Wanneer kan ik bericht verwachten over EMA?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Martin Z. TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Martin Z. »

Bedankt
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Overigens heb ik ook nog even navraag bij de Divisie vorderingen gedaan.

ik heb de termijnen van 1, 3 en 5 jaren gehoord voor wat de 'duur van de ongeldigheid' aangaat...

Ik heb 4 keer moeten bellen (en eindigde tenslotte bij één of andere grote baas) die mij verzekerde dat men na de termijn van 1 jaar aan mag tonen dat men niet meer alcoholafhankelijk is...

Of ik heb bij de voorlichting niet op zitten letten of ik ben verkeerd voorgelicht... Het zal het 2e wel zijn... :wink:

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Iemand TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Iemand »

Hallo allemaal,

Even ter informatie, ik heb nog steeds geen bericht ontvangen van het CBR over het volgen van de EMA cursus.

Datum aanhouding: 21/11/2004

Het is nu dus ruim 4 maanden geleden.

Volgensmij is het adres wat op mijn rijbewijs staat mijn oude adres..... Ik hoop dat ik mag aannemen dat het CBR de gegevens van de politie zal gebruiken en niet die van het rijbewijs....

Groet,
Iemand
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:

Het CBR weet ook dat de rijbewijsgegevens niet (altijd) overeenkomen met die van het bevolkingsregister.

Maar ik neem aan dat u zelf inmiddels ook wel contact met de 'Divisie Vorderingen' heeft gezocht?

Alles om te voorkomen dat u zelf 'achter het net vist'... :idea:

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Iemand TS
Infopolitie Gast

Ja ik heb inderdaad ongeveer 3 weken geleden contact opgenomen met de divisie vorderingen van Zuid-Holland, en ik was daar nog niet bekend...

Afwachten maar...
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:

Nou, aangezien het eea totaal niets met de strafrechtelijke afhandeling heeft te maken, (en de politie alleen maar een 'simpele melding' richting het CBR hoeft te doen) begin ik zo langzamerhand te vermoeden dat men heeft nagelaten u 'aan te melden' bij het CBR.

Oftewel, ik 'vrees' dat u nooit meer een oproep krijgt...

Een OvJ mag een dergelijke 'vordering' richting het CBR ook wel versturen, maar in mijn beleving had u in ieder geval al wat moeten horen....

Heel voorzichtig begin ik te vermoeden dat u geluk heeft...

Iemand TS
Infopolitie Gast

Hallo,

Nog even ter informatie.

Ik heb nu net nogmaals gebeld met het CBR divisie vorderingen en ik ben daar nog steeds niet bekend. De dame aan de telefoon vertelde mij dat de politie 6 maanden de tijd heeft om het CBR te berichten.

Ik hoop voor mijzelf uiteraard dat ik "geluk" heb wat betreft de EMA, en ik ben er nog niet zeker van.

Ik ga weer verder met afwachten.

Vriendelijke groet,
Iemand
Gesloten