld en staat in het archief.
Deze zelfde vraag is al eens gesteld en staat in het archief.
- ThunderSTreak
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Ik denk dat er heel erg veel kleine particuliere garagebedrijfjes zijn die ook op zondag bedriojfsactiviteiten verrichten. Ik zou dus niet meteen van het negatieve uitgaan, hoewel het natuurlijk wel zo is dat de kans dat men op zondagavond bedrijfsactiviteiten aan het doen is beduidend kleiner is dan op maandagmiddag 3 uur.....Anonymous schreef:maar het is dus vreemd om zo'n auto op zondagavond te zien, toch???
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
-
Mohaa TS
- Infopolitie Gast
Misschien ga ik nu weer te ver in het onderwerp in???
Maar bij mij weten mag een groene kenteken alleen gebruikt worden voor een proef rit.
Dus niet als ruil auto. Dus lijkt het mij heel vreemd dat een schade bedrijf ook werkt met groene kentekens.
Over het parkeren ben ik het ook niet helemaal eens.
Stel ik heb een auto waar ik een proef rit mee ga maken. Nu wil ik deze auto aan mijn vriendin (ofzo) laten zien.
Nu moet ik de auto parkeren om deze op een normale manier te kunnen laten zien.
qua parkeren kan ik het me wel voorstellen dat er bedoeld word met een avond lang. Want dan is hte geen proefrit meer.
Ik weet ook dat bedrijven die hier misbruik van maken een boete kunnen krijgen via de wet ED. en dat de keneteken ongeldig kanverklaard worden.
Maar bij mij weten mag een groene kenteken alleen gebruikt worden voor een proef rit.
Dus niet als ruil auto. Dus lijkt het mij heel vreemd dat een schade bedrijf ook werkt met groene kentekens.
Over het parkeren ben ik het ook niet helemaal eens.
Stel ik heb een auto waar ik een proef rit mee ga maken. Nu wil ik deze auto aan mijn vriendin (ofzo) laten zien.
Nu moet ik de auto parkeren om deze op een normale manier te kunnen laten zien.
qua parkeren kan ik het me wel voorstellen dat er bedoeld word met een avond lang. Want dan is hte geen proefrit meer.
Ik weet ook dat bedrijven die hier misbruik van maken een boete kunnen krijgen via de wet ED. en dat de keneteken ongeldig kanverklaard worden.
- zijlvaart67
- Geslacht:
Handelaarsplaten mogen gebruikt worden tbv 'herstelwerkzaamheden'... Auto's die 'gecleand' worden ed vallen daar ook gewoon onder....
Het is wel een feit dat er met 'groene platen' absoluut niet geparkeerd mag worden... En dat luistert echt heel nauw...Even de auto 'showen' mag natuurlijk, maar ga niet een avondje stappen met dergelijke platen of ergens in een restaurant wat eten...want ook dat is er absoluut niet bij!
En als leenauto gebruiken inderdaad ook niet...
Het is wel een feit dat er met 'groene platen' absoluut niet geparkeerd mag worden... En dat luistert echt heel nauw...Even de auto 'showen' mag natuurlijk, maar ga niet een avondje stappen met dergelijke platen of ergens in een restaurant wat eten...want ook dat is er absoluut niet bij!
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
- zijlvaart67
- Geslacht:
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Het vervoer van personen en/of goederen is ook niet toegestaan.zijlvaart67 schreef:Handelaarsplaten mogen gebruikt worden tbv 'herstelwerkzaamheden'... Auto's die 'gecleand' worden ed vallen daar ook gewoon onder....