Solliciteren

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Erik1
Infopolitie Gast

Solliciteren

Ongelezen bericht door Erik1 »

Hoi

Ik ben bezig met mijn sollicitatiebrief, ik ga solliciteren naar de functie allround politiemedewerker in Utrecht:D , maar ik heb nu nog een paar vraagjes die ik graag nog even beantwoord zou willen hebben:

- Na het insturen van de sollicitatie, wordt je uitgenodigd voor een voorlichtingsavond, na afloop van die avond moet je beslissen of je de sollicitatie doorzet of niet, en je moet dan ook gelijk een datum kiezen waarop je de tests gaat afleggen. Nu vraag ik mezelf af, hoeveel tijd zit hier nu tussen? een maand, 2 maanden? een week? dit wil ik graag weten ivm de voorbereiding op de sporttest. Niet dat ik een zoutzak ben ofzo, maar ik heb ook geen trek om het met de hakken over de sloot te halen.
- Als je ogen niet goed zijn, maar ze wel gelaserd kunnen worden, mag je dan wel aan de opleiding beginnen en dat je het tijdens de opleiding laat doen, of mag je er dan sowieso niet aan beginnen? (ik heb -1.50 en -2.00, maar weet niet wat mijn visus is)
- tijdens die voorlichtingsavond krijg je een formulier mee voor de oogarts, die een indicatie geeft van wat je visus is, maar komt er daarna nog een medische keuring van je ogen? Ik las op internet van wel, maar dat gebeurt dan nadat je bent aangenomen........

Nou dit was t ff voorlopig, ik hoop dat iemand (misschien een toekomstig collega :P ) antwoord op deze vragen weet, dan ga ik ondertussen weer naar mijn sollicitatiebrief want dat is niet echt een koekje, ik vraag me af hoe anderen dat doen, doe ik er te veel moeite voor, of is een handgeschreven briefje voldoende :lol:

Mazzel Tov

Erik
martine
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door martine »

Na het insturen van de sollicitatie, wordt je uitgenodigd voor een voorlichtingsavond, na afloop van die avond moet je beslissen of je de sollicitatie doorzet of niet, en je moet dan ook gelijk een datum kiezen waarop je de tests gaat afleggen. Nu vraag ik mezelf af, hoeveel tijd zit hier nu tussen? een maand, 2 maanden? een week? dit wil ik graag weten ivm de voorbereiding op de sporttest. Niet dat ik een zoutzak ben ofzo, maar ik heb ook geen trek om het met de hakken over de sloot te halen.
Ik denk dat er niet veel zinnigs te zeggen is over hoeveel tijd er tussen de voorlichtingsbijeenkomst en de selectie zit. Het kan een paar weken zijn of een maand of nog langer. Misschien is het handig om dit aan het korps te vragen. Het zou ook nog kunnen dat er ook nog wel een lange tijd overheen gaat voordat er een voorlichtingsbijeenkomst plaatsvindt.
Als je ogen niet goed zijn, maar ze wel gelaserd kunnen worden, mag je dan wel aan de opleiding beginnen en dat je het tijdens de opleiding laat doen, of mag je er dan sowieso niet aan beginnen? (ik heb -1.50 en -2.00, maar weet niet wat mijn visus is)
tijdens die voorlichtingsavond krijg je een formulier mee voor de oogarts, die een indicatie geeft van wat je visus is, maar komt er daarna nog een medische keuring van je ogen? Ik las op internet van wel, maar dat gebeurt dan nadat je bent aangenomen........
Tijdens de medische keuring worden ook je ogen getest. Deze keuring vindt aan het eind van de gehele procedure plaats, dus voordat je eventueel wordt aangenomen. Je kunt dus beter nu al uitzoeken wat je visus is om een eventuele teleurstelling te voorkomen of om op tijd je ogen te laten laseren.
Nou dit was t even voorlopig, ik hoop dat iemand (misschien een toekomstig collega ) antwoord op deze vragen weet, dan ga ik ondertussen weer naar mijn sollicitatiebrief want dat is niet echt een koekje, ik vraag me af hoe anderen dat doen, doe ik er te veel moeite voor, of is een handgeschreven briefje voldoende
Je moet je stinkende best doen op zo'n brief en je doet er nooit teveel moeite voor. Het is toch de eerste kennismaking tussen het korps en jou en een goede eerste indruk is mooi meegenomen.
Tijdens mijn sollicitatieprocedure zijn er zelfs al mensen afgevallen bij een brievenselectie en dit was voordat de voorlichtingsbijeenkomst plaatsvond.

Je kunt je ook registreren op dit forum want dan heb je ook toegang tot het gedeelte van het forum waar veel informatie te vinden is over de sollicitatieprocedure.
Veel succes
Beagle
Lid
Lid
Geslacht: Man
Leeftijd: 46

Ongelezen bericht door Beagle »

Misschien een wat late reaktie maar ja beter laat dan nooit. Ik moest ook op de voorlichtingsavond een datum kiezen en dat kon al binnen een week. Als je naar die avond toegaat moet je conditie dus goed zijn. Ik wens je verder heel veel succes met de sollicitatieprocedure.
Roland
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Roland »

Nou dit was t even voorlopig, ik hoop dat iemand (misschien een toekomstig collega ) antwoord op deze vragen weet, dan ga ik ondertussen weer naar mijn sollicitatiebrief want dat is niet echt een koekje, ik vraag me af hoe anderen dat doen, doe ik er te veel moeite voor, of is een handgeschreven briefje voldoende
Je moet je stinkende best doen op zo'n brief en je doet er nooit teveel moeite voor. Het is toch de eerste kennismaking tussen het korps en jou en een goede eerste indruk is mooi meegenomen.
Grappig, bij veel korpsen kun je solliciteren dmv een telefoontje naar die telefoonlijn politiefuncties.
Gesloten