Tassen controle

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
rvdkrogt
Infopolitie Gast

Tassen controle

Ongelezen bericht door rvdkrogt »

Ik ging bij de Media markt een batterij ophalen voor mijn laptop.
Hiervoor moet je beneden bij de balie zijn, alleen moest ik boven in de winkel afrekenen. Dus ik ga naar boven samen met een perseneelslid van de media markt. Ik moest ongeer 1 meter de winkel in waar de kassa's staan. Toen ik naar binnen ging ging het alarm af, maar er was niks aan de hand want ik mocht gewoon door lopen en rekende 210 euro af voor de batterij. Echter toen ik de winkel uit wilde (weer met de medewerker om het verder beneden af te handelen) )ging het alarm weer af, waarop de beveiliging op mij af kwam en hij vroeg: "mag ik in u tas kijken". Ik vroeg hem waar dit aangegeven stond dat hij bevoegd is om in mijn tas te kijken. Volgens mij is dit een huisregel en moet dit aagegeven worden als ik de winkel in ga, zodat ik zelf kan kiezen of ik wel of niet akkoord ga met deze regel. Hij zei tegen mij dat dit niet aangegeven wordt. Ik zeg:'dan mag jij niet in mijn tas kijken". Waarop hij weer zei dan bent u aangehouden voor diefstal en bel ik de Politie.
Dus ik werd mee genomen naar achter en moest drie kwartier op de politie wachten. Toen deze arriveerde vroegen ze wat er was gebeurd. Ik heb hen alles uitgelegd en waarom ik niet wilde meewerken.
Zij onderzochten mijn tas, waar niks inzat. (want ik was niet van plan om wat te stelen). Ik ben zelf werkzaam in de beveiliging en kan en wil dit nooit op mijn geweten hebben. Vogens de politie was ik verdacht omdat ik niet meewerkte en mocht ik blij zijn dat er geen aantekening van werd gemaakt waardoor ik mijn baan kon verliezen. Ik ben het met hele geval niet eens en voel me in mijn eer aangetast. Waarom werkte u niet mee vraagt u zich nu af. Ik ben zelf twee jaar werkzaam geweest in de winkel beveiliging, maar ben hiermee gestopt omdat mijn collega's toen het zelfde macho gedrag vertoonde als deze beveilings medewerker.
Mogen ze zomaar in mijn tas kijken en zo nee wat kan ik hier aan doen.
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Geslacht: Man
Leeftijd: 57

Ongelezen bericht door Frans »

Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
rich
Moderator
Moderator
Agent
Leeftijd: 50

Ongelezen bericht door rich »

beveiliger: "Mijnheer, mag ik even in uw tas kijken want het alarm ging zojuist af."

klant: "Tuurlijk mijnheer de beveiliger, kijkt u maar even"

beveiliger: "Er zit niets in u tas wat is weggenomen, bedankt voor uw medewerking en een fijne dag verder."

Klant: "U ook!"

Al met al kost dit een halve minuut.

In uw geval had het nog langer kunnen duren want de politie heeft in deze mi niet correct gehandeld.

U bent aangehouden en na een aanhuding moet u ten spoedigste voorgeleid worden aan een hulp officier van justitie. Deze is meestal terug te vinden aan het bureau en daar hadden ze u dan ook naar toe moeten brengen.

Hoe het juridisch in elkaar steekt staat allemaal beschreven in het onderwerp waar Frans naar verwijst maar sommige zaken kunnen makkelijker afgehandeld worden zonder daarbij naar de wetgeving te kijken.

Laten we het elkaar wat makkelijker maken! ;)
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
Walter
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

sorry hoor Rich, maar ik zou dus nooit en te nimmer meewerken aan het verzoek van de beveiliging. Huisregels OK, maar juridisch gezien hebben ze geen poot om op te staan. Dan houden ze me maar aan en roepen ze de collega's er maar bij.

Weet niet wat jouw ervaring is met dit soort lui, maar m.i. zien ze graag in iemand een verdachte. Het aantal meldingen van een 310 die later geen 310 blijkt te zijn stijgt aanzienlijk. Laat de bedrijven eerst maar eens voor deugdelijke apparatuur zorgen en ook voor goed personeel. Als ik zie wat hier geregeld in de winkel loopt te surveilleren dan vraag ik me vaak af os ze wel capabel zijn.

Als ze al bellen met de politie als ze een diefje van 9 hebben aangehouden en de ouders niet willen bellen of zoals we laatst hadden belden voor ene bejaarde van 90 die per ongeluk een stel kousen van 90 cent in haar rollator had laten liggen, dan zakt mij de moed in de schoenen.
gvdbor
In Memoriam
In Memoriam

Ongelezen bericht door gvdbor »

WalterFRL schreef:Als ze al bellen met de politie als ze een diefje van 9 hebben aangehouden en de ouders niet willen bellen of zoals we laatst hadden belden voor ene bejaarde van 90 die per ongeluk een stel kousen van 90 cent in haar rollator had laten liggen, dan zakt mij de moed in de schoenen.
Inderdaad zakt je dan de moed in de schoenen, maar waar mij nog meer de moed van in de schoenen zakt als ik kan komen voor een "collega" die mij voor piet snot laat opdraven. Ik heb wel wat beters te doen dan collega's te steunen in hun eergevoel.
Bouwe1
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bouwe1 »

Ik denk dat ik bij het betreden van de winkel al commentaar gegeven zou hebben over het feit dat het alarm afging.
Je had op je klompen aan kunnen voelen dat het alarm bij vertrek weer af zou gaan.
Je zou dan ook wel heel erg 'dom' zijn om in zo'n geval iets mee te nemen zonder af te rekenen.

Ik zou, in dit geval, dan ook gewoon mijn medewerking verlenen door de lege tas te laten zien, Je weet immers op voorhand al dat er met de alarm installatie iets loos is, je kunt op dit moment positief bijdragen aan de oplossing van het probleem.
olle-griese
Superlid
Superlid
Roepnaam: Peter
Facebook: https://www.facebook.com/olle.griese
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door olle-griese »

ik ben niet zo,n fan om de inhoud van mijn tas te laten controleren en als het staat aangegeven ben ik ze altijd een slag voor door de tas op de lopende band te zetten maar mocht bij het verlaten van een winkel het alarm af gaan lijkt het me logisch en zeer raadzaam om hem wel te laten controleren.
Het overkomt iedereen wel eens (om onduidelijke redenen) maar je zet je zelf voor paal als je ook dan nog weigert ,
dus dom!!
rich
Moderator
Moderator
Agent
Leeftijd: 50

Ongelezen bericht door rich »

sorry hoor Rich, maar ik zou dus nooit en te nimmer meewerken aan het verzoek van de beveiliging. Huisregels OK, maar juridisch gezien hebben ze geen poot om op te staan. Dan houden ze me maar aan en roepen ze de collega's er maar bij.
Ik heb goede ervaringen met de beveiliging in winkels. Wij werken in een wijk waar we een van de grotere winkelcentra's hebben en winkelboeven zijn daar dus ook de orde van de dag. Tuurlijk zit er wel eens eentje tussen die niets gedaan heeft maar dat kan gebeuren. Wij hebben waarschijnlijk ook allemaal wel eens at gemaakt waarbij de zaak bij aanvang wel erg mager was.

Na aanhouding moet er een voorgeleiding plaatsvinden dus je zal toch opgehaald worden. Tuurlijk zal daar blijken dat je niets hebt gedaan maar je hebt wel (minimaal ) drie kwartier van de tijd van je collega's lopen verklooien en dat zou ik niet echt geweldig vinden. Ik weet niet hoe de hovj's er bij jullie insteken maar bij ons zou je in plaats van een excuus toch echt de wind van voren krijgen als je jouw verhaal doet en vertelt dat je je uit principe hebt laten aanhouden.

Winkels worden leeggeroofd, hierdoor stijgen de prijzen en het drijft winkeliers tot wanhoop. De winkeliers nemen maatregelen ter voorkoming van deze diefstal en als iedereen dan ineens op zijn strepen gaat staan dan wordt het wel erg lastig voor de winkeliers en voor de politie. We moeten allemaal wel eens een beetje water bij de wijn doen en waarom kan dat in deze niet.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Leeftijd: 57

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Ik kan me alleen maar bij 'Gijs' aansluiten... mijn 'haat' jegens 'straatadvocaten' is daar debet aan...

En als ik inderdaad 'op moet draven' omdat iemand zich in z'n eer en z'n rechten aangetast voelt, gaat hij ook eerst 4 uur in een celletje zitten...

Want tijd om te horen heb ik dan toevallig ook even niet...

'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk

donmarcello
Stamgast
Stamgast
Roepnaam: marcel
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door donmarcello »

is er nou niemand die het opvalt dat de winkelmedewerker het alarm af liet gaan toen die de eerste keer door het alarm liep en de tweede keer ook meeliep en het alarm afging .en dus mischien wel eens de dief zou zijn ???? :roll:
Mag ik u tegen u zeggen ...ik heb moeite met de L
Bouwe1
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bouwe1 »

donmarcello schreef:is er nou niemand die het opvalt dat de winkelmedewerker het alarm af liet gaan toen die de eerste keer door het alarm liep en de tweede keer ook meeliep en het alarm afging .en dus mischien wel eens de dief zou zijn ???? :roll:
Scherp. ;-)

Zie mijn eerdere reactie, ik had wel een idee dat er ergens een fout zat.
anderzijds, de medewerker had in dit geval de klant ook kunnen steunen.
Hij is blijkbaar niet van zijn zijde geweken.
The One
Superlid
Superlid
Roepnaam: Conducteeeuur?
Leeftijd: 54

Ongelezen bericht door The One »

En waar was die beveiligingsmedewerker toen het alarm de 1e keer afging........?

The One
Walter
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

The One schreef:En waar was die beveiligingsmedewerker toen het alarm de 1e keer afging........?

The One
die stond net wat mp3 spelers in zijn tas te laden want het is nog steeds bekend dat een groot deel van de winkels proletarisch geleegd wordt door eigen en beveiligingspersoneel.... :)
bagema
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door bagema »

waar haal je dat nou weer uit op?
TheLightEd
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door TheLightEd »

Kennis en ervaringen :-)
Gesloten