Bekeuring binnen gekregen na 10 maanden

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
joke syta
Infopolitie Gast

Bekeuring binnen gekregen na 10 maanden

Ongelezen bericht door joke syta »

Heb net een boete binnen gekregen met een bekeuring van 10 maanden geleden.. inmiddels ben ik wel verhuist maar woon alweer 6 maanden op mijn huidige adres. Ben ik verplicht om deze te betalen?????/
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 57

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Dat is geheel afhankelijk van wat voor soort bekeuring u heeft gekregen.

Als u een 'zware' verkeersovertreding heeft gepleegd (veel te hard rijden, ed) dan bent u in het strafrecht belandt en dan mag een Officier van Justitie er een jaar over doen om u te informeren.

Voor kleine overtredingen die via de Wet Mulder worden afgedaan, geldt in principe een maximale termijn van 4 maanden.

Echter, verhuizing is onder andere een goede reden om van een langere termijn gebruik te mogen maken. Wellicht heeft u ook al meerdere herinnneringen op uw oude adres ontvangen.

En de late toezending van de boete doet aan de strafbaarheid van de overtreding niets af... Heeft de Hoge Raad ooit al bepaald...

Ik geef u dus heel weinig kans, maar niet geschoten is altijd mis... :wink:

'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk

Gast
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

uit eigen ervaring weet ik we dat als je kunt aantonen dat je bent verhuist een eventuele verhoging voor te laat betalen (omdat deze op het oude adres is aangekomen) ongedaanwordt gemaakt en dat je een nieuwe acceptgiro krijgt. maar ik weet niet of dat in de tussentijd veranderd is ik spreek over een jaar geleden.
Gesloten