papieren
Moderator: Moderatorteam
-
Thijsje TS
- Infopolitie Gast
papieren
Komende week ga ik met mijn werk een week naar Luxemburg.
Het is de bedoeling dat ik daar een koelwagen met voeding heen rijd.
Nu is mijn vraag:
ik heb alleen mijn grote rijbewijs (c), de koelwagen weegt ongeveer 13 ton, ik heb GEEN chauffeursdiploma en geen papieren voor het rijden van etenswaren.
Normaal hebben wij hier ontheffing voor (ik werk bij de landmacht, daar is een chauffeursdiploma niet nodig) echter is deze koelwagen van een burger bedrijf gehuurd en rijd ik hem voor een bedrijf.
mag ik dit nu of ben ik in overtreding als ik er mee rij?
alvast bedankt
Nu is mijn vraag:
ik heb alleen mijn grote rijbewijs (c), de koelwagen weegt ongeveer 13 ton, ik heb GEEN chauffeursdiploma en geen papieren voor het rijden van etenswaren.
Normaal hebben wij hier ontheffing voor (ik werk bij de landmacht, daar is een chauffeursdiploma niet nodig) echter is deze koelwagen van een burger bedrijf gehuurd en rijd ik hem voor een bedrijf.
alvast bedankt
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
En aangezien het 'bedrijfsmatige' activiteiten zijn (en daardoor dus economische delicten) wordt je niet vrolijk als je gepakt wordt... en het bedrijf waar je voor gaat werken, al helemaal niet...
Dit soort 'zaken' worden namelijk in behandeling genomen door de Inspectie voor Verkeer en Waterstaat (de vroegere RVI) en die hebben al menig bedrijf failliet laten gaan, dankzij een goede aanleiding om een 'bedrijfscontrole' te doen...
Dat u het risico wil nemen, prima... Dat het bedrijf dat risico ook wil nemen is voor mij onbegrijpelijk...
Dit soort 'zaken' worden namelijk in behandeling genomen door de Inspectie voor Verkeer en Waterstaat (de vroegere RVI) en die hebben al menig bedrijf failliet laten gaan, dankzij een goede aanleiding om een 'bedrijfscontrole' te doen...
Dat u het risico wil nemen, prima... Dat het bedrijf dat risico ook wil nemen is voor mij onbegrijpelijk...
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
-
foreverblue TS
- Infopolitie Gast
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
GEEN is te absoluut. Je mag als overheidsambtenaar best neventaken verrichten. Die neventaken mogen echter belangenverstrengeling met het overheidswerk opleveren en moeten daarom altijd (vooraf) gemeld worden bij de werkgever.foreverblue schreef:Is het ook niet zo dat als je bij de Landmacht werkt, dat je geen nevenactiviteiten mag verrichten, net als bij de politie?
Politiemensen mogen daarom bijvoorbeeld niet als nevenactiviteit het werken bij een beveiligingsbedrijf of een eigen bedrijfje als prive-detective hebben.
- olle-griese
- Roepnaam: Peter
- Facebook: https://www.facebook.com/olle.griese
- Geslacht:
- Leeftijd: 68
had ik ook al aan gedacht.r0n. schreef:Vreemd, dat niemand naar de man zijn leeftijd vraagt .....
Geboren voor <weet ik veel> heb je toch geen chauffeurs-diploma nodig ?
veilige groeten;
Ron
die vrijstelling is als je van voor 1955 bent (of daar omtrend)
maar gezien zijn ambitie,s is hij waarschijnlijk veel jonger.
Als je kunt toeteren , kun je ook remmen.
- r0n.
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 73
Ben ik dan zo oud ?olle-griese schreef:die vrijstelling is als je van voor 1955 bent (of daar omtrend), maar gezien zijn ambitie,s is hij waarschijnlijk veel jonger.
geboren in 1952 en ik mag rijden met alles, behalve rups- en rail-voertuigen
Het rijbewijs abcdef was vroeger toch wel makkelijker te behalen
Rustige groeten;
Ron
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.
- zijlvaart67
- Geslacht:
-
theo TS
- Infopolitie Gast
Re: papieren
thijsje een vraagje.Thijsje schreef:Komende week ga ik met mijn werk een week naar Luxemburg.
Nu is mijn vraag:
alvast bedankt
ga jij voor de landmacht daar heen of voor een burger bedrijf
als jij daar voor de landmacht heen gaat dan is er geen risico (ontheffing)
maar ga jij voor een burger bedrijf daar heen kan jij worden aangehouden en de boete's in het buitenland zijn daar hoger dan hier.
en als burger heb jij dan de volgende papieren nodig.
jij hebt wel het diploma chauffeur bederfelijke goederen ATP / HACCP nodig
Het ATP is internationaal geregeld.
-
Bouwe1 TS
- Infopolitie Gast
- zijlvaart67
- Geslacht: