Kleur van auto

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Willem B.
Infopolitie Gast

Kleur van auto

Ongelezen bericht door Willem B. »

Hallo,

Ik heb een auto waarvan de lak er bijna afgepoetst is en wil een nieuw kleurtje erop gooien. Hij was rood en nu begint ie wit te worden.

Nu weet ik dat overspuiten mag en hoe dat gaat met het kenteken bewijs.

Mijn vraag is of er kleuren zijn die NIET mogen.

Ik zat te denken aan gevaren oranje (neon achtig) dat een voorkomende kleur is bij werk verkeer en weg markeringen in gevaarlijke situaties etc. ergens lijkt dit me geen slim idee en daarom vraag ik het want het is wel stoer :D.

Ow en nog een vraag. Wordt glow-in-the-dark stickers als lichtvoering gezien (niet dat ik dat ga doen).

Hartelijk dank

Willem
CrashDuck
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door CrashDuck »

Ik weet dat dit geen techniekforum is, maar ik wil u adviseren de verweerde laklaag te poetsen met commandant. Dit is een soort polijstmiddel. Een goede automaterialenzaak kan u adviseren welk type commandant u moet hebben. U heeft hierbij 1 voordeel: als het uw lak toch verruineert was u toch al van plan uw auto te laten spuiten. Het heeft het u slechts een fles commandant en wat werk extra bezorgd, maar als het lukt (en ik hoor alleen maar positieve dingen over commandant) heeft u zich een dure spuitklus bespaard.
Willem B.
Infopolitie Gast

Ik ben er al doorheen gecommandant en zit op de primer laag immiddels :).

Ook ga ik el-cheapo overspuiten met een hand spuitbus. Dit is dus een lol project.
CrashDuck
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door CrashDuck »

Dan heb ik niets gezegd. Helaas kan ik u niet vertellen welke kleuren al of niet toegestaan zijn. In ieder geval succes !
olle-griese
Superlid
Superlid
Roepnaam: Peter
Facebook: https://www.facebook.com/olle.griese
Geslacht: Man
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door olle-griese »

rood is de rotste kleur die je je maar kan bedenken, vroeg of laat gaat de kleur "verkrijten"
als je toch de auto wilt overspuiten neem dan geen rood weer, metallic kleuren zijn het "sterkst" en dan met name de zilver/grijze kleuren.
metallic kleuren krassen ook minder omdat deze altijd word afgewerkt met een blanke lak.
succes met je auto
Willem B.
Infopolitie Gast

Heb enkele autos gevonden in soortgelijke kleuren dus ik mag aannemen dat het hoogstwaarschijnlijk niet verboden is.

Bedankt allemaal
k a
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door k a »

dat er meerdere auto's zo rijden wil niet zeggen dat dit ook mag, neem als voorbeeld de zg "booskijkers" hoeveel auto's zie je hiermee rijden? toch is het niet toegestaan, evenals zwarte folie op de ramen, zit op veel auto's maar toch verboden. ik denk dat het wat betreft de kleur het beste na te vragen is bij de rdw, misschien staat er iets over op

Particulier | RDW

Bent u op zoek naar informatie over het kentekenbewijs, schorsen, apk, rijbewijs en tellerstanden? Deze informatie en meer vindt u op de website van de RDW.
.
en een rode auto, wij hebben er ook een, als het echt wit is, zoals bij ons ook, kun je poetsen wat je wilt, heeft geen zin, advies: laat rode auto's staan, doe ik vanaf nu ook
Gesloten