Hallo,
Ik ben benieuwd of ik mag rijden in een voertuig met beperkte snelheid zonder rijbewijs.
Hierbij bedoel ik een auto op grijs kenteken die ik reduceer naar een lage snelheid 45km/h.
rijden met een voertuig met beperkte snelheid
Moderator: Moderatorteam
- zijlvaart67
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 57
Ja, dat mag.... maar er zijn wel een aantal 'strenge' eisen:
45 km/h is te hard. 25 km/h is het maximum... en dat maximum mag niet bereikt worden door een baksteen onder het gaspedaal te leggen. Dit moet echt een definitieve aanpassing zijn. Verder mag het voertuig niet bedoeld zijn voor het vervoer van personen en mag alleen gebruikt worden voor korte ritjes...
Even de definitie erbij:
45 km/h is te hard. 25 km/h is het maximum... en dat maximum mag niet bereikt worden door een baksteen onder het gaspedaal te leggen. Dit moet echt een definitieve aanpassing zijn. Verder mag het voertuig niet bedoeld zijn voor het vervoer van personen en mag alleen gebruikt worden voor korte ritjes...
Even de definitie erbij:
Maar u mag dan inderdaad zonder rijbewijs rijden. Nog even een 'afgeknotte' waarschuwingsdriehoek op de achterkant, een herkeuring en een verzekering... en klaar!.....motorrijtuig met beperkte snelheid: motorrijtuig met een door de constructie bepaalde maximum snelheid van niet meer dan 25 km/h, niet zijnde een landbouwtrekker of een bromfiets, niet ingericht voor het vervoer van personen, en ingericht voor het bij op korte afstand van elkaar gelegen plaatsen afleveren of ophalen van goederen; onder motorrijtuig met beperkte snelheid wordt mede verstaan: motorrijtuig niet zijnde een landbouwtrekker of een bromfiets, niet ingericht voor het vervoer van personen, en
1.
ingericht voor het uitvoeren van werkzaamheden buiten de wegen;
2.
ingericht voor het uitvoeren van werkzaamheden aan wegen of aan werken op, in, langs en boven wegen.

'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk
-
- Infopolitie Gast
-
- Stamgast
- Roepnaam: Jan
- Geslacht:
- Leeftijd: 70
-
- Infopolitie Gast
rijden met een voertuig met beperkte snelheid
Zeg nooit nooit.2cv schreef:Uit mijn hoofd:
volgens mij stond er ergens op dit forum dat als een auto een auto was (dus echt zo'n ding dat op de snelweg 120 mag rijden etc) het dan nooit 'teruggekeurd' kan worden tot een 'motorrijtuig met beperkte snelheid'.
(kan het topic zo snel niet meer vinden)
In de omgeving van Assen worden wel kleine bestelauto's tot aan 3,5 ton teruggekeurd naar voertuigen die niet harder kunnen dan 25 km per uur.
Ze zijn tecnisch aangepast dat ze niet harder kunnen dan 25 km
en dat gaat allemaal langs de officiele weg (RDW).