Hoe privé is een msn-gesprek?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Geslacht:
Leeftijd: 57

Ongelezen bericht door Frans »

Iemand veroordelen op basis van een gemaakte fout is ook iets wat zeer menselijk is, maar wat soms ook te gemakkelijk gebeurd. Het feit dat u zelf al aangeeft "over de schreef" te zijn gegaan zegt genoeg, het feit dat u op zoek bent naar een oplossing zegt nog meer en het feit dat u er zelfs behoorlijk mee zit maakt u in mijn ogen meer mens dan menig ander leraar die ik ken.

Kortom, stomme fout, gevolgen zijn rampzalig, maar u moet ook weer door kunnen met uw normale leven.....
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Bouwe1
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bouwe1 »

Ja, dan moet ik wel reageren en daarmee de belofte breken om mij niet verder met dit topic te bemoeien.

Op hoop van zegen.

Ik denk dat de directie met de officiele berisping, naar iedereen toe duidelijk wil maken dat dit toch echt niet kan, maar daarover waren we het al eens denk ik.

Wat mij betreft, u mag fouten maken, ook ik maak fouten, echter, je kunt m.i. dit niet meer als een fout afdoen. Ook tijdens chatten, of welke andere vorm van communicatie ook, moet je je bewust zijn van hetgeen je zegt en hetgeen waar u voor staat.
Je mag altijd een mening hebben, zelfs over anderen, maar sommigen mogen hun mening over anderen niet duiden.
Dat het allemaal op u overkomt als een finale afrekening, ja, dat had ik wel verwacht. Wellicht dat het ook nog invloed kan hebben op uw beoordelingsgesprek.
Ik krijg de indruk dat de klas een en ander goed oppakt, derhalve zal het in het volgend schooljaar door het gros wel vergeten zijn, daarmee wordt de fout langzaam maar zeker vergeten.
Hoe u zich nu naar de leerling waar het over ging moet presenteren lijkt mij nog een bijzonder zware opgave, Sterkte.
Ook ik ken geen school met onfeilbare leerkrachten, fouten worden er gemaakt en zullen de komende generaties vast nog wel meer gemaakt worden.

Als je een lessituatie over ergerlijk gedrag van een leerling, wilt bespreken, doe het dan met het team en/of met de hele klas, inclusief betrokken leerling.
Zorg er dan wel voor dat de betrokken leerling zich niet herkent in het verhaal, want dan is de ellende nog groter. Beter nog zou zijn, bereid zo'n les eens samen met de betrokken leerling voor. Is dat een mogelijkheid? Energie steken in samenwerking om gedrag te veranderen?

Natuurlijk gun ik je een tweede kans. Mijn eerste reactie was in een opwelling geschreven, er kwam redelijk veel oud zeer naar boven. Ja ook dat kan gebeuren.

Mag ik je tot slot heel veel sterkte toewensen en heel veel succes met je 'foutloze' carriere?

Dezelfde vader.
carchost
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door carchost »

Als collega kan ik alleen zeggen dat je achter de wolken de zon wel weer zult zien schijnen. En inderdaad, we zijn allemaal mensen en gelukkig zijn we niet onfeilbaar. De eerste reactie van die 'vader' is gevoelsmatig voor hem wel juist, maar wanneer ook hij er langer over nadenkt zal hij zijn mening veranderen. Ik wens je in ieder geval veel sterkte. Het heeft al veel moed gevraagd om zo in het openbaar je kwetsbaar op te stellen.
Stukje advies.... blokkeer alle leerlingen uit je msn lijst en weiger standaard nieuwe aanmeldingen.
Gesloten