Ik moet een werkstuk schrijven over de afdeling jeugd en zeden die sexueel misbruik van kinderen onderzoekt.
Ik heb alle opleidingen en speciale cursussen nodig die vereist zijn om dit beroep te kunnen uitoefenen. Ook heb ik nodig welke vooropleiding je minimaal moet hebben en wat het eventueel kost om zo'n opleiding te volgen. Dit moet vrij uitgebreid zijn, bv. hoeveel semesters, indeling in vakken, jaren en plaatsen waar je deze opleiding tot medewerker jeugd en zeden kunt volgen.
speciale cursussen
Moderator: Moderatorteam
-
- Infopolitie Gast
Hoi Lotte,
Wellicht dat je contact op kunt nemen met de politie in jouw woonplaats en op die manier een zedenrecheur kunt interviewen.
In ons korps is het zo dat de meeste zedenrechercheurs eerst 'gewoon' agent zijn geweest. In ieder geval moet dus eerst de gewone politie-opleiding gedaan worden.
Grt elles
Wellicht dat je contact op kunt nemen met de politie in jouw woonplaats en op die manier een zedenrecheur kunt interviewen.
In ons korps is het zo dat de meeste zedenrechercheurs eerst 'gewoon' agent zijn geweest. In ieder geval moet dus eerst de gewone politie-opleiding gedaan worden.
Grt elles
Kijk ook eens op http://www.seksueelmisdrijf.nl, een website van een collega. Hij heeft ook de mogelijkheid om hem via mail vragen te stellen en heeft bij de afd. zeden gewerkt. Hij zou je dus moeten kunnen helpen.