snel optrekken, limiet?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

rfo00457
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door rfo00457 »

Ik ben het hier niet met je eens.

Volgens mij heeft iedereen zijn best gedaan om aan te geven wat wellicht de reden was om je een bon te geven, omdat "te snel optrekken" niet verboden is.

Agenten maken zeker ook fouten. Er is niemand hier die zegt dat je sowieso een terechte bon hebt gekregen.

Ik denk, dat als je je aan de geldende snelheidslimiet hebt gehouden en zonder wielspin bent opgetrokken, dat het dan heel lastig wordt om toch een bekeuring te krijgen voor "te snel optrekken".

Vandaar de conclusie van de meeste leden hier:

Wellicht is dit optrekken gepaard gegaan met asociaal gedrag, lawaai, gebrek aan controle etc. Niet om te veronderstellen dat je dit daadwerkelijk gedaan hebt, maar meer omdat de bon dan wel logisch zou kunnen zijn.

Misschien wil je ons op de hoogte houden, als je de acceptgiro ontvangt, van de daadwerkelijke omschrijving waarvoor je opgeschreven bent?
Fido Dido
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Fido Dido »

Anonymous schreef:ik moet zeggen dat hier snel conclusies worden getrokken, topicstarter had het over snel optrekken en niet over piepende banden , dit wordt er van gemaakt door de leden hier en de term asociaal die de moderator gebruikt vind ik echt niet kunnen, wij waren er allemaal niet bij, kan zijn dat hij met piepende banden reed, maar kan ook een fout zijn van de bekeurende agent. alle mogelijkheden openhouden dus....... en geen snelle conclusies, op die manier worden de leden hier sneller gewaardeerd, tis maar een advies hoor......
De topicstarter stelt een vraag en hierop wordt gereageerd. Er wordt niemand beschuldigd van iets.
Alle mogelijkheden zijn nog open. Dus mogelijk dat de topicstarter wat uitgebreider over de situatie kan vertellen!!!
thijeleo
In Memoriam
In Memoriam
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Anonymous schreef:ik moet zeggen dat hier snel conclusies worden getrokken, topicstarter had het over snel optrekken en niet over piepende banden , dit wordt er van gemaakt door de leden hier en de term asociaal die de moderator gebruikt vind ik echt niet kunnen, wij waren er allemaal niet bij, kan zijn dat hij met piepende banden reed, maar kan ook een fout zijn van de bekeurende agent. alle mogelijkheden openhouden dus....... en geen snelle conclusies, op die manier worden de leden hier sneller gewaardeerd, tis maar een advies hoor......
Hier hebben we het regelmatig over binnen het besloten deel van het forum. Als ik dit topic lees worden er in mijn ogen inderdaad wat snel conclusies getrokken zonder het juiste verhaal te weten.

Daar staat tegenover, dat het verhaal wat een topicstarter schrijft ook niet altijd helemaal de waarheid is. Soms worden dingetjes "vergeten", is onze ervaring. Er zijn topicstarters geweest, die schreven over iets wat hem/haar was overkomen, terwijl de betrokken agent toevallig ook lid is van het forum. In die gevallen blijkt al snel een wat verbloemd verhaal.

Neemt niet weg, dat voorbarige conclusies niet in de antwoorden horen te staan. En dat is in dit topic wel het geval. Als de topicstarter eens wil reageren met een wat uitgebreider verhaal van het gebeuren, zullen de opmerkingen waarschijnlijk ook anders worden.
thijeleo
In Memoriam
In Memoriam
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Fido Dido schreef:
De topicstarter stelt een vraag en hierop wordt gereageerd. Er wordt niemand beschuldigd van iets.
Alle mogelijkheden zijn nog open. Dus mogelijk dat de topicstarter wat uitgebreider over de situatie kan vertellen!!!
Ik vind een paar postings hier toch niet echt getuigen van onbevooroordeeld antwoorden.
iemand schreef:Wellicht heb je wat teveel decibels geproduceerd tijdens het optrekken, dan wel ben je na je vliegende start in een bumperkleef positie terecht gekomen.
iemand schreef:Ik vermoed dat de topicstarter gewoon 'asociaal' en 'met gillende banden' is weggereden (volgens de verbalisant)
iemand schreef:Vergeet niet dat onnodig overlast voor veel irritatie en daardoor ook agressie te weeg brengt.
En dan kunnen deze antwoorden dat wel als een voorstel bedoeld zijn om zo de bon te kunnen verklaren, maar de toon wordt wel gezet.
Bouwe1
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bouwe1 »

Excuses voor de toonzetting.

Mijn antwoord was niet bedoeld om een toon te zetten, laat ik dat voorop stellen.
M.i. mag je, zonder overlast voor anderen, dan ook in 1 keer optrekken tot de maximum toegestane snelheid.
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht: Man
Leeftijd: 57

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Van mij niet!! :D :D :D

Wij zijn met z'n allen gewoon 'wanhopig' op zoek naar de goede toedracht en het hoe en waarom er een bon is uitgedeeld! En daar willen we nu uitsluitsel over hebben, ook! :lol:

En dat meen ik eigenlijk nog heel serieus, ook.... want ik vind dit toch een heel apart verhaal en wacht dus nog even 'in spanning'... :wink:

'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk

Gesloten