Nieuwe leerproces moeilijk??

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Johan MW-Brabant TS
Infopolitie Gast

Nieuwe leerproces moeilijk??

Ongelezen bericht door Johan MW-Brabant »

Goeiedag, Hoeveel leerlingen vallen er af of hebben heel veel moeite in het nieuwe onderwijs voor niv.3/4 van politie.
En als men moeite heeft met de stof laat men je dan verzuipen en via de achterdeur gaan of is het kader en leerkrachten bereid om de mindere leerling te helpen. alvast dank voor de reactie's. Johan MWBrabant[/i]
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Johan,

Als je je even aanmeldt als lid. vindt je in de andere delen van het forum een schat aan info over de 'nieuwe opleiding'...

Het lijkt mij dat dat de makkelijkste optie is, dan hier jouw vraag (uitgebreid) te gaan beantwoorden... :wink:

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

sunwave TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door sunwave »

Toch even een kort antwoord, de opleiding lijkt een hoop op de Tweede Fase op de Havo en hoe het er op een HBO opleiding aan toe gaat. Zelfstandig leren en zelfstandig aan je informatie komen. Het is even wennen in het begin maar er zijn genoeg plekken (leraren, leerlingen, mediatheek) waar je met hulp terrecht kunt. Je weet wat je aan het eind van een periode moet kennen en kunnen en daar kun je zelf naartoe werken.
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

sunwave schreef:Het is even wennen in het begin maar er zijn genoeg plekken (leraren, leerlingen, mediatheek) waar je met hulp terrecht kunt.
Of voor sommige het internet en dan met name dit forum. :wink:
(althans, ze proberen het.....)
Roland TS
Infopolitie Gast

Re: Nieuwe leerproces moeilijk??

Ongelezen bericht door Roland »

Johan MW-Brabant schreef:Goeiedag, Hoeveel leerlingen vallen er af of hebben heel veel moeite in het nieuwe onderwijs voor niv.3/4 van politie.
En als men moeite heeft met de stof laat men je dan verzuipen en via de achterdeur gaan of is het kader en leerkrachten bereid om de mindere leerling te helpen. alvast dank voor de reactie's. Johan MWBrabant[/i]
Ik zit in kwartiel 3 en er zijn er op niveau 4 al 2 afgevallen.
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

Roland schreef:
Johan MW-Brabant schreef:Goeiedag, Hoeveel leerlingen vallen er af of hebben heel veel moeite in het nieuwe onderwijs voor niv.3/4 van politie.
en dat was ook te wijten aan de moeilijkheidsgraad van de opleiding, of aan de instelling van de cursisten?
Laatst gewijzigd door Guido op 28 mar 2005, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Jensmen TS
Infopolitie Gast

Afvallers opleiding

Ongelezen bericht door Jensmen »

Hallo!

Ik zit in Eindhoven IBP politieopleiding niveau 3 kwartiel 10. We zijn als eerste groep gestart voor de politie Limburg-Noord dus de regio is erg benieuwd en geintresseerd over onze bekwaamheden en vorderingen maar het verloopt (met veel vallen en opstaan in de opleiding) wel okay.

Mij is gebleken dat veel afhangt van je eigen motivatie en inzet. Doorzetten dus! We hebben op het moment 6 afvallers gehad, helaas vind het best veel. We moeten nog een half jaar en ik hoop dat het bij deze 6 blijft ( Eerste Groep bestond uit 18 personen).

Succes en go for it!

Met vriendelijke groeten,

Martijn
Gast TS
Infopolitie Gast

Re: Nieuwe leerproces moeilijk??

Ongelezen bericht door Gast »

De nieuwe politie opleding is niet moeilijk. Wel wordt er van de student meer zelfredzaamheid verwacht. Met andere woorden als je een opgave niet snapt, verwacht men dat je er eerst zelf wat aan doet,maar als je er echt niet uitkomt geen man over boord want de docenten zullen er dan altijd voor je zijn. Wat de achterliggende gedachte van de nieuwe opleiding is dat je je zelf ontwikkelt. Je wordt zelf verantwoordelijk gehouden voor je eigen leerproces.

Ik zit in kartiel 6 niveau 3 en er zijn er al twee afgevallen.

Groeten, RaSa
Roland TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Roland »

Guidoweb5 schreef:
Roland schreef:
en dat was ook te wijten aan de moeilijkheidsgraad van de opleiding, of aan de instelling van de cursisten?
Beiden zagen zichzelf toch niet bij de politie werken.

De opleiding is objectief gezien echt wel pittig. Vergeet niet dat degenen die de opleiding doen door een behoorlijk zware selectie zijn gekomen en de opleiding dus moeten aankunnen.

Daarom denk ik, ervaren de meeste studenten de opleiding als "niet zo zwaar".
matthieu TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door matthieu »

Ik zit op dit moment in mijn 12e kwartiel niveau 4 en ga over twee weken het 13e in. Tot op heden zijn er twee mensen afgevallen op een groep van 28 man/vrouw. Deze zijn beide zelf weggegaan. De een vanwege een baan waar meer geld en toekomst in zat en de ander is vertrokken ,terug, richting ziekenhuis wezen.

Ik denk dat de opleiding wel mee valt. Je mag elke toets 3 maal doen en dan houd het pas op. Ik heb alle toetsen tot noch toe in 1 keer behaald.
Ik denk ook dat als je de toetsen niet haalt na 3 keer dat je het ook echt niet snapt.
Gesloten