Gehackt

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Aurora
Infopolitie Gast

Gehackt

Ongelezen bericht door Aurora »

Hallo,

Kortgeleden was ik nog erg close met een vrouw die ik als een vriendin beschouwde. We hadden dus een msn groep mijn vriend en ik en daar was zij assistent beheerder. Maar wij mijn vriend en ik namen de beslissingen. Maar we merkten dat ze dingen veranderde zonder enig overleg en dit hebben we met haar besproken. Maar ze bleef doorgaan dus hebben we haar weer als lid gezet. Hier door was ze zo boos. Dat ze mijn @home adres heeft gekraakt en mijn hotmail en via @home heeft ze onze groep gedelete. Met gevolg groep weg en ik kon mijn hotmail niet meer op. Met hotmail alles geregeld hotmail weer terug. Alle wachtwoorden laten veranderen. Wil ik vanavond naar hotmail kan ik er weer niet op. Ondertussen ook weer met een nieuwe groep bezig die voor niemand nog te zien is. dus opslot. Is ze via via hoe weet ik niet op onze groep gekomen en de groep openbaar gemaakt. Dus met gevolg dat ze mij beschuldigd van plagiaat (terwijl alle achtgrondjes over al en nergens word gebruik en dus ook niet van haar zelf zijn en bij mij ook nog de bron/link bij staat van wie het is).

Ik met moeite de groep weer op slot gezet.

Maar ik heb vernomen dat ze dit regelmatig doet en dus ook de hele dag doet om achter wachtwoorden tekomen. Ze gooit regelmatig groepen dicht.

Dit is toch eigenlijk hacken en schenden van je privacy. Ze is in mijn beide email accounts geweest en blijkbaar doet ze dit nog steeds en kan haar niet tegenhouden.

Wat kan ik hier tegen doen en wat kan de politie hier tegendoen. want ik wil haar toch wel laten stoppen met deze onzin.

Ik hoop dat jullie het verhaal begrijpen en dat jullie me tips of kunnen helpen.

Vriendelijk bedankt
Gast
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Er zijn manieren om hotmail accounts binnen te komen zonder kraken zoals bijvoorbeeld de vraag te beantwoorden als je meent je wachtwoord te hebben vergeten. Verander deze vraag en misschien komt ze er niet in.
Soms kan je ook een secudaire email adres aangeven waar het wachtwoord naartoe gestuurd kan worden, als zij dit email adres bezit ben je kraakbaar.

Wat betreft hotmail en msn kraken lijkt het mij sterk dat ze werkelijk hotmail of msn kraakt want dat is geen klein klusje als je het uberhaupt kan. Als er iets gekraakt is is het jouw computer. Het zou annemelijker zijn dat ze een trojaans paard op je computer heeft gezet en/of dat ze toegang heeft tot jou pc.

En over plagiaat. Vgm als je de bron vermeld is het geen plagiaat meer omdat je niet de eer opstrijkt voor andermans werk. En als je dan nog twijfels hebt vraag je aan de bron toestemming.

Mijn tips zijn

- Verander vergeten wachtwoord vraag in hotmail.
- Verander wachtwoorden van alles wat er mee te maken heeft.
- Herinstalleer je pc of zoek naar trojaanse paarden, gaten in je veiligheid.
- Bel haar op en verzoek haar te stoppen.
- Voeg onder plaatjes de bron toe dan voorkom je plagiaat.
Gesloten