Politie in burger (in z`n vrije tijd)???????????

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gast
Infopolitie Gast

Politie in burger (in z`n vrije tijd)???????????

Ongelezen bericht door Gast »

Mag een agent in z`n vrije tijd boetes geven aan mensen die een overtreding begaan in het verkeer zoals te snel rijden door rood rijden
rechts inhalen enz enz dit is namelijk een paar vrienden van mij overkomen en ik heb hier zo mijn ???? bij of dit wel allemaal mag.
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Geslacht: Man
Leeftijd: 57

Ongelezen bericht door Frans »

Ja, dit mag. Zoals een buschauffeur ook in zijn vrije tijd een bus mag rijden, mag ook een agent in zijn vrije tijd bekeuren.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Bouwe1
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bouwe1 »

..::Frans::.. schreef:Ja, dit mag. Zoals een buschauffeur ook in zijn vrije tijd een bus mag rijden, mag ook een agent in zijn vrije tijd bekeuren.
En als hij dan met EV de achtervolging in wil zetten?
Mag hij dan ook harder dan de rest zonder consequenties?
gvdbor
In Memoriam
In Memoriam

Ongelezen bericht door gvdbor »

Top op zekere hoogte zou dat wel mogen ja, maar dan moet je het niet hebben over overtreding van verkeersregels.

En sowiso nooit mag hij overig verkeer in gevaar brengen.
gelderblom
Stamgast
Stamgast
Roepnaam: Jan
Leeftijd: 70

Ongelezen bericht door gelderblom »

Dit gedrag van politieagenten wordt zelfs aangemoedigd. Daarvoor hebben we de HORKENLIJN. Dat is een intern telefoonnummer waarop politieagenten de gedragingen van de HORK kunnen doorgeven
Roberto
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Roberto »

Je bent tenslotte toch 24 uur per dag Politieman of vrouw.
rich
Moderator
Moderator
Agent
Leeftijd: 50

Ongelezen bericht door rich »

Op zich is het wel goed dat er bij grove gedragingen wat gedaan wordt maar toch heeft het niet mijn voorkeur om in vrijetijd te gaan bekeuren. Met een bon probeer je ook te bereiken dat een betrokkene zich bewust wordt van hetgeen hij gedaan heeft en als hij een week of 6 later alleen maar een acceptgiro ontvangt dan denk ik eerlijk gezegd dat hij zijn gedraging waarschijnlijk al vergeten is.

Toen ik net in dienst kwam, gebeurde het wel eens dat ik in vrije tijd een bon schreef maar dan stuurde ik wel direct de betrokkene een afschriftje of ik belde de persoon.

Nu vind ik het vaak wel gezegend en rijd ik lekker naar huis als mn dienst erop zit...of iemand moet hele rare fratsen uithalen.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Maar die '6 weken termijn' is ook al aardig teruggebracht hoor! :lol:

Op 1 maart reed ik 4 km/h te hard door de trajectcontrole bij Maarssen en eergisteren werd ik al vriendelijk uitgenodigd om €30,- te storten voor 'vadertje Staat'. :?

Iets wat ik natuurlijk graag doe... :lol:

'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk

rich
Moderator
Moderator
Agent
Leeftijd: 50

Ongelezen bericht door rich »

Houden ze het meteen in van dat top salaris van je? ;)
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Ik kom vanavond wel ff een pannetje brengen...

Als je die wilt vullen met wat soep, dan kan ik die bon deze week nog betalen... :wink:

Anders wordt het niks...buitengebruikstelling van m'n auto, gijzeling... 1 keer een week zitten was nog wel leuk, maar.... :lol: :lol: :lol:

'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk

Bouwe1
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bouwe1 »

zijlvaart67 schreef: Op 1 maart reed ik 4 km/h te hard door de trajectcontrole bij Maarssen en eergisteren werd ik al vriendelijk uitgenodigd om €30,- te storten voor 'vadertje Staat'. :? :oops: :oops: :oops:
4Km/u te hard na correctie, dan had je dus gemiddeld minstens 10 teveel op je tellertje staan.

Je bent ook net een echt mens he. :evil: :twisted: :evil: 8)
Dusty
Deskundige
Deskundige

Ongelezen bericht door Dusty »

zijlvaart67 schreef:Op 1 maart reed ik 4 km/h te hard door de trajectcontrole bij Maarssen en eergisteren werd ik al vriendelijk uitgenodigd om €30,- te storten voor 'vadertje Staat'. :?
Heb jij HIER soms wat mee te maken? :roll: :wink:
Die Koen toch! :P
andre
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door andre »

zijlvaart67 schreef:Maar die '6 weken termijn' is ook al aardig teruggebracht hoor! :lol:

Op 1 maart reed ik 4 km/h te hard door de trajectcontrole bij Maarssen en eergisteren werd ik al vriendelijk uitgenodigd om €30,- te storten voor 'vadertje Staat'. :?

Iets wat ik natuurlijk graag doe... :lol:
Tsja, dan reed je daar 2 weken te vroeg. En nu hebben ze het geld weer nodig om het een en ander te herstellen....
Gast
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb nog een vraagje over de HORKENLIJN zoals gelderblom noemde.

Als een agent de gedragingen doorgeeft van de HORK, wat wordt daar dan verder mee gedaan?
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD

Ongelezen bericht door Frans »

Dan krijg je een bekeuring thuis......lijkt me logisch.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gesloten