Hoelang blijf je te boek staan als je 2 grove verkeersovertredingen hebt begaan (30 kilometer over de max) Ik heb er nu 2 en hoorde als ik staande word gehouden met een dezelfde snelheid dan kan ik mijn roze papier inleveren. Kan iemand mij hier meer informatie over verschaffen.
Groetjes Charles
Snelheids overtreding 30 +
Moderator: Moderatorteam
-
- Infopolitie Gast
in friesland geldt bijv wordt je 3 keer in een jaar tijd gepakt voor een grove snelheidsovertreding dan volgt invorderen rbw cq inbeslagname auto.
maar er zit meen ik een verschil tussen een bekeuring op kenteken krijgen of bij staande houding.
maar er zit meen ik een verschil tussen een bekeuring op kenteken krijgen of bij staande houding.
Laatst gewijzigd door Walter op 28 mar 2005, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Infopolitie Gast
De recidiveregeling gedocumenteerde snelheidsovertredingen (+30km en +40km op autosnelweg) geldt voor de periode van een jaar na de laatste gedocumenteerde snelheidsovertreding.
Volgens de richtlijn zal de OvJ, afhankelijk van de mate van overtreding, minimaal 4 maanden ontzegging vorderen.
Gelet op de aanwijzing inbeslagneming bij verkeersdelicten kan na overleg met de OvJ het motorrijtuig, waarmee de snelheidsovertreding is gepleegd, in beslag worden genomen, indien een overschrijding van de maximumsnelheid met meer dan 100% in samenhang met geconcretiseerde gevaarzetting is geconstateerd.
Edit:
Bij staandehouding en een overtreding van 50km of meer, is de opsporingsambtenaar verplicht het rijbewijs in te vorderen. De OvJ moet dan binnen 10 dagen beslissen of het wel of niet wordt teruggegeven. Is het geen recidive, is er alleen sprake van overschrijding van de maximumsnelheid (dus geen andere zaken als roodlicht of geen voorrang) en is de snelheidsovertreding niet te gortig dan gebeurt die teruggave meestal ook.
Dan kan het rijbewijs weer worden opgehaald. Doe dat niet met de auto.
Volgens de richtlijn zal de OvJ, afhankelijk van de mate van overtreding, minimaal 4 maanden ontzegging vorderen.
Gelet op de aanwijzing inbeslagneming bij verkeersdelicten kan na overleg met de OvJ het motorrijtuig, waarmee de snelheidsovertreding is gepleegd, in beslag worden genomen, indien een overschrijding van de maximumsnelheid met meer dan 100% in samenhang met geconcretiseerde gevaarzetting is geconstateerd.
Edit:
Bij staandehouding en een overtreding van 50km of meer, is de opsporingsambtenaar verplicht het rijbewijs in te vorderen. De OvJ moet dan binnen 10 dagen beslissen of het wel of niet wordt teruggegeven. Is het geen recidive, is er alleen sprake van overschrijding van de maximumsnelheid (dus geen andere zaken als roodlicht of geen voorrang) en is de snelheidsovertreding niet te gortig dan gebeurt die teruggave meestal ook.
Dan kan het rijbewijs weer worden opgehaald. Doe dat niet met de auto.

-
- Infopolitie Gast
-
- Infopolitie Gast
Helemaal mee eens dat er een jaar terug wordt gekeken mbt recidive voor snelheid icm het aanbieden van een transactie. Indien er sprake is van een invordering rijbewijs, zo staat mij bijPanRider schreef:De recidiveregeling gedocumenteerde snelheidsovertredingen (+30km en +40km op autosnelweg) geldt voor de periode van een jaar na de laatste gedocumenteerde snelheidsovertreding.

-
- Infopolitie Gast