nieuw onderzoek ?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
gracia TS
Infopolitie Gast

nieuw onderzoek ?

Ongelezen bericht door gracia »

Hallo,

Ik zal mijn vraag gelijk maar neer schrijven dan geef ik daarna wel een uitleg om het te verduidelijken.

Vraag: is nieuw onderzoek haalbaar in een zaak mbt kindermishandeling als een verdachte volledig vrijgesproken is in een hoger beroep en er geen cassatie is aangetekent ?? En hoe moet ik zo'n nieuw onderzoek aanvragen?

Ik zal een kleine uitleg geven. Het betreft hier helaas mezelf. 3 jaar geleden (mijn dochter was toen 3 maanden) kwam ze in ziekenhuis met gebroken bovenbeen. Na politie onderzoek dacht de politie mij te moeten hebben als schuldige. In hoger beroep ben ik gelukkig vrijgesproken want ik was het niet.
Ik zou nu graag een nieuw onderzoek willen zodat de echte dader gestraft wordt en ik mijn dochter later antwoord kan geven oop haar vragen en voor mezelf ook, want ik voel me ondanks mijn vrijspraak niet vrij. Ik blijf een stempel houden.

Ik hoop dat ter omwille van mijn dochter jullie deze vraag kunnen beantwoorden met een positief antwoord.
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Als het bij de twee van Putten kan, zou het in dit geval ook moeten kunnen. Schrijf eens een brief naar de Officier van Justitie en vraag om heropening van de zaak. Het is dan aan hem/haar om dit verzoek in te willigen of niet.
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Men denkt vaak bij een vrijspraak dat de vrijgesprokene dus onschuldig is. Vrijspraak betekent feitelijk niet meer en niet minder dat "niet bewezen kan worden dat de verdachte het hem/haar verweten feit heeft gepleegd".

Kennelijk zijn bij het onderzoek alleen maar aanwijzingen (en dus kennelijk geen harde bewijzen) gevonden die wezen in de richting van Gracia.
Zonder nieuwe aanwijzingen zal men niet snel het onderzoek heropenen.
Stay safe out there.
gracia TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door gracia »

Ik wou even reageren op swat zijn reactie.

In het hele onderzoek zijn geen aanwijzingen te vinden die naar mij wijzen, sterker nog als je het daderprofiel er naast houdt kom je op een heel andere verdachte.

Maar daar is nooit naar gekeken. Volgens mijn advocaat (en ik had een goede advocaat de broertjes uit Leeuwarden) is er alleen gekeken wie is het zwakste, die kunnen we de schuld in schoenen schuiven. Want we moeten een dader hebben, omdat dit geval van mijn dochter in de regio en in de tijd van rowena rikkers speelde.
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Als er echt geen enkele aanwijzing was (let wel een aanwijzing is nog geen bewijs) had Gracia ook nooit als verdachte aangemerkt kunnen worden.

Alleen bij concrete aanwijzingen in de richting van een mogelijke dader zou een heropening kunnen rechtvaardigen. Helaas zullen in de loop der tijd vele sporen inmiddels verloren zijn gegaan. Heropening zal dus niet snel in de rede liggen.
Stay safe out there.
Gesloten