??? (fietsendiefstal)

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

mn broek is afgezakt
Infopolitie Gast

??? (fietsendiefstal)

Ongelezen bericht door mn broek is afgezakt »

Op een zaterdagavond een boete ivm het niet werken van mijn achterlicht. Op zondag is de fiets gejat. Op mijn vraag (tijdens de aangifte) wat met de aangifte gedaan zal worden is het antwoord; niet zo veel; Een gejatte fiets heeft geen prioriteit......

Als je achterlicht kapot is, zijn ze er als de kippen bij je te bekeuren (ergens ook terecht natuurlijk, in de auto erger ik me ook kapot aan mensen zonder licht)), maar als diezelfde fiets een dag later in zn geheel is gestolen, heeft het geen prioriteit ??

Sorry, maar daar zakt dus mn broek vanaf....

Nu mijn vraag; hoe kan dit?? Als diefstal, (van wat dan ook) een misdrijf dus, geen prioriteit heeft, hoe kun je dan een boete krijgen voor een lichtje dat het niet doet (overtreding). Ik neem aan dat ook deze agent andere prioriteiten had.......
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Geslacht: Man
Leeftijd: 57

Ongelezen bericht door Frans »

Dat het heel frustrerend is, is heel erg begrijpelijk. U heeft ook wel erg veel pech gehad in deze situatie. Maar u zult begrijpenm dat het een los staat van het ander. Dat u bent bekeurd voor een kapot lichtje...inderdaad vervelend. Maar daar is een betrokkene bij aanwezig....

Wat betreft uw gestolen fiets is het natuurlijk nog veel vervelender, maar het enige wat u kunt doen is inderdaad aangifte doen en hopen dat uw fiets terecht zal komen. Nee, er zal geen recherche team op uw "zaak" springen, daarvoor worden er jaarlijks gewoon veel te veel gestolen. Wel zal uw aangifte zeker worden bewaard, en indien ooit een dader of heler wordt "gepakt" zal deze aangifte zeker ook worden bekeken.

In ieder geval sterkte!
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
mn broek is afgezakt
Infopolitie Gast

...

Ongelezen bericht door mn broek is afgezakt »

logisch natuurlijk. Maar kmoest het ff kwijt ....
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD

uiteraard niks mis mee. Weest gerust, uiteindelijk worden veel daders/helers toch gepakt en veroordeeld, juist door he tdoen van aangifte.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
vvv
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door vvv »

geloof je dat zelf? dat die worden gepakt?
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD

Ja, want denk je anders dat er uberhaupt nog energie in werd gestoken. Nee, niet in de indiviuele student die met zijn bezopen b*llen een fiets meeneemt om thuis te komen...wel diegene die er een vak van hebben gemaakt...
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
vvv
Infopolitie Gast

Trouwens, mijn broek is afgezakt, voordat je tegen die gast van softdrugs topic zegt dat die een life moet krijgen had je misschien even moeten weten wat er vooraf ging. Ik heb meegelezen en het begon met een normale vraag.. Ik moet zeggen dat ik jandeman op sommige punten wel gelijk moet geven en dat het allemaal lang niet duidelijk was. Maar genoeg daar over.
ThunderSTreak
Moderator
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Leeftijd: 66

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

vvv schreef:geloof je dat zelf? dat die worden gepakt?
Zonder aangifte kan er helmaal niets aan fietsendiefstal gedaan worden. En ja het helpt blijkens onderstaand krantenbericht:
Fietsendief gepakt

MEPPEL – Een 34-jarige vrouw uit Meppel krijgt haar fiets weer terug. De vrouw had aangifte gedaan bij de politie, haar fiets was op maandag ontvreemd. Een 36-jarige man uit Nijeveen is dinsdagmiddag op heterdaad betrapt door de politie bij het stelen van een fiets. De man nam een fiets weg bij de onbewaakte fietsenstalling aan de parallelweg. Hij plaatste de fiets in de fietsendrager op de auto. Bij navraag door de politie bleek dat het niet zijn fiets was. De man is aangehouden en verhoord, daarbij bleek dat de man ook een andere fiets eerder deze week gestolen had. Bij de man thuis werd een gestolen fiets in beslag genomen. Er is procesverbaal gemaakt voor de drie feiten, de man heeft een dagvaarding gekregen en moet zich voor de rechter verantwoorden.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
vvv
Infopolitie Gast

ja precies daar heb je gelijk in, maar een enkele fiets vind je als politie niet snel terug lijkt me. Maar als het om een massa fietsen gaat is heb je zeker een grote kan dat die gepakt wordt.
vvv
Infopolitie Gast

Mooi bericht :) alleen dat het in de krant moet zegt alweer genoeg.
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD

vvv schreef:Trouwens, mijn broek is afgezakt, voordat je tegen die gast van softdrugs topic zegt dat die een life moet krijgen had je misschien even moeten weten wat er vooraf ging. Ik heb meegelezen en het begon met een normale vraag.. Ik moet zeggen dat ik jandeman op sommige punten wel gelijk moet geven en dat het allemaal lang niet duidelijk was. Maar genoeg daar over.
Omdat je het zo netjes verwoordt zal ik je een antwoord geven. Juist dit soort vragen (bij hem is/was het onduidelijk, dus waard om uitleg te geven) is waar het hier om gaat. Het is wel de toon die de muziek maakt. Hij vraagt,krijgt een antwoord (niet alleen van mij, maar van nog een stuk of wat collega's, en schopt vervolgens als een wilde om zich heen....en stelt weer dezelfde vraag....

Tja, dat ben ik snel beu......en samen met mij meerderen....

Kortom, de vraag is niks mis mee, wel met de vraagsteller.... :wink:
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD

vvv schreef:Mooi bericht :) alleen dat het in de krant moet zegt alweer genoeg.
Yep, da's inderdaad triest...
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
vvv
Infopolitie Gast

Kortom, de vraag is niks mis mee, wel met de vraagsteller....
kan ik begrijpen.. :wink: de antwoorden veranderden na verloop van tijd wel. Dat er een lokaal gemeentelijk beleid bestaat is mij ook nieuw en kan me voorstellen dat dat voor verwarring zorgt.. maar hij heeft teminste antwoord gekregen :)
sunwave
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door sunwave »

Even weer terug naar het verhaal van TS. De frustratie van TS is zeer begrijpelijk. Maar het doen van aangifte is erg belangrijk. Zonder aangiftes weet de politie niet wat er speeld. Misschien ben je niet de eerste maar zijn er al 5 fietsen op die plek weggenomen, allemaal rond hetzelfde tijdstip. Jij hebt met de aangifte je fiets nog niet terug, maar wij kunnen er wel wat mee.
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD

Yep, hij kan het alleen niet meer lezen....:D
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gesloten