SoftDrugs

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht: Man
Leeftijd: 57

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Anonymous schreef:Net als met alcohol.. dat wordt hinderlijk gezien? en met koningedag ofzo niet? de meeste mensen hebben last van politie met fietsenlicht boetes fout geparkeerd en dat soort dingen wordt dat nu ook afgeschaft? denk het niet.
Kijk!

En dat is nou het grote probleem! Ze gaan voor zichzelf denken en dat moeten ze nou net niet doen! Want als ze dat gaan doen, gaan ze dingen 'zelf invullen' en die ruimte laat de wet nou net ff niet... De wetgeving is gewoon duidelijk! Punt!

'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk

jandeman
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door jandeman »

Ik ga ook een poging wagen en dan laat ik het erbij: de Opiumwet verbiedt het bezit (en het gebruik) van softdrugs niet, als het gaat om een 'geringe hoeveelheid voor eigen gebruik'. Dat is een en dat staat in artikel 11 lid 5 en 6 van de Opiumwet.

De gemeenten kunnen in de APV (algemeen plaatselijke verordening) een aantal zaken regelen en strafbaar stellen, om het eventueel veroorzaken van overlast te voorkomen. In veel APV's is om die reden het op straat gebruiken van (soft)drugs verboden gesteld. Als je dan daarop wordt betrapt, krijg je als gebruiker een bekeuring omdat je in strijd handelt met de bepaling van de APV en kunnen in verband daarmee de drugs in beslag genomen worden.
een duidelijk antwoord! het ligt dus aan de gemeente (wat frans niet geloofde en vervolgens mij dom noemt :roll: ) , en men verwacht dat iedereen langs het gemeentehuis gaat om de regels te vragen... doen ze dit niet (iedereen) hebben ze kans op 200 euro boete en proces verbaal, waar leven de mensen die deze regels maken in, sprookjesland, dacht je ook maar echt dat iemand langs het gemeentehuis gaan... wat is het nut van landelijke wet als die weer lokaal wordt aangepast?
Probleem is niet het gebruik volgens mij, maar het bezit. Het is voorzover een folder van het ministerie van Binnenlandse Zaken het beleid om bij bezit tot 5 gram alleen de drugs in beslag te nemen, en verder af te zien van strafrechtelijke vervolging.
dus hoe kan je gebruiken als je niks bezit? dat is hetzelfde ... :shock:

Volgens de landelijke wet (justitie.nl) is het gebruik in een Coffeeshop of daarbuiten op straat Legaal gezien HETZELFDE, maar sommige Gemeenten hebben deze wet aangepast en dus moet je het zelf maar 'uitvogelen'. en dit moet 'helder' en 'duidelijk' zijn?

Lees nog maar is, Legaal gezien is het gebruik in coffeeshops HETZELFDE als op straat.. dat is niet wat jullie (Frank :? ) dacht, en hij dacht dat het een landelijke regel was.... en nu wil je het topic sluiten omdat je mij ' dom' en geen goede argumenten geeft? (of is het wat anders :shock: )
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Geslacht: Man
Leeftijd: 57

Ongelezen bericht door Frans »

Ja, het is wat anders. Ik ben je zat.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gesloten