groene garage kentekenplaten

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gast TS
Infopolitie Gast

groene garage kentekenplaten

Ongelezen bericht door Gast »

ze zijn voor garage bedrijven (ook tegenwoordig schade bedrijven),

om een auto te verplaatsen waar nog geen kenteken voor is, of die in de voorraad van het garagebedrijf staan en niet zijn verzekerd zijn maar waarmee dan een potentiele klant mag proefrijden.

afgelopen zondag was het weer raak. ik rij op de rijksweg om 18.00u en ik zie er weer een rijden, een auto met groene platen.

raar tijdstip voor een proefrit niet??

wat zijn nu de eisen die verbonden zijn aan het rijden met groene platen??

want het is natuurlijk wel leuk om zo prive te rijden.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

http://81.4.68.197/forum/phpbb2/viewtopic.php?t=4890

Deze zelfde vraag is al eens gesteld en staat in het archief.;-)
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

maar het is dus vreemd om zo'n auto op zondagavond te zien, toch???
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

Anonymous schreef:maar het is dus vreemd om zo'n auto op zondagavond te zien, toch???
Tenzij het betreffende bedrijf een 'koopzondag' heeft.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
Maaike
Superlid
Roepnaam: Maaike
X: @mama_maaike
Facebook: MDJ1980
Geslacht:
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door Maaike »

En het was afgelopen zondag de 1e zondag van de maand en dan is er in sommige steden "koopzondag" zoals ThunderStreak zegt :wink:
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

Anonymous schreef:maar het is dus vreemd om zo'n auto op zondagavond te zien, toch???
Ik denk dat er heel erg veel kleine particuliere garagebedrijfjes zijn die ook op zondag bedriojfsactiviteiten verrichten. Ik zou dus niet meteen van het negatieve uitgaan, hoewel het natuurlijk wel zo is dat de kans dat men op zondagavond bedrijfsactiviteiten aan het doen is beduidend kleiner is dan op maandagmiddag 3 uur.....
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Als je een klein bedrijfje hebt en een klant kan alleen maar op zondag komen voor een proefrit, zorg je dus dat er op zondag een afspraak wordt gemaakt, immers omzet is omzet.
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Of de auto wordt gewoon zondagavond gebracht en 'klaargezet' voor maandagmorgen...

Zolang hij dan maar niet geparkeerd staat met z'n groene platen... :wink:

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Mohaa TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mohaa »

Misschien ga ik nu weer te ver in het onderwerp in???

Maar bij mij weten mag een groene kenteken alleen gebruikt worden voor een proef rit.
Dus niet als ruil auto. Dus lijkt het mij heel vreemd dat een schade bedrijf ook werkt met groene kentekens.
Over het parkeren ben ik het ook niet helemaal eens.
Stel ik heb een auto waar ik een proef rit mee ga maken. Nu wil ik deze auto aan mijn vriendin (ofzo) laten zien.
Nu moet ik de auto parkeren om deze op een normale manier te kunnen laten zien.
qua parkeren kan ik het me wel voorstellen dat er bedoeld word met een avond lang. Want dan is hte geen proefrit meer.

Ik weet ook dat bedrijven die hier misbruik van maken een boete kunnen krijgen via de wet ED. en dat de keneteken ongeldig kanverklaard worden.
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:

Handelaarsplaten mogen gebruikt worden tbv 'herstelwerkzaamheden'... Auto's die 'gecleand' worden ed vallen daar ook gewoon onder....

Het is wel een feit dat er met 'groene platen' absoluut niet geparkeerd mag worden... En dat luistert echt heel nauw...Even de auto 'showen' mag natuurlijk, maar ga niet een avondje stappen met dergelijke platen of ergens in een restaurant wat eten...want ook dat is er absoluut niet bij!

En als leenauto gebruiken inderdaad ook niet... :wink:

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

funkyduck
Toplid
Hoofdagent

Ongelezen bericht door funkyduck »

Ik heb ook al vaker gekeken of ik iemand kon betrappen op het misbruik van de platen, maar ik heb de moed opgegeven. Het is voor mij te moeilijk om iets hard te maken.
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:

De grootste vorm van misbruik, is het gebruiken als leenauto...en dat ontfutsel je zo aan mensen...vooral als het 'normale' burgers zijn, die vooral niets met de politie te maken willen hebben... :lol:

funkyduck
Toplid
Hoofdagent

Ongelezen bericht door funkyduck »

Zonder redelijk vermoeden en alleen gelet op de wetenschap dat dat er misbruik van wordt gemaakt, zou ik iemand hier niet alleen op zijn eigen verklaring in willen laten lopen.
Dusty
Deskundige
Geslacht:

Ongelezen bericht door Dusty »

zijlvaart67 schreef:...en dat ontfutsel je zo aan mensen...vooral als het 'normale' burgers zijn, die vooral niets met de politie te maken willen hebben... :lol:
Wat is die Koen toch 'gemeen'................ dat had ik nou niet achter hem gezocht! :wink: :D
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

zijlvaart67 schreef:Handelaarsplaten mogen gebruikt worden tbv 'herstelwerkzaamheden'... Auto's die 'gecleand' worden ed vallen daar ook gewoon onder....

Het is wel een feit dat er met 'groene platen' absoluut niet geparkeerd mag worden... En dat luistert echt heel nauw...Even de auto 'showen' mag natuurlijk, maar ga niet een avondje stappen met dergelijke platen of ergens in een restaurant wat eten...want ook dat is er absoluut niet bij!

En als leenauto gebruiken inderdaad ook niet... :wink:
Het vervoer van personen en/of goederen is ook niet toegestaan.
Gesloten