Dan doe je hem een vordering art. 34 WAM toekomen. Hij krijgt dan twee weken de tijd om aan te tonen dat hij op de datum/tijdstip van controle wel verzekerd was.Anonymous schreef:Oke volgende scenario.
Ik hou iemand staande en hij zegt ik heb net telefonische contact gehad met de verzekering. Deze zeggen hem oke meneer/mevrouw u bent verzekert.
Nu heeft de betrokkene geen papieren of wat dan ook. Ook is het bij de RDW niet bekend dat deze verzekert is.
Maar zijn auto is wel verzekerd.
Hoe is dat controleerbaar?
Hoe is daar dan tegen op te treden?
Verkeerscontrole
Moderator: Moderatorteam
-
- Infopolitie Gast
-
- Infopolitie Gast
-
- Infopolitie Gast
Maurice,
In Nederland hebben we geloofsgemeenschappen die stellen dat o.a een ongeluk, Gods wil is.
Alle daaruit voortvloeiende schade moeten zij dan van God ook zelf betalen.
Deze gelovigen zijn over het algemeen dan ook nergens voor verzekerd.
Je kunt het vergelijken met een geloofsgemeenschap welke tegen het inenten van kinderen is.
In Nederland hebben we geloofsgemeenschappen die stellen dat o.a een ongeluk, Gods wil is.
Je kunt het vergelijken met een geloofsgemeenschap welke tegen het inenten van kinderen is.
-
- Jurist/Advocaat
- Roepnaam: Marc
- Geslacht:
Voor een vrijstelling van de verzekeringplicht op basis van de WAM moeten ze zelfs helemaal niets verzekerd hebben en een vrijstelling van de sociale verzekeringen bijvoegen.Bouwe1 schreef:Maurice,
-
- Infopolitie Gast
Verkeerscontrole
ik werk bij een taxibedrijf mijn vraag is dan als volgt mag een kopie van de verzekeringpolis dan in de auto liggen.
Wij hebben alleen de groene kaart in de auto's liggen en volgens de directie volstaat dat bij een politie controle. is dat zo/en mag dat (kopie)
Wij hebben alleen de groene kaart in de auto's liggen en volgens de directie volstaat dat bij een politie controle. is dat zo/en mag dat (kopie)
-
- Infopolitie Gast
Als je ff kijkt onder welke kop die A . 918 valt, valt alles op z'n plek.!(zie regel boven feit A. 917 a)gvdbor schreef:feitnr. a 918:
als kentekenhouder niet voldoen aan de vordering aan te tonen dat het motorrijtuig is/was verzekerd.
transactiebedrag wordt door justitie bepaald op 320 Euro.
De Wet aansprakelijkheidsverzekering Motorrijtuigen stelt heel duidelijk dat u verplicht bent aan te tonen dat uw voertuig verzekerd is. Niet dat u het verzekeringspapier bij u heeft. Zou er een foutje bij RDW zijn had u er op kunnen rekenen dat uw auto achter het bureau terecht was gekomen en dat u die weer mee had kunnen krijgen na aantonen dat die verzekerd was.
-
- Infopolitie Gast
-
- Infopolitie Gast
Anonymous schreef:Hallo
Ik ben nu een aspirant bij politie NHN
Nu hebben jullie het over die verzekering.
Oke volgende scenario.
Ik hou iemand staande en hij zegt ik heb net telefonische contact gehad met de verzekering. Deze zeggen hem oke meneer/mevrouw u bent verzekert.
Nu heeft de betrokkene geen papieren of wat dan ook. Ook is het bij de RDW niet bekend dat deze verzekert is.
Maar zijn auto is wel verzekerd.
Hoe is dat controleerbaar?
Hoe is daar dan tegen op te treden?
Bij mij weten (misschien beleid van het korps) schrijven wij niet voor verzekering.
Want nu weet ik ook dat er mensen zijn die vanuit (geloofs) overtuiging hun motorrijtuig niet verzekeren. Maar een donatie doen aan het waarborgfonds. Hoe moeten zij dit dan aan tonen?
Dit is eenvoudig te controleren door hem een WAM- vordering te doen. Spreek dit met hem af en geef hem (doe ik altijd) 4 weken de tijd. Mijn ervaring is echter dat 9 van de 10 achteraf altijd onverzekerd bleek of niet aan de vordering voldeed (zijn twee verschillende strafbare feiten trouwens). Ik neem aan dat er in jouw korps ook voor geschreven wordt, kan me niet voorstellen dat dit niet gebeurt.