CO2 Luchtbugs model Crosman 1077 , legaal of niet?
Moderator: Moderatorteam
-
Daan TS
- Infopolitie Gast
CO2 Luchtbugs model Crosman 1077 , legaal of niet?
Hallo allemaal.
Ik heb een co2 luchtbugs op het oog, maar ik wil eerst weten of deze legaal is.
Het gaat om een Crosman 1077 met zwarte kunstof kolf.
Wie kan mij helpen?
Gr. Daan
Ik heb een co2 luchtbugs op het oog, maar ik wil eerst weten of deze legaal is.
Het gaat om een Crosman 1077 met zwarte kunstof kolf.
Wie kan mij helpen?
Gr. Daan
- ThunderSTreak
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
-
Wess TS
- Infopolitie Gast
Tja, al die luchtbuksen lijken wel op een vuurbuks. Ik denk dat je die luchtbuks wel mag aanschaffen en voor handen mag hebben. Mits je ermee op je eigen terrein blijf en je er met het schieten ook rekening mee houd datr de kogels op je eigen erf blijven. Vervoeren alleen wanneer zodanig verpakt dat hij niet voor direct gebruik gereed is.
-
Mofkap TS
- Infopolitie Gast
-
DAAN TS
- Infopolitie Gast
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
-
Mofkap TS
- Infopolitie Gast
-
TheLightEd TS
- Infopolitie Gast
- rich
- Geslacht:
- Leeftijd: 51
Als een luchtbuks niet verboden is dan valt dit wapen gewoon binnen de vierde categorie en zou dan dus gewoon toegestaan zijn.Het hangt van de omstandigheid af of het valt onder categorie IV sub 4
En waar zou je hem dan onder plaatsen?Tenzij je de loop gaat afzagen
met een vriendelijke groet, Rich
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
-
TheLightEd TS
- Infopolitie Gast
- rich
- Geslacht:
Cat 2 sub 3:
en uit de defenities:vuurwapens die zodanig zijn vervaardigd of gewijzigd dat het dragen niet of minder zichtbaar is dan wel dat de aanvalskracht wordt verhoogd
Dan komt de vraag dus: Is een luchtdrukbuks een vuurwapen?vuurwapen een voorwerp bestemd of geschikt om projectielen of stoffen door een loop af te schieten, waarvan de werking berust op het teweegbrengen van een scheikundige ontploffing of een andere scheikundige reactie
rich@infopolitie.nl
rich@infopolitie.nl
- rich
- Geslacht:
eindelijk!

rich@infopolitie.nl
rich@infopolitie.nl